Still guna pov tau.
- Taehyung pov -
Aduh lambat lagi ke nak balik ni huh? Aduh hati aku ni, asal tak reti duduk diam ni. Rilex, lagi 30 minit je. Rilex taehyung, sabar. Hanna okay je tu. Dia tengah rehat tu, mungkin tengah tidur tu. Haa, betul tu...
Sesi pembelajaran subjek sejarah ini sungguh membosankan bagi aku. Ye, walaupun aku selalu mendapat A di dalam subjek ini, tidak bermakna aku suka dengan subjek ni. Urghh, serious aku dah mati kebosanan ni. Ini kali ke 50 kot, aku merenung tempat duduk hanna. Hanna, kim hanna, hanna, taena? Taeha? Mana yang sweet eh? HAHAHAHA ok aku nampak sangat tengah cam desprate gila ni ..
KRINGGGGGGG ....
YEAH LOCENG YANG KU NANTIKAN SUDAH TIBA, KIM HANNA TUNGGU AKU DATANG HAHA.
Aku segera memasukkan semua buku buku yang aku simpan di dalam laci ke dalam beg. Okay, buku dah settle. Now, galas letak kat bahu. Okay, check. The last one, jom kita pecut untuk pergi ke parking motor.
"Wow, tu senior jin dengan senior yoongi la. Handsomenya .." riuh rendah diluar kelas mula membuat rentak yang agak membingitkan telinga. Jeritan gadis gadis mula didengari, tatkala si park jimin dan jeon jungkook mula melangkah masuk ke dalam kelasku.
Hoseok ku jeling sekilas, dia segera mendapatkan jimin lalu dia mulakan siri menggediknya bersama jimin. Urghh apehal semuanya jadi di dalam satu masa huh? Takde masa lain ke?
"Hyung .." jerit si maknae itu membuang anganku pergi. Gadis gadis di luar kelas mula memberi ruang kepadanya untuk masuk menghampiriku.
"Hmm .." jawabku malas. Ishh orang tengah nak pecut ni, apehal nak dok buat Kdrama pulak dekat depan pintu kelas ni? Sinisku di dalam hati.
"Hyung, jom pergi makan dekat restoren yang dekat depan sekolah ni? Hyung suka tteoboki dia kan? Jom laa .." jungkook mengajaknya sambil membuat aksi manja kucingnya. Erghh aku nak pergi jugak restoren favourite kot, tapi hanna. Yes, aku kena pergi lawat hanna sebab aku dah janji dengan woobin hyung haih.
"Tak boleh la kookie ahh, aku sibuk harini ni" balasku sambil memberi aksi yang tidak bersalah.
"Ye aku tengah busy, busy nak pi jumpa kekasih hati yang tengah sakit tu. Nak pi simai cinta dengan si pencuri hati ini haha" sambungku di dalam hati .
"Alah hyung pleasee .." pujuk kookie dan dia mula mendekati aku.
"No kookie, aku memang busy gila sekarang ni please? Lagipun dorang semuakan ada. No need to worry dorang still boleh jaga kookie kot?" Jawabku dengan keluhan, jungkook please bagi aku harapan tuk bahagia. Jebal jebal!!
"Jom la taehyung. Kita dah lama tak lepak kot. Rilex lepak makan semua ni" ajak yoongi hyung kepadaku.
Haih ni yang susah ni kalau yoongi hyung yang dah mula bersuara ..
"Sorry hyung, tae betul betul tak dapat join korang. Tae ada hal penting dan kena settle kejap lagi jugak. Please faham tae eh hyung?" Pintaku sambil membuat muka lima puluh sen minta simpati. Huh plaeselah menjadi muka handsome aku ni. Aku nak cepat ni tolonglah..
"Dah la hyung, biarkan la dia tukan ada hal penting. Dah jom, hoseok lapar ni hyung" rengek hoseok manja sambil menarik narik lengan yoongi hyung.
Yeah thanks hoseok, aku sayang kau. Thanks selamatkan aku .. bisikku di dalam hati.
Aku mendekati hoseok lalu kucium pipinya serta ku ucapkan thankyou kepadanya dan dengan pantas aku berlari keluar dari kelas sebelum si hoseok itu bertukar menjadi raksasa horse. Dalam beberapa saat aku mendengar jeritan hoseok yang nyaring bagaikan kuda itu heh?
YOU ARE READING
Hold me tight. | KIM TAEHYUNG |
RandomHOLD ME TIGHT - 2015 SECOND FANFIC. Senang untuk mulut mengatakan benci, dan mengungkapkan kata putus tetapi ianya tidak sama seperti hati. Kerana hati terlampau lembut untuk berkata begitu. "Kim hanna, let's break up. I'm give up on you now!" - Kim...