⋆ ࣪ꮘ᭣🍀#014 Hyacinth .ᐟ𓂃𓈒𒀭

63 16 27
                                    

┌────────━┿──┿━────────┐Suamiku 𝐌𝐮𝐚𝐥𝐥𝐚𝐟 Takata Mashiho└────────━┿──┿━────────┘

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

┌──────────┿━────────┐
Suamiku 𝐌𝐮𝐚𝐥𝐥𝐚𝐟 Takata Mashiho
└──────────┿━────────┘

Happy reading !

Jeslyn berjalan keluar dari satu ruangan , dengan longlai kakinya melangkah tidak tahu tujuannya kemana. Langkah demi selangkah terasa berat baginya untuk meneruskan. Fikirannya tergiang dengan kata kata dokter sebentar tadi.

" Kondisi awak makin teruk , sel sel kanser semakin liar merebak ke organ organ yang lain terutamanya jantung dan otak. Jika awak merancang untuk mengandung sememangnya boleh tetapi sedikit berbahaya untuk kedua belah pihak "

Setiap pasangan yang sudah berkahwin pasti sangat menginginkan cahaya mata dan tidak terkecuali Jeslyn dan Mashiho. Lebih lebih lagi Jeslyn yang sangat ingin memberi Mashiho zuriat sebagai buah hati perkahwinan.

Dan tidak terasa sudah empat bulan perkahwinan mereka berlangsung. Hari hari mereka baik walaupun terpaksa berhubungan jarak jauh.

Lamunannya terhenti ketika telefon bimbitnya berdering mengatakan ada panggilan yang masuk. Mata Jeslyn melihat ke layar telefon dan tertera nama suaminya di situ.

Jeslyn tersenyum kecut lalu berdehem sebelum mengangkat panggilan itu.

" Assalamualaikum abang.. "

" Waalaikumussalam sayang , sayang buat apa tu ? kenapa bunyi bising ? sayang dekat mana ? "

" Abang tanya banyak soalan saya nak jawap mana satu ni hm ? "

Kedengaran suara kekehan Mashiho di seberang sana.

" Sorry sayang abang risau je "

" Jangan risau abang , saya dekat luar ni beli barang sikit nak masak untuk berbuka nanti " tipu Jeslyn.

" Yeke ? sayang nak masak apa harini ? "

" Saya ingat nak buat tomyam campur tapi tak best la berbuka sorang sorang "

" Sedapnya , sorry sayang abang tak dapat temankan sayang. Abang mintak maaf "

Jeslyn terkejut dengan riaksi jawapan Mashiho , ia hanya bermain main sahaja dengan ucapannya.

" E..eh abang jangan la mintak maaf , saya kan selalu kata saya faham kerja abang jadi abang tak perlu risau ya ? "

𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐌𝐮𝐚𝐥𝐥𝐚𝐟 𝐓𝐚𝐤𝐚𝐭𝐚 𝐌𝐚𝐬𝐡𝐢𝐡𝐨Where stories live. Discover now