┌────────━┿──┿━────────┐
Suamiku 𝐌𝐮𝐚𝐥𝐥𝐚𝐟 Takata Mashiho
└────────━┿──┿━────────┘Happy reading !
Kesunyian menemani mereka bertiga yang berada di ruang tamu. Sehinggakan mulut mama tidak dapat berkata apa apa kerana ia masih terkejut dengan apa yang di katakan anak perempuannya tadi. Mashiho dan Jeslyn , kedua duanya juga tidak berani untuk mengangkat kepala.
" Assalamualaikum.. "
" Waalaikumussalam , haa ayah balik dah " ujar mama sambil berjalan ke depan pintu untuk menjemput ayah masuk lalu sang mama mengambil beg yang di jinjing oleh sang ayah dari tangannya.
" Ma ? ni siapa kawan adek ke tu ? " tanya sang ayah.
" Iya , ayah duduk dulu ada benda diorang nak bincang dengan ayah tu mama nak pergi buat air kejap " balas sang mama lalu menuju ke dapur untuk membuat air.
Sang ayah duduk di sofa berhadapan dengan Mashiho dan bersebelahan Jeslyn sambil memandang Mashiho dengan raut wajah yang serius.
Mashiho meneguk ludahnya melihat raut wajah ayah yang garang tapi setelah itu ia mengeleng kecil kan kepalanya , ia harus berani justru dia juga bukannya seorang yang pengecut pun pada sebelum sebelum ini.
" Siapa nama kamu ? " tanya ayah kepada Mashiho.
" Nama saya Takata Mashiho " balas Mashiho gugup.
" Jadi kamu bukan orang Malaysia ? "
" Saya berasal dari Jepun tapi sekarang saya menetap di Korea "
Ayah menganggukan kepalanya tak lama kemudian sang mama pun datang dengan membawa sedulang air lalu di tuangkannya ke dalam cawan.
" Minum dulu yah , anak.. " jeda sang mama.
" Mashiho makcik.. "
" Ah iyaaa , jemput minum dulu Mashiho " lalu sang mama memberi secawan kopi kepada Mashiho.
Mashiho menyesap kopinya dengan gugup , entah mengapa dia berasa gugup seperti ini. Terakhir kali dia berasa gugup sebegini ketika mereka mengumumkan line up bagi treasure.
" Jadi apa hubungan kamu dengan anak perempuan pakcik kalau boleh pakcik tahu " tanya ayah Jeslyn sambil mencicipi kopinya.
" Kami tiada hubungan apa apa sebab memang baru saja tadi kami berkenalan " jawap Mashiho jujur.
YOU ARE READING
𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐌𝐮𝐚𝐥𝐥𝐚𝐟 𝐓𝐚𝐤𝐚𝐭𝐚 𝐌𝐚𝐬𝐡𝐢𝐡𝐨
Fiksi PenggemarMengisahkan Takata Mashiho iaitu salah seorang member dari boygroup terkenal korea selatan yang di kenali sebagai Treasure , menyelamatkan seorang gadis yang hampir bunuh diri bernama Nurul Jeslyn April ketika mereka semua sedang bercuti di Malaysia...