Part 9

1.8K 163 12
                                    

Hari ahad, hari bermalasan bagiku. Rumah agam tuan kim ini kosong. Yang tinggal hanya aku sahaja bersama ahjumma. Kai dan appa? Mereka di Jepun. Ken? Oppaku itu sudah menghilang sejak pagi tadi. Sibuk kot? Aku memusingkan badan ke kiri akibat terasa badanku lenguh sedikit.

Aku terkaku melihat sesuatu yang berada di atas meja lampu kiri katil kingku ini. Itulah kenangan aku bersamanya. Hanna bangun membetulkan kedudukannya, lalu mencapai album itu. Album yang penuh dengan memori bersama si sang kekasih hati. Ehh wait? Layak ke menjadi sang kekasih? From now he's my ex kekasih HAHA.. KIM NAMJOON, sebuah nama yang pernah menjadi raja di hati aku. Album inilah kisah cinta yang pernah aku lalui bersamanya.

Aku melihat nama yang berada dihadapan album itu. Ku tenung lama nama album itu, nama yang kami decide bersama dahulu.. KIM NAMJOON ❤ KIM HANNA: KIM JOONHA ❤

Hanna memberanikan diri untuk membuka album tersebut, gambar pertama yang menghiasi album itu ialah gambar pertama aku bersamanya. Itulah kali pertama aku rapat dengan sunbaenim di sekolah. Aku yang pada mulanya agak kekok bersamanya. Mula tertarik dengan dirinya yang lucu orangnya. Gambar itu menceritkan ketika aku bertugas dengannya ketika hari koperasi sekolah dahulu. Apabila hasil jualan kami laris terjual, namjoon mengajakku untuk mengambil gambar bersamanya dengan menggunakan polaroidnya.

Huhh, keluhku seketika. Hanna membuka helaian yang seterusnya. Gambar yang menunjukkan namjoon mencium lembut pipi kananku sambil menunjukkan lesung pipitnya. Yee itulah punca aku jatuh cinta terhadapnya!

18 April - Itulah kali pertama KIM NAMJOON meluahkan isi hatinya kepadaku. Aku yang agak terkejut apabila jin mengarahkan aku pergi ke padang segera kerana dia berkata namjoon pengsan. Sampai sahaja di padang? Aku pun mencari kelibat namjoon namun kosong sahaja. Kelakar ke nak buat lawak jin oppa ni? Ishh.. tiba tiba ada sebuah tangan yang menutup mataku.

Sang jejaka membawa aku ke arah pokok yang berdekatan dan dia melepaskan tangannya yang menutup mataku. KIM NAMJOON?

"Awakk..?" Aku terkelu di saat aku terpandangkan beberapa gambarku dengan si dia bergantungan di pokok itu. Cantik!

Namjoon mendekati aku lalu dia menghulurkan sebuah belon kepadaku. Di saat aku baru ingin memegang belon itu, namjoon mencucuk belon itu perlahan. POOP, terdapat segulung kertas terjatuh dari dalam itu. Pantas aku mengambilnya dan membacanya perlahan.

"Dear KIM HANNA, i love you so much. To me, you're an addiction that I fail to resist. I started to love you when the first time I meet you. HANNA, to me you're so nice, sweet like a candy and your smile it's so addicted. KIM HANNA, will you be my girl, bae, baby forever?"

Aku memandang ke hadapan dan dapat aku lihat namjoon sudah lama merenungku. Pipiku sudah berasa panas arghh malunya. Aku menunduk dan melarikan pandabgan. NAMJOON YOU'RE SO SWEET jerit hati kecilku.

"Are you blushing hanna? You want to know something? You really look sexy when you're blush." Usik namjoon sambil mendekati aku.

"Namjoon ahh...ishh" marahku lalu menjelingnya manja.

"So? Will you hanna?" Soal namjoon sambil melutut dihadapanku.

"I will KIM NAMJOON" balas hanna sambil menutup muka. Arghhh malunyaaa mana nak sorok muka ni?

"Yes finally, now you are mine.." jerit namjoon kuat lalu mengangkatku sedikit tinggi dan dia berpusing pusing di keliling pokok itu.

"Namjoon ahh, malulah. Adoii pening tau" rengekku manja sambil menumbuk dada namjoon perlahan menyuruhnya menurunkan aku.

"From now, call me oppa! No namjoon anymore. Okay baby girl?" Namjoon mengenyitkan matanya dan dia letakkan aku ke bawah. Pantas dia memelukku kejap dan dia usap kepalaku perlahan.

Hold me tight. | KIM TAEHYUNG |Where stories live. Discover now