Hoseok menarik tanganku laju menuju ke tingkat dua sekolah ini, haihh dia fikir tangan aku ni ape? Nak main tarik tarik pula?! Keluh hanna dan mengikut sahaja kehendak hoseok itu. Sampai juga kami di hadapan studio sekolah yang khasnya untuk kelab artisan sekolah. //ada ke kelab artisan?//
Hoseok menarik tanganku lagi dan mengarahku masuk ke dalam dan mengikutnya. Hoseok menolak salah satu pintu yang ada selepas pintu utama kelab itu ditutup. Dia menolak pintu itu lalu menjerit riang.
"Guyss, i'm here. Aku ada benda nak cakap ni cepat kumpul"arah hoseok lalu memandangku bagaikan kerang busuk.
Aku menarik tanganku kembali dan membetulkan baju dan skirt sambil memandang cermin yang ada bersebelahan pintu utama. Hoseok aku tinggalkan seorang diri dan memperkemaskan diri seketika. "Hishh comot dah aku kau buat hoseok" bebel hanna memandang dirinya yang agak serabai ketika itu.
"Okay, korang. Erm aku nak kenalkan korang dengan my princess ever kim hanna" bangga hoseok lalu menoleh memandang sebelah. Ehh takkan dah hilang kot? Hanna? Panggil hoseok lagi.
"Jap" lantas aku berlari mendapatkannya. Aku tersenyum memandang sahabatnya lalu menundukkan kepala dan memperkenalkan diri.
"Annyeonghaseyo, kim hanna imnida" tersenyum hanna lalu membetulkan swdikit ramvut yang menghalang wajahnya.
"Ommo, she so cute"
"Auww help me jimin"
"She's your girlfriend hopie?"
"Haha, i'm not his girlfriend la, just a little friend. Kan hoseok shi?" Balasku lantas menutup mulut tertawa kecil.
"Yeahh but she's my princess okay? Hanna all of this are my crazy friend. Kenalkan diri sendiri ye? Aku penat la" kata hoseok lalu tersengih lagi macam gula.
"Hi annyeong, the cutetest ever jeon jungkook imnida" kata jungkook lalu menyalam tanganku.
"Hi annyeong, park jimin imnida. Let's be my bae haha" usik jimin lalu turut menyalami hanna.
"Hi i'm min yoongi, you can call me oppa or suga oppa" kata suga dan tersenyum.
"Hi queenka, i don't know you want to come here. So, you know me right? Jin..kim seokjin call me jin oppa, hanna" kata jin yang sudah lama mengenali hanna itu.
"Ye, aku memang dah lama kenal jin. Sebab? Jin tu bestfriend Namjoon. Hm, kenapa harus aku ingat benda yang buat aku dakit hati? Alasan break, cause nak sambung belajar. Tinggalkan aku, kata dah fedup dengan aku. Ahh, sakitnya hati ini" keluh hanna di dalam hati.
Tiba tiba seseorang memasuki ke bilik itu dan dia terhempas kuat pintu dan ia menyebabkan terhasilnya bunyi yang sangat kuat.
"Sorry guys i'm late" kata jejaka itu lalu meletakkan begnya di tepi loker yang ada.
"Weyh sini cepat aku nak kenalkan kau dengan awek aku ni" jerit jimin kepada jejaka itu.
Hanna sudah tergelak melihat telatah jimin itu, sungguh comel jerit hatiku.
Lantas si jejaka itu melangkah dan menghampiri hanna yang sedang memandang ke arah jungkook yang menghulurkan sedikit biskut kepadanya.
"Okay tae, this hanna. And hanna, this tae" ujar jimin lalu menarikku rapat dengannya.
Aku memandang wajah jejaka itu dan terus membulat mataku apabila terkenangkan peristiwa malam tadi.
"Kim taehyung" ujar taehyung.
"Kim, aa kim hanna" balas aku tergagap.
"Okay" lantas lelaki itu beredar dan mengambil ruang untuk bersandar untuk seketika. Lantas aku mengekorinya dan duduk bersila dihadapannya.
YOU ARE READING
Hold me tight. | KIM TAEHYUNG |
RandomHOLD ME TIGHT - 2015 SECOND FANFIC. Senang untuk mulut mengatakan benci, dan mengungkapkan kata putus tetapi ianya tidak sama seperti hati. Kerana hati terlampau lembut untuk berkata begitu. "Kim hanna, let's break up. I'm give up on you now!" - Kim...