┌────────━┿──┿━────────┐
Suamiku 𝐌𝐮𝐚𝐥𝐥𝐚𝐟 Takata Mashiho
└────────━┿──┿━────────┘Happy reading !
"Bukan harini ke Mashi hyung balik ? " tanya Haruto.
" Aah kut Hyeorae hyung kata Mashi hyung dah sampai korea dah kejap lagi sampai dorm la tu " balas Jeongwoo.
" Apa eh reaction Mashi hyung kalau dia tengok ni ? "
Jeongwoo dan Haruto mengeleng gelengkan kepala mereka sambil mencangkung memandang Junkyu yang sedang membancuh tepung untuk membuat pancake.
Mungkin anda fikirkan ah~ bancuh tepung sahaja tiada ada apa yang salah. Ya tak salah kalau bancuh tepung , tapi yang menjadi masalahnya Junkyu campurkan bancuhannya dengan tomato dan brokoli.
Dengan dapur yang tak rupa dapur sudah , tak tahu lah apa akan jadi kalau Mashiho melihat ini.
" Hyung aku nak tanya lagi sekali , kau buat pancake ke buat tomyam campur ni ? " soal Jeongwoo masih dalam posisi yang sama.
" Ssst diam kita kena try and error mana tahu sedap resepi aku kalini " ujar Junkyu.
" Hm kau makan sorang je la hyung " kata Haruto tidak selera dengan resepi campak campak Junkyu ini.
" Kau jangan nak banyak cekadak , korang jugak yang cakap lapar tadi kan ? bersyukur sikit aku dah penat penat masak ni "
Haruto dan Jeongwoo memandang satu sama lain , menyesal pula rasanya kalau tahu tadi mereka tidak meminta Junkyu tolong masak kan untuk mereka berdua. Sudah lah petang tadi pun Junkyu juga yang masak kan untuk mereka.
Bukan nak kata apa tapi ayam yang Junkyu masak itu , bukan setakat manusia tak boleh makan bahkan zirafah pun tak boleh makan. Hangus !!!
Dengan hitam macam burung gagak dah rupa parasnya , Junkyu dengan santai makan ayam itu seperti tidak ada yang salah. Dan mereka berdua pun dengan terpaksa kena makan sekali kalau tidak kebulur.
Ramen pula sudah habis dalam dorm ini nak keluar beli tapi masing masing malas. Nak suruh Jihoon yang masak kan , leader mereka itu sedang sibuk di YG bersama yang lain. Nak pesan dalam talian Junkyu cakap tak perlu , jangan membazir kena berjimat cermat katanya. Dia boleh masak kan.
" Assalamualaikum " ucap seseorang.
Ketiga tiganya menoleh ke arah pintu. Haruto dengan Jeongwoo dengan pantas bangkit dan berlari ke depan.
" Waalaikumussalam - eh aku bukan islam ! " Jeongwoo menepuk mulutnya.
" Eh kau ni " Haruto memukul bahu Jeongwoo.
YOU ARE READING
𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐌𝐮𝐚𝐥𝐥𝐚𝐟 𝐓𝐚𝐤𝐚𝐭𝐚 𝐌𝐚𝐬𝐡𝐢𝐡𝐨
FanficMengisahkan Takata Mashiho iaitu salah seorang member dari boygroup terkenal korea selatan yang di kenali sebagai Treasure , menyelamatkan seorang gadis yang hampir bunuh diri bernama Nurul Jeslyn April ketika mereka semua sedang bercuti di Malaysia...