Part 15

1.7K 137 5
                                    

Perlahan lahan hanna membuka matanya. Dia terasa bagai ada sebuah tangan yang mengenggam lembut tangannya. Dia menoleh memandang si pemegang. Dia mengusap lembut rambut si pemegang tersebut. Rambut yang coklat keperangan.

Akibat terasa bagai ada yang mengusap kepalanya lembut. Taehyung bangun dari tidurnya dan memandang si pengusap. Hanna yang sedang mengusap kepala taehyung itu terkejut malu. Kim taehyung? Heee malunyaaa!

"Hanna shi, bila sedar?" Soal taehyung sambil memegang belakang lehernya. Arghh kekoknyaa!

"Hee baru je tadi, awak buat ape dekat sini?" Soal hanna sambil memandang sekeliling.

"Saya tunggu awak sedar la, lama betul awak pengsan eh?" Taehyung menjawabnya sambil tertawa kecil.

Muka hanna mula memerah apabila diusik oleh taehyung. Kurang asam punya taehyung!

"Asal tak masuk kelas?" Soalku sambil menarik sedikit selimut pesakit tersebut.

"Sebab tae nak tunggu hanna sedar" balas taehyung sambil memandang anak mata hanna.

Wait, dia nak tunggu aku? Biar betul! Namun percakapannya mirip seseorang, yeahh namjoon pernah berkata begitu juga terhadapnya.

"Ouh, thanks" kataku sambil tersenyum.

"Masih sakit kepala tu?" Soal taehyung prihatin.

"Sakit tu sikitlah, tapi pening dia macam ada puting beliung dekat kepala ni" luah hanna manja sambil mencebik.

"Alolo siannya dia" kata taehyung sambil tangannya mengusap lembut kepala hanna. Cebikkan hanna itu terlalu comel sampai hati ini tak mampu nak mengawalnya!

"Nak taehyung urutkan kepala tu tak?" Tawar taehyung tiba tiba. Ye! Kesakitan yang dialami oleh hanna, sungguh menyeksa dirinya.

"Boleh ke?" Soal hanna blurr.

"Sure, everything for you dear" balas taehyung. Lantas hanna meletakkan kepalanya diatas bantal semula. Dalam pada masa yang sama, taehyung mengurut kepala hanna lembut bagi menghilangkan pening.

Hanna memejamkan mata membiarkan taehyung mengurut kepalanya itu. Namjoon? He look same like you, but huhh.

Taehyung mengurut lembut kepala hanna bagi menghilangkan peningnya itu. Sungguh ini kali pertama dia rapat dengan perempuan walaupun selama ini dia dikejar oleh semua perempuan di sekolah.

Pening yang melanda di kepala hanna mula hilang apabila taehyung mengurutnya. Lantas hanna memegang tangan taehyung. Taehyung pula hanya memandang pelik ke arah hanna.

"Kenapa?" Soal taehyung pelik apabila hanna berbuat demikian.

"Sakit tu dah hilang, thanks" ikhlas hanna sambil mengusap lembut tangan taehyung.

"Ouh welcome, hee" taehyung menjawab sambil tersengih menayangkan giginya. Comel!

Dalam pada masa yang sama, pintu bilik rawatan itu dibuka dari luar dan masuknya seorang jejaka yang agak comel loll.

"Hyung, ni makanan yang hyung suruh beli. Bagi noona tau jangan makan pulak!" Usik jungkook lalu memberikan plastik yang berisi bubur ayam kepada taehyung.

"Aku tahu la gila!" Balas taehyung menjeling jungkook yang hanya tersengih itu.

"Hi jungkook!" Sapa hanna perlahan dan ianya membuatkan jungkook terkejut.

"Eh hi noona, heee okay la hyung chau dulu ada hal nak settle ni" kata jungkook sambil membetulkan rambutnya.

"Hal apenya kau ni? Sibuk mengalahkan president!" Ujar taehyung pelik.

Hold me tight. | KIM TAEHYUNG |Where stories live. Discover now