Wyglądało to tak... ludzko. Tak cholernie ludzki, gdyby nie boleśnie blady odcień skóry i nieludzki warkot wydobywający się z jego ust.
To był zombie, nie było wątpliwości, że Ghost, kiedy go obserwował. Puścił Soapa, po upewnieniu się, że krzesło prawidłowo utrzyma jego ciężar, odwrócił się, osłaniając go najlepiej, jak potrafił, chwycił karabin i celując w Gravesa. Gaz zrobił to samo, podczas gdy Płotka miała oko na Alejandro.
Tak było, ale Duch widział też coś innego. Inteligencja, której nie było w oczach innych zombie. Ludzka inteligencja, gdy ciemne oczy przeskanowały pokój, rzucając się kilka razy na Alejandro, zanim ponownie zatrzymała się na Gravesie.
Czekanie. Jak zwierzę czekające na rozkazy.
Nie. Nie zwierzę. Żołnierz czekający, aż oficer wyda instrukcje.
„W porządku, chłopcy, skończyliśmy już grać w gierki” – Graves wystąpił do przodu z pewnością siebie, która sprawiła, że Ghost prawie przewrócił oczami. Skurwiel. „Opuść broń, a coś wymyślimy, prawda?”
– Chcesz się, do cholery, dowiedzieć? Gaz zawołał ze złością. „Wysłałeś hordę przeciwko naszej osadzie! Jesteś kurwa szalony!”
„Musiałeś po prostu zgodzić się na moją ofertę” – Graves prychnął z irytacją, zerkając na Gaza, a potem z powrotem na Ducha. „Ale chyba miałeś szczęście i wszyscy uciekliście, prawda? Przynajmniej do reputacji 1-4-1”.
Nastąpiła krótka pauza, podczas której Alejandro jęknął słabo z bólu.
„Tak czy inaczej, nie wiem, dlaczego o tym dyskutujemy” – mruknął Graves, prawie do siebie. „Więc albo ty się poddasz, albo nasz przyjaciel tutaj” – powiedział, zwracając się do bestii i klepiąc ją… jego? Policzek z krzywym uśmiechem: „Zaopiekuję się tobą”.
Dłonie Ducha zacisnęły się na karabinie. Nadal chronił Soapa, stojąc pomiędzy nim a groźbami przed nim, doskonale wiedząc, że Soap niewiele by zdziałał w stanie, w jakim się znajdował. Gaz też nie opuszczał broni. Wyglądał na tak cholernie wkurzonego, w sposób, jakiego Ghost nigdy wcześniej nie widział, i nawet jeśli jego wzrok wciąż błądził po bestii stojącej u boku Gravesa, trzymał się bez strachu, a jego wcześniejsza panika zniknęła. Roach był skupiony na więźniu, chociaż jego własna broń była w pobliżu.
Sytuacja nie była łatwa. Wpadli w pułapkę, którą najwyraźniej zastawił na nich Graves, tę, do której Duch wiedział, że zmierzali wcześniej. Było tylko jedno wyjście, drzwi za Gravesem i oczywiście, obecnie było ich więcej niż Gravesem, ale Ghost nie miał wątpliwości, że reszta Kompanii Cieni nie byłaby zbyt daleko, gdyby spróbowała uciec.
A co do bestii, cóż… Duch nie wiedział, do czego ona jest zdolna, ale widział wcześniej strach w oczach Gaza i to wystarczyło, by się zawahał.
Nadal. Mimo to Ghost nie mógł przestać tego oglądać. Jego. Nie mógł przestać obserwować jego zachowania. Był żołnierzem, to było oczywiste po sposobie, w jaki się trzymał. Był lub był, ale w tym momencie nie miało to znaczenia. Jego oczy również skakały w stronę Alejandro. Szybkie spojrzenia, usta wykrzywiające się w szyderczym grymasie za każdym razem, gdy Alejandro wydał jakiś dźwięk.
W jakiś sposób byli ze sobą powiązani. Musieli być.
Czy ten człowiek też był ze sił specjalnych?
„Och, jesteś zaintrygowany, prawda? Widzę to stąd” – wycedził Graves, gdy zauważył, że Duch się mu przygląda, i odwrócił się do bestii z uśmiechem, chwytając go za policzek, tym samym, który zrobiłby dzieciak, aby zantagonizować ich . – To znaczy, rozumiem, jest kimś naprawdę wyjątkowym, prawda?
CZYTASZ
Dzień po końcu świata
FantasiMinęły miesiące, odkąd przybyły bestie, a Ghost od początku radził sobie sam. Jednak to, co odkryje, szukając schronienia w stodole, może to zmienić.