Droga powrotna była równie cicha jak droga do. Nie dlatego, że nie mieli sobie nic do powiedzenia, jeśli w ogóle, Ghost nie miał nic przeciwko rozmowie, ale… Ale to, co powiedzieli sobie wcześniej, zdawało się nadal odbijać się echem między nimi. Jakby to przypieczętowało ich los, jakby znaczyło o wiele więcej, niż Duch był tego świadomy, i może powinno sprawić, że poczuł się zdenerwowany lub niezręczny, ale tak się nie stało.

Po raz pierwszy w życiu usłyszał te słowa. Pierwszy raz ktoś powiedział mu coś tak szczerego, tak głębokiego. I nie mógł im nie wierzyć, skoro pochodzili od Mydła.

Nie mógł ich tak całkowicie nie czuć.

Deszcz nadal padał, choć nie tak mocno jak wcześniej. Nadal zmywał ziemię ze zgnilizny, a Duch zrelaksował się nieco bardziej, słysząc otaczający ich silny zapach ziemi.

Nigdy wcześniej nie czuł się tak swobodnie. Nie potrafił sobie nawet wyobrazić, jak będzie wyglądało jego życie, jeśli kiedykolwiek będzie się tak czuł przez dłuższy czas.

Szybko dotarli do stodoły i w milczeniu chwycili zabrane ze sobą jedzenie, aby wnieść je do środka. Nie zabrali tego wszystkiego, modląc się, żeby nikt nie natknął się na osadę, zanim będą mieli szansę zabrać wszystko, na co zapracowali, było to jednak tylko tymczasowe rozwiązanie, aby zostać w stodole, ale teraz, gdy powrót do osady nie wchodziło w rachubę…

Zarówno Soap, jak i Duch zamarli, gdy zobaczyli Alejandro stojącego i zajmującego się tym. Nie wyglądał na zbyt walecznego, miał trochę szeroko otwarte oczy, najwyraźniej nadal dotknięty leczeniem, które znosił przez tak długi czas. Jego skóra nadal była lekko popielata, pod oczami widniały cienie, a wszędzie gojące się siniaki. Był w okropnym stanie, a Roach spędzał dużo czasu przy jego łóżku, podając mu płyny, których boleśnie potrzebował, opatrując jego obrażenia i wtłaczając mu leki do krwioobiegu, aby pomóc mu wyzdrowieć.

Ale nie widzieli go jeszcze obudzonego, odkąd przywieźli go z powrotem, a jego ciało i umysł zostały wyłączone, aby pomóc w procesie gojenia, a dobrą niespodzianką było zobaczyć go na nogach. Rodolfo jednak mu pomagał, silne ręce ostrożnie go podtrzymywały, a łagodne oczy skupiały się na przyjacielu.

„Mydło” – Alejandro uśmiechnął się delikatnie, jego głos był szorstki i silny akcent. – Miło cię znowu widzieć, hermano.

– Alejandro – Soap skinął głową, przyciągając Alejandro do przyjaznego uścisku i klepiąc go przy tym po plecach. – Dobrze wyglądasz – dodał, odsuwając się.

„Wyglądam jak gówno” – zaśmiał się Alejandro, wywołując jednocześnie uśmiech Soapa. – Ale twój przyjaciel Roach powiedział, że wyzdrowieję. Nie mogę ci wystarczająco podziękować za przyjęcie nas.”

„Oczywiście” – Soap rozpromienił się, zerkając na Rodolfo, po czym ponownie skupił się na Alejandro. „Chodź, usiądziemy gdzieś, żeby porozmawiać”.

Zostawili jedzenie na jednym ze stołów, żeby ludzie mogli się nim napić, przemykając przez małą budkę, o której, jak twierdzili, zdjęli sprzęt. Następnie znaleźli miejsce na tyłach stodoły, osłonięte przed deszczem.

Alejandro usiadł z pomocą Rodolfo. Uśmiechnąłem się do mężczyzny. Nie puścił jego ręki.

„Musisz być Duchem” – powiedział Alejandro po chwili ciszy, zwracając wzrok na Ducha i obserwując go uważnie. „Powiedziano mi o tobie”.

„Mam nadzieję, że będę mówił pozytywnie” – wtrącił się Soap. Ducha i tak to nie obchodziło. Spojrzał na Rodolfa. Oczy mężczyzny były skupione na nim, a jego wyraz twarzy był nieco ponury.

Dzień po końcu świata Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz