Reneben'e memnuniyetle baktım, sırtını okşadım ve kendimi yenilenmiş hissederek yatak odasından çıktım.
Ofise vardığımda, belge yığını beni umutsuzluğa düşürdü. Uyuşuk bir halde kalemimi elime aldım ve bir süre sonra kendimi işin içinde kaybettim.
Tam ortasında kendimi kaskatı hissettim ve boynumu hareket ettirmek için başımı çevirdim, sonra tanıdığım tek sarı saçlı insanlardan biri olan Jessie'yi gördüm.
Onu bana doğru salladım ve Reneben'in işini onunla paylaştım.
Reneben sabah ofise gittiğimde benim hiç değişmediğim gerçeğini kabullenmişti ama görünen o ki Jessie değişmemişti.
Geceliğimle ofiste olacağımı beklemiyormuş gibi görünüyordu, bu yüzden beni görünce korkudan ağzı açık kaldı.
Buna gece elbisesi deniyordu ama benim için sadece bir elbiseydi ve bir rahip cübbesinden daha rahat hissettiriyordu.
(Jessie) "Leydi Emilone, ya üşütürseniz...önce kıyafetlerinizi değiştirin."
(Reneben) "Jessie, Azize hastalığa karşı bağışıktır."
(Jessie) "Ama... ama."
Benim karşımda Reneben saf görünüyordu ve bu sevimliydi ama her ne kadar itiraz etse de insanlarla iyi ilgilenen onurlu bir başrahipti.
Jessie'yi sakinleştirmesini izlerken gözlerimiz buluştu ve gözleri büyüdü. Hızla geri çekildi ve başını aşağıya doğru eğdi. Ayrıca elindeki belgeyle yüzünü kapatmayı da unutmadı.
"Reneben?"
"S-Aziz... elbiseniz..."
Hım? Aşağıya baktığımda şalımın eğildiğini ve bol geceliğimin biraz aşağı çekildiğini gördüm.
Omuzlarım çok az açıktaydı ama Reneben korkmuş görünüyordu ve bu tatlılık beni güldürmüştü.
Bu öğleden sonra soylularla buluşmamdan önce ikisini de biraz kalbimi iyileştirmek için izliyordum ve şalımı düzeltir düzeltmez Reneben bana bir belge verdi.Bunun sayesinde iyileşen kalbim uzak bir dünyaya uçuyor gibiydi.
Bitmek bilmeyen belge yığınını elime alırken, soylulara karşı bu mücadeleyi kazanacağıma bir kez daha kendime söz verdim.
* * *
Batan güneş pencerenin dışında yüksekte asılı kalırken soyluların birer birer konferans odasına girişini izledim. Onları izlerken sıkılacağımı düşünmüştüm ama görünüşe göre öyle değil.
Odaya giren herkes o kadar göz alıcı gösterişli kıyafetler giymişti ki, ben bile sıkılmıyordum.
Tam tersine gözlerim onları detaylı incelemekle o kadar meşguldü ki.
Lüksü gücü temsil edenler arasında sade, beyaz bir rahip cübbesi giymek pejmürde görünebilir ama... en azından bugün iktidardaki kişi bendim.
Davul atan bir kalbin yankılarını duyabildiğimi hissettim.
Soylular, iyi bakılan ve iyi beslenen atların çektiği arabalara binerlerdi. Odaya girdiler ve konferans salonunun en üst masasında oturan beni selamladılar.
"Allah'ın rahmetini selamlıyorum."
Her zamanki 'Allah'ın bereketi üzerinize olsun' şeklindeki sözümü bile söylemedim.
Sadece başımı salladım ve soyluların bakışları anında değişti. Soyluların bu toplantının kendileri için değil benim hatırım için yapıldığını anlamaları gerekiyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Emilone'nin Günaha Labirenti/ARA VERİLDİ
Chick-Lit|BIRAKILDI| Bu dünyaya gelip bir Azize olan Emilone olmadan önce popüler bir oyuncuydum. Bana "boyutu değiştiren kadın" lakabı verildi. Buna rağmen özel bir ilgi görmedim. Tüm dikkatler Prenses Ronella Nestro'nun üzerindeydi. Sonuç olarak hayatımı b...