Osada Soapa rzeczywiście nie była niczym nadzwyczajnym. Ghost spędził ostatnie trzy dni na obserwowaniu tego, nie spuszczając wzroku z lunety karabinu, gdy ustawiono go na szczycie starej wieży ciśnień, w pewnej odległości. W pierwszej chwili pomyślał, że to nie jest właściwe miejsce, zanim dostrzegł Soapa za ścianami i tę jego absurdalną fryzurę, gdy stał pośrodku tego miejsca.
Było tam kilka domów. Było ich kilkanaście, nie, żeby Duch liczył, chronionych ścianami starych samochodów, złomu, gruzu i złomu. Duch nie miał, kurwa, pojęcia, jak zostały zbudowane, ale były mocne, to było pewne, ponieważ nieliczne zombie, które próbowały je szarpać, nie były w stanie ich ominąć. Chociaż Duch nie był pewien, czy uda im się powstrzymać hordę, nie widział jej od tygodni. A ostatni, którego widział, jechał w przeciwnym kierunku.
Jednak to miejsce… Soap nie kłamał, wspominając o ogrodzie i bydle. Była tam niewielka działka rolna, która wyglądała, jakby była ładnie utrzymana, oraz zagroda z krową i kilkoma kurczakami. Duch nie mógł sobie wyobrazić, że zabiliby jednego z nich dla mięsa, zepsułoby się to zbyt szybko bez odpowiednich środków konserwujących, ale czego nie zrobiłby dla smażonych jajek i szklanki mleka?
Pamiętaj, że nienawidził pić mleka, ale… w tym momencie wszystko, co nie było MRE ani puszkami, byłoby miłe.
Ghost szybko zdał sobie sprawę, że ta społeczność również jest po stronie pacyfistycznej. Tu i ówdzie na prowizorycznych wieżach strażniczych stało kilku uzbrojonych strażników, którzy czuwali nad okolicą, pilnując głównej ścieżki prowadzącej do ogromnej, solidnej bramy, ale choć wyglądali na zorganizowaną, zmieniającą wartę co sześć godzin i w ogóle, wydawali się zrelaksowani wystarczająco. W przeciwieństwie do psów, które obserwował wcześniej, ci mężczyźni używali tego, co w zasadzie oznaczało koniec świata, jako usprawiedliwienia, by stać się najgorszymi, jakimi mogli być.
Tak, nie, to miejsce wcale tak nie wyglądało. I to sprawiło, że zaczął się zastanawiać, co Soap miał na myśli, mówiąc, że będą potrzebować kogoś takiego jak on.
Nie należał do takiego miejsca. Ghost był pewien, że było to całkiem oczywiste dla każdego, kto na niego patrzył. Ubrany w swój stary ciemny mundur, choć zdjął z kamizelki pasek na rzep, na którym było jego imię i nazwisko, wraz ze swoimi rangowymi paskami. Jego strój był wyraźnie wojskowy, buty były znoszone, a plecak, choć pozbawiony kilku niepotrzebnych rzeczy, tylko podkreślał wizerunek.
A jednak Soap z łatwością zaprosił go, aby do nich dołączył. Mówił, że będzie tam potrzebny.
Nie rozumiał. A jednak…
Nie mógł przestać o tym myśleć.
Nie tylko ze względu na jedzenie i bezpieczeństwo, jakie byłoby dla niego dołączenie do takiego miejsca, ale…
Powoli zaczął zdawać sobie sprawę, jak cholernie samotny się czuł przez większość czasu. Jak zawsze był zdenerwowany, nie mogąc odpocząć dłużej niż kilka godzin na raz, jak go to też dobijało. Ghost nigdy nie był najrozsądniejszym człowiekiem, nikogo, kto robił to, co on, nie można było uważać za zdrowego psychicznie, zwłaszcza biorąc pod uwagę, jak długo to robił, ale… rozmowa z Soapem uświadomiła mu, że choć wcześniej lubił przebywać sam na sam, nieliczne, rzadkie kontakty międzyludzkie, jakie miał w bazie, pomogły na swój sposób. To nigdy nie było zbyt wielkie, nie mógł nawet powiedzieć, że tęsknił za chłopakami, z którymi pracował, ale tęsknił za tym, że nie jest sam 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Jednak dołączenie do tej społeczności... Czy to naprawdę był mądry pomysł? Duch miał świadomość, że będzie się wyróżniał, miał świadomość, że ludzie będą się od niego trzymać z daleka. Ze strachu lub instynktownie. Po wstąpieniu do armii nigdy nie zyskał żadnych prawdziwych przyjaciół, a jego lista kontaktów składała się z kilku dowódców, którzy mu wcześniej pomogli, oraz kilku agentów, o których wiedział, że może zaufać. Jego kontakt w CIA, fizjoterapeuta, z którym czasami się spotykał na urlopie, a także stawy, które bolały go zbyt mocno wraz z terapeutą.
CZYTASZ
Dzień po końcu świata
FantasíaMinęły miesiące, odkąd przybyły bestie, a Ghost od początku radził sobie sam. Jednak to, co odkryje, szukając schronienia w stodole, może to zmienić.