Part 2

2.6K 229 17
                                    

Sampai dirumah, pantas Hanna masuk ke dalam meninggalkan baekhyun di dalam kereta. Dia ingin memastikan oppanya, kai sudah masuk tidur ke belum kerana dia membawa pulang pelbagai jenis makanan yang tidak dibenarkan oleh kai. Saat dia melangkah ke ruang tamu, namanya diseru seseorang dari arah lift..

"Hanna? Lambatnya balik? Kata pergi dinner je" ujar oppanya, kai

"Aduhmak mati aku, kan aku dah agak kai oppa mesti belum tidur lagi" bebel hanna di dalam hati.

"Hee oppa, erm hanna amik udara kat taman tadi la" ujarku lalu pergi ke arahnya.

"Jom naik bilik oppa kejap, ada benda nak bincang" kata kai lalu menarik dirinya masuk ke dalam lift.

"Wuuu lega"kata hanna perlahan lalu menghantar mesej ke baekkie.

"Hantar barang tu terus ke bilik aku tau" - Hanna

"Okay boss"- baekkie

--bilik kai--

Aku melangkah masuk mengikut kai ke dalam biliknya. Lalu terus dusuk disofa lembut dan berbaring merehatkan kepala seketika. "LEGA"katanya melepaskan lelah.

"Esok pergi sekolah, pergi dengan oppa" kata kai memandang adiknya yang menutup mata seakan akan tidur itu.

"Asal kena pergi dengan oppa? Baekkie kan ade" balasku sambil memejamkan mata seeratnya, cuba menghilangkan rasa pedih matanya itu.

"Baeekie ade hal esok, so pergi dengan oppa" balas kai lalu membaling sebiji bantal ke kepala adiknya itu, geram.

"Oppa ni kenape? Baling macam budak kecik. Baekkie pergi mane esok? Dia tak cakap pun" marah minhye lalu menjuihkan bibirnya.

"Dia busy esok, dah oppa tahu esok gerak ngan oppa k?" Arah kai tegas.

"Ishh taknak laa, hanna nak naik teksi je la." Acuh hanna perlahan.

"No, you have me. I can send you, jangan nak mengada nak naik teksi" kata kai tegas.

"Ishh, yelah yelah. Suka hati oppa la bak hantar ke tak, hanna nak tidur mengantok. Esok sekolah" balas minhye lalu bangun ingin meninggalkan oppanya itu.

Namun, kai pantas menarik adiknya itu dan dia dakap sekejap.

"Good girl, oppa buat ni sebab keselamatan you tau. Good night sweet dream baby girl" kata kai lantas mencium dahi Hanna lembut dan melepaskan hanna.

Hanna diam lalu menyalam tangan kai dan menciumnya.

"Goodnoght too oppa, esok kalau oppa lambat hanna naik teksi jugak." Kata hanna lalu beredar keluar dari bilik kai dan menuju ke arah lift untuk pergi ke biliknya di tingkat 4 itu.

--keesokkan pagi--

Kai memandu keretanya lamborghini evatador birunya menuju ke sekolah Hanna, dilihatnya hanna disebelah yang sibuk dengan telefon bimbitnya. Hanna pula merenung ke dalam applikasi galery dan melihat gambarnya bersama namjoon.

"Kenapa kau buat aku macam ni namjoon?" Keluh hanna di dalam hati.

Sampai sahaja di sekolah, pantas kai keluar dari kereta dan membukakan pintu untuk hanna. Hanna keluar lalu memandang sekeliling kawasan itu, terdapat ramai orang yang sedamg melihatnya. Ini yang dia tidak suka, publisiti dan populariti di sekolah. Dia mengeluh lagi.

"Nanti balik tunggu oppa tau"kata kai lalu tersenyum memandang adiknya yang mengeluh itu.

"Baekkie kan ada, dia naik ape? Pergi mane?" Soal hanna laju.

"Dia ada hal dia naik scrambler" kata kai lagi.

"Hanna nak balik dengan baekkie"kata hanna tegas

"No, wait for me. Jangan nak mengada" kata kai tegas lalu tersenyum.

Ketika kai tersenyum itu, sekumpulan yeoja memandang kai lalu menjerit.

