6

400 29 2
                                    

Aras'ı yoğun bakım odasından normal odaya almışlardı. Kapının önüne geldiğimizde koşarak uzaklaşmak istediysem de yapamadım. Derin bir nefes çektiğimde Bora ve Rana'nın ardından odaya girdim.

Bora: selam.

Aras: selam Bora.

Sesini duyduğumda bedenime süzülen huzur duygusu yüzümde gülümsemeye dönüştü.

Bora: adımı unutmamışsın, sevindim dostum.

Özlemiştim. O bedene ait tüm mimikleri doyasıya görmeyi özlemiştim. Anlamsız bakışları üzerimizde dolaşırken kalbim sızlasa da hala nefes aldığını görmek iyi hissettiriyordu.

Aras: sizleri tanıyor muyum?

Rana: ımm.. şey.. ben Rana ve hayır aslında sadece partide bana eşlik etmiştin.

Aras: üzgünüm, hatırlayamıyorum.

Rana: sorun değil. senin iyi olduğunu bilmek yetiyor.

Bakışlarını üzerimde hissettiğimde konuşma gereği duydum. Sözcükler dudaklarımın ucunda olsa da sesim çıkmayacakmış gibi hissettim. Aslında duymak istemiyordum. Beni, bizi unuttuğunu ondan duymak istemiyordum.

Aras: seni tanıyor muyum?

Bora bakışlarını üzerime çevirdiğinde çenesini sıvazladı ve ardından beklenmedik bir şey yaptı.

Bora: aslında siz..

Cümlenin nereye varacağını anladığımda aniden lafını kestim. Korku ve telaş bedenimi terk ettiği an geri dönmeye alışmıştