Part 7

1.9K 166 5
                                    

Keesokkan harinya, hanna bangun dan bersiap. Dia ingin keluar mencari udara yang segar. Walaupun tangannya masih berbalut, itu tidak bermakna boleh menghalangnya untuk keluar. Hanya satu sahaja yang boleh menghalangnya keluar pada waktu sebegini iaitu KIM JONGIN.

Hanna menuju ke meja makan. Wahh ahjumma sudah menyiapkan semuanya, arghh laparnya jerit perut hanna. Dia terlupa yang dia tidak makan apa apa sejak semalam. Dan dia sedar sahaja sudah pagi, dahsyat sungguh aku tidur eh? Bebel hanna seorang diri.

Dia mengambil sosej, pancake, nasi goreng dan banyak lagi diletaknya di atas pinggannya. Air fresh oren turut diambilnya juga. Dia memulakan misi makannya dan baru beberapa suapan dia telah disape oleh seseorang...

"Morning sunshineee hanna" bisik ken ditelinga hanna.

Hanna terkejut mendengarnya dan hampir tercekik dia dibuatnya. Pantas ken menghulurkan gelas air kepada hanna apabila melihat muka adiknya sudah pucat itu.

Hanna meneguknya rakus.. ahh nasib tak mati lagi keluh hanna perlahan.

"OPPA!! Terkejut hanna tau nasib tak mati lagi tahu tak?!" Marah hanna kepada ken lalu dijelingnya ken tajam.

"Hehehe mianheee, alah hanna ni sorry ok?" Pujuk ken lalu dia duduknya disebelah hanna.

"Hmmm = ̄ω ̄=" aku tidak menjawab dan hanya meneruskan suapan ke mulut.

"Hanna nak pergi mane ni? Dah sihat ke? Oppa boleh hantarkan" ken bercakap laju bagaikan bertih jagung.

"Hanna nak pergi taman, nak release tension. Sakit? Dah tak just penat je sikit" luah aku tentang apa yang aku rasa sekarang.

"Okay, finish your breakfast first. Kita pergi sama sama ok?" Soal ken lagi.

"Nae arraso" balasku lalu meneruskan suapan.

---skip---
Ken memandu keretanya menuju ke arah NAMI ISLAND. Dipandang kejap hanna disebelah yang sedang asyik mengstalk idol idol kesayangannya.

Sampai sahaja, hanna terus keluar dari kereta manakala ken pula sibuk dengan mask dan hoodienya. Dia harus berjaga jaga, takut diikuti oleh fans terutamanya sasaeng fans.

Hanna berdiri tegak di hadapan NAMI ISLAND itu dan disedutnya udara segar dengan membuat gaya tangannya keatas ke bawah.

"Rinduunya..." kataku lalu memandang setiap pelusuk taman itu. Yeahh inilah dia tempat yang sering dituju oleh aku ketika di dalam kekusutan dan dihujani oleh ribuan masalah. Dan inilah juga tempat yang sering aku tuju bersama namjoon.

"Namjoon, hmm haihh" kataku lalu duduk ditempat yang sentiasa aku duduki bersamanya. Kenapa kau buat aku macam ni? kau hina aku dan kau pergi macam tu je. Kau kata kau tak pernah give up dengan aku tapi akhirnya kau give up jugak. Apa salah aku namjoon? Kenapa? Perlu ke buat aku macam ni?

"Ahhhhhhhhhhhh" jeritku melepaskan apa yang dirasai di dalam hati.

Iphone6 plusku berbunyi menandakan mesej masuk. Aku membukanya dan aku lihat mesej itu.

To: kim hanna.

I miss you hanna.

From: kim namjoon.

"Are you joking me?" Aku membalasnya. Yee aku terkejut dengan mesej itu. Sakit hati mula menerpa di hati. Aku memandang sekeliling, perasaan takut diikuti mula dirasai. Tapi takkanlah, namjoon kan dekat london sekarang ni ishh jangan mengarutlah. iphone ku berbunyi lagi, aku membuka mesej itu dan aku terdiam dan terkaku membacanya.

To: kim hanna.

"No, i'm not joking. It is true, baby girl"

From: kim namjoon.

Hold me tight. | KIM TAEHYUNG |Where stories live. Discover now