⋆ ࣪ꮘ᭣🍀#029 Violet .ᐟ𓂃𓈒𒀭

48 6 8
                                    

┌────────━┿──┿━────────┐Suamiku 𝐌𝐮𝐚𝐥𝐥𝐚𝐟 Takata Mashiho└────────━┿──┿━────────┘

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

┌──────────┿━────────┐
Suamiku 𝐌𝐮𝐚𝐥𝐥𝐚𝐟 Takata Mashiho
└──────────┿━────────┘

Happy reading !

" Jeslyn dia.... "

" Jeslyn- "

Ucapan Anuar terpotong kerana ada sebuah panggilan masuk di telefon pintarnya.

" Assalamualaikum ? iya saya ayahnya, ada apa tu ? " ujar Anuar seusai menjawap panggilan itu.

" .... "

" APA ?! macam mana boleh hilang ? "

Mashiho memandang ayah mertuanya dengan raut wajah cemas. Apa yang terjadi ?

" .... "

" Baiklah , saya akan buat report polis dengan segera "

" Kenapa ayah ? apa jadi ? " soal Mashiho pantas ketika melihat Anuar memutuskan panggilan itu.

" Nanti ayah cerita , sekarang kita kena cepat " Anuar bergegas mengambil kunci kereta yang tadi ia letak di penyangkut kunci.

" Mama tinggal dulu ya ? nak cepat ni " tambah Anuar sambil berjalan menuju ke pintu keluar dan di ikuti oleh Mashiho.

" Baiklah yah.. " balas Zaimah sambil melihat keduanya memasuki kereta dan meninggalkan perkarangan rumah.

" Ayah apa jadi sebenarnya ? " tanya Mashiho ketika merasakan saat yang tepat untuk menanyakan apa yang sebenarnya terjadi.

" Isteri kamu. ada orang bawa lari isteri kamu dari hospital " jelas Anuar yang matanya sedang fokus melihat jalanan walaupun fikirannya sedang kemana mana.

" Haa?! macamana boleh jadi macamtu?!!! " terkejut Mashiho.

" Diorang sendiri tak tahu , tapi diorang akan check cctv "

" S..sekarang macamana ayah ? " suara Mashiho terdengar bergetar kerana terkejut. Sungguh , sungguh! ia merisaukan keadaan Jeslyn. Isterinya sedang sarat!

" Pihak hospital suruh kita buat laporan polis terlebih dahulu "

Setelahnya Mashiho terdiam termenung memikirkan Jeslyn. Ya Allah.. Mashiho rasa ingin menumbuk dirinya sendiri kerana tidak menjaga isterinya dengan baik.

𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐌𝐮𝐚𝐥𝐥𝐚𝐟 𝐓𝐚𝐤𝐚𝐭𝐚 𝐌𝐚𝐬𝐡𝐢𝐡𝐨Where stories live. Discover now