"Woahh handsomenya lelaki tu"

"Hanna punya boyfriend ke?"

"Perghh senyuman dia cair aku"

Kata kata itu membuatkan hati kai tertawa. Lantas dia mencuit hidung adiknya yang sedang mencebik itu.

"Meyh, oppa nak masuk office ni" ujar kai.

"Hmm" kata hanna lalu pergi ke arah kai.

Dia menyalam kai dan mencium tangan kai, pantas kai mendakapnya kejap dan mengusap kepalanya perlahan.

"Wait for me, nanti oppa datang"kata kai lalu melepaskan dakapab itu dan terus beredar masuk ke dalam keretanya.

Pantas hanna melangkah masuk ke dalam sekolah dan terus menuju ke kelasnya. Dia malas untuk bersoal jawab dengan sesiapa mengenai kai. Sampai sahaja di kelasnya, dia terus menuju ke tempatnya dan duduk. Tiba tiba dia disergah oleh seseorang, pantas dia menoleh menjeling kearah orang itu.

"Hi princess, how are you today?"soal hoseok lalu duduk dihadapan hanna memandang wajah yang dia sayangi itu.

"Kau pagi pagi dah buat aku spoil, main terkejut bagai hmm" balas hanna lalu mengeluarkan bukunya.

"Asal ngan mata kau? Sembab semacam je, kau ok ke?" Soal hoseok lagi.

"Aku okay la" balasnya lalu tersengih.

"Aku ada berita hot, nak dengar tak?" Tanya hoseok lalu bermain dengan pen hanna.

"Ape?"

"Pasal namjoon" balas hoseok.

Hanna tersentap, lalu menundukkan wajahnya.

"Kau ok tak ni? Asal pucat je bila aku cakap pasal namjoon?" Soal hoseok pelik.

"Aaa aku okaay, kenapa dengan namjoon?" gagap hanna.

"Namjoon dia dah fly pergi london pagi tadi, dia sambung belajar kat sana" kata hoseok laju.

"What?" Jerit hanna.

Hampir terjatuh hoseok dibuatnya mendengar jeritan hanna.

"Kau dah kenape terkejut macam tu?" Soal hoseok membetulkan duduknya.

"Aku..ermm"

"Asal ni?cerita la" risau hoseok.

"Aku.. namjoon.. break up" kata hanna perlahan.

"What?!" Kini giliran hoseok pula menjerit dan berdiri.

"Woii duduk la" kata hanna lalu menarik hoseok duduk.

Pantas hoseok duduk dan terus memegang myka hanna.

"Kau serius ke ni?" Ujar hoseok lalu mengerutkan keningnya.

"Kau ni kenape? Betullah takkan aku nak tipu kot" balas hanna malas

"Cerita kat aku ape yang da jadi" arah hoseok.

"Semalam aku dinner dengan dia, and bila dah habis dinner dia cakap dia dah fed up dengan aku. Tu je" balas hanna mengenangkan ape yang berlaku semalam.

"Namjoon ni haihh"simpul hoseok

"Jap, aku nak tanya kau. Kau kenal tak lelaki ni?" Soal hanna lalu mengeluarkan iphone6 plusnya dan menunjukkan gambar taehyung.

"Ouh kenal, asal?" Balas hoseok

"Dia student sini ke?" Soalnya lagi

"Bukan setakat student, but he's our classmate too" kata hoseok lalu tersenyum.

"Haa?" Kata hanna terkejut, okay nampak sangat aku tak amik tahu pasal orang lain dalam kelas sampaikan classmate pun aku tak kenal.

"Yes, nama dia Kim Taehyung" kata hoseok lagi.

"Haa, rehat nanti ikut aku pergi studio. Aku nak kenalkan kau dengan member aku" kata hoseok lalu bangun dan duduk ditempatnya.

Yeahhh this part 2 wuu, masa inilah wahai putra raja taehyung muncul. Nantikan sesi pengenalan hanna bersama the bts ok? Dan nantikan part ken juga. Ok thanks for support my fanfic, please views and gove a vote for me ok? ㅋㅋㅋ annyeong. Salam ramadhan readers

Hold me tight. | KIM TAEHYUNG |Where stories live. Discover now