Taehyung mendudukkan aku diatas sebuah kerusi yang berdekatan dengan kedai serbaneka itu. Dia mengambil tanganku lalu dilihatnya penuh teliti.
"Tunggu saya kejap, jangan gerak pergi mane mane" arah taehyung kepadaku. Lalu dia beredar masuk ke dalam kedai tersebut.
Kepala hanna mula pusing, dan peluhnya mula membasahi kepalanya deras. Dia memegang meja itu kuat. Aduh masa macam ni pulak dia nak buat hal, keluh hanna perlahan.
Taehyung keluar dari kedai itu dengan tangan yang penuh. Dia meletakkan barang itu di atas meja. Taehyung mengeluarkan sebotol air 100plus dan dihulurnya kepadaku.
Pantas aku mengambilnya dan aku meneguknya rakus untuk menghilangkan pening itu. Legaa kataku sambil menutup mata.
Taehyung memandangku hanya menggeleng dan dia memulakan operasinya untuk membalut tanganku semula. Dia muka membuka balutan lama itu dan dia menghentikan darah. Di cucinya darah beku itu perlahan. Dia mengeluarkan dettol dan dilapnya ke atas lukaku.
"Arghh.." jeritku perlahan.
"Tahan sikit.." ujarnya lalu tersenyum. Adakah dia sedang menghina dan mengejek aku?
"Mesti ada parut nanti haihh" keluh aku pula.
"Alaa parut je bukan ape pun" kata taehyung tersengih.
"Erm siapa baekkie?" Tanya taehyung sambil meneruskan rawatannya.
"Mane awak tahu? awak ikut saya eh?" Soal aku pelik
"Aah, dah la tinggalkan saya sorang sorang" jawab taehyung sambil lewa.
"Tak perlu kot rasanya nak tahu" jawabku lalu menunduk. Ishh dia mesti dengar ape yang aku cakap ngan baekkie tadi. Arghh malunya.
Hanna mula terasa panas dipipinya dan dia pantas menoleh memandang sekeliling dan pada masa yang sama dia ternampak susuk tubuh yang amat dia kenali...
"Hoseok ahhh.." kataku kuat sambil melambaikan tanganku. Hoseok memandang aku lalu tersenyum, namun senyumannya mati apabila terlihat hanna bersama seorang lelaki.
Pantas kaki hoseok mendekati mereka. Dan kali kedua, hoseok terkejut apabila KIM TAEHYUNG ADALAH GERANGAN ITU. Apa taehyung buat dengan hanna kat sini? Dia ada apa apa dengan hanna ke? Rasa cemburu mula menerpa diri. Hoseok melepaskan keluhan berat.
"Yoo taehyung.." ujar hoseok lalu menepuk bahu taehyung.
"Yah hoseok ahh, agak agak la aku tengah balut luka dia ni." Ujar taehyung terkejut.
"Hehe mianhe, asal dengan kau hanna?" Hoseok memandang hanna sambil mengangkat kening.
"Aku jatuh tadi, ada monster mane entah dia langgar aku" ngadu aku manja.
"Bukan kau tak sihat ke? Asal kau keluar? Kai tahu tak ni?" Soal hoseok laju bagaikan peluru.
"Okay jap, first aku sihat la sakit tu sikit je. Second, kau tahukan aku kalau sakit ni suka pergi jumpa benda benda hijau macam ni. And last sekali, kai tak tahu dia takde kat rumah hehe tapi kau jangan nak gatal bagitahu dia eh kalau tak aku sepak muka kau nanti" ujar aku sambil tersengih.
"Aku takkan bagitahu la, tapikan kau datang dengan taehyung ke?" Soal hoseok lagi.
"Mane ade la, aku datang dengan ken oppa. Dia tu, aku keluar dari kereta and aku jalan tengok dia takde pun. Aku tengah jalan jalan terjumpa dengan alien yang bawa kamera yang sesuka hati gedik dia je nak ambil gambar orang" adu aku lagi sambil menjeling tajam taehyung.
Hoseok yang mendengar terus ketawa terbahak bahak. Yee hanna memang begitu sangat comel apabila mengadu.
"Okay dah siap.. sampai hatikan panggil saya alien bagai" ujar taehyung merajuk.
YOU ARE READING
Hold me tight. | KIM TAEHYUNG |
RandomHOLD ME TIGHT - 2015 SECOND FANFIC. Senang untuk mulut mengatakan benci, dan mengungkapkan kata putus tetapi ianya tidak sama seperti hati. Kerana hati terlampau lembut untuk berkata begitu. "Kim hanna, let's break up. I'm give up on you now!" - Kim...