⋆ ࣪ꮘ᭣🍀#019 Lilac .ᐟ𓂃𓈒𒀭

84 13 23
                                    

┌────────━┿──┿━────────┐Suamiku 𝐌𝐮𝐚𝐥𝐥𝐚𝐟 Takata Mashiho└────────━┿──┿━────────┘

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

┌──────────┿━────────┐
Suamiku 𝐌𝐮𝐚𝐥𝐥𝐚𝐟 Takata Mashiho
└──────────┿━────────┘

Happy reading !

Setelah seminggu kejadian itu berlalu , Jeslyn masih tidak boleh mengeluarkan kata kata Anis dari fikirannya. Selalu sahaja kata kata itu bermain di fikiran Jeslyn jikalau ia sedang tidak membuat apa apa.

Dan itu membuat rakan kongsi peniagaan atau sepupu rapat Jeslyn iaitu Hazely jengah dengan perangai sepupu nya itu kebelakangan ini.

" Kau ni kenapa ? asyik lost je aku tengok kau lately ni , kau ada masalah ke ? "

" Tak ada apa la , benda kecik je "

" Kau bergaduh dengan Mashiho ke ? " dan juga Hazely adalah satu satunya sepupu yang suka kan kpop sama seperti Jeslyn. Jadi ketika Jeslyn kata yang dirinya akan berkahwin dengan Mashiho , Hazely sangat teruja.

" Tak mana ada , kitaorang baik baik je "

" Habistu kenapa kau sejak dua menjak ni suka sangat mengelamun ha ? "

Jeslyn menghelakan nafasnya berat , lalu meletakkan bunga bunga yang perlu ia susun ketepi.

" Entah la.. tapi kata kata Anis haritu bermain dalam fikiran aku sekarang ni "

" Dia cakap apa je dekat kau ? "

Sedikit ragu ragu Jeslyn ingin memberitahu Hazely , tapi ia tahu. Hazely seorang sahaja sepupu yang boleh dia percayai.

" Anis nak jadi madu aku , dia nak Mashiho "

Hazely membutangkan kedua matanya terkejut.

" Woi dia tu bodoh jenis apa ?! apahal desperate sangat nak suami orang! " dahi Hazely berkerut menahan geram.

" And dia kata hidup aku akan musnah kalau tak ikut cakap dia " lirih Jeslyn memandang bunga bunga di kedainya.

" Kau pun jangan jadi bodoh nak ikutkan sangat apa yang dia cakap tu , pertahankan perkahwinan kau ni. Yang Mashiho nak tu kau. Bukan dia "

" Dia tu bukan siapa siapa yang perlu kau takut kan , percaya cakap aku tuhan selalu akan lindungi kau " tambah Hazely.

Jeslyn mengambil sekuntum bunga lily lalu menghirup keharuman bunga itu.

𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐌𝐮𝐚𝐥𝐥𝐚𝐟 𝐓𝐚𝐤𝐚𝐭𝐚 𝐌𝐚𝐬𝐡𝐢𝐡𝐨Where stories live. Discover now