Bölüm 27

32 6 0
                                    

Parlak güneşin altında çiçek yaprakları ve yeşil yapraklar her rüzgarda sallanıyordu.

Gözlerimin önünde gökyüzünü geçmelerini izlerken ne kadar güzel olduğunu düşünecek vaktim olmadı.

Veliaht prens bana tedirgin bir ifadeyle bakıyordu ama açıkçası stresli olan bendim.

En azından, her tavrınızın ve tavrınızın itibarınızı belirlediği bu dünyada, veliaht prensin ağzından benim yerde yuvarlandığıma ve güldüğüme dair söylentilerin yayılmasını kesinlikle reddediyorum.

Üzerimdeki iri adama sert bir şekilde baskı yaptım ama belki de şaka yaptığımı düşündüğü için çok fazla oynuyordum ve kıpırdamadım bile.

"...Ne yapıyorsun?"

"...Merhaba Majesteleri."

Solgun ifadesini değiştirmeye zaman bulamadan, başımı kaldırıp veliaht prense baktım ve yerdeki yerimden onu garip bir şekilde selamladım.

Doğrusunu söylemek gerekirse sorusuna nasıl cevap vereceğimi bilmiyordum o yüzden konudan kaçtım.

"Bir süre olmuştur."

Açıklamak biraz uzun sürdü... biliyorsunuz ama onu uygun şekilde selamladığımda prens tuhaf bir yüz ifadesiyle isteksizce cevap verdi.

"Kutsal Hazretlerini selamlıyorum ve Tanrı'nın sevgisi altında barışın her yerde hüküm sürmesini diliyorum."

Böyle bir zamanda böyle resmi bir selam vererek benimle dalga geçmeye çalışıp çalışmadığını ciddi olarak merak ettim.

Aziz olarak çalışmaya başladığımdan beri veliaht prensin uygun selamını kaç kez duyduğumu bir yandan sayabilirim.
Böylesine görkemli bir selamlama yapması... tabi ki ifadesi biraz tuhaftı ama resmi bir olay olmadığında böyle bir selamlama duymak tuhaftı, bu yüzden gözlerimi kıstım.

Ancak o bana değil, üstümdeki köpeğe bakıyordu ve içini çekerek elini uzattı.

Kabaca uzattığı eli üstümdeki hayvana doğru yöneldi.

Veliaht prens göz açıp kapayıncaya kadar yavru köpeği boynundan yakaladı ve öylece bir kenara fırlattı.

Şok oldum ve ayağa fırladım.

"Ne yapıyorsun?"

Bu ani gelişme karşısında ayağa kalktım ve veliaht prense sertçe saldırdım. O kadar şaşırmıştım ki konuşamayacak durumdaydım.

Her şey düşünüldüğünde, veliaht prensin gözümün önünde çaresiz bir hayvanı taciz ettiği görülüyordu.

Ayağa kalkarken yanlışlıkla ayağımı kaybettim. Eski yaram zonkluyordu ve ağrıdan şikayet ediyordu.

Çabuk iyileştim ama acı da bir o kadar acı vericiydi. Düşerken inledim ama veliaht prens yaklaştığında ona tiksintiyle baktım.

Yaptığı şey asla affedemeyeceğim bir şeydi.

Herkes aynı şeyi düşünürdü. Onu bu kadar soğuk bir zemine atmak...

Keskin kelimeler ağzımda dönüp duruyordu.

"Seni başka bir hayata karşı dikkatsizce şiddet uygulayan biri olarak düşünmedim."

İçinde bulunduğum herhangi bir durumu sakince değerlendirmek için zaman ayırdığım için gurur duydum. Ama affedilemez bulduğum iki şeyden biri olduğunda...

"Konuşamayan bir yaşam formuna yönelik dikkatsiz davranışlarınızdan dolayı büyük hayal kırıklığına uğradım."

Bu tür bir muamele çocuklara ve kendi seslerini duyuramayan hayvanlara karşı saygısızlıktı.

Emilone'nin Günaha Labirenti/ARA VERİLDİ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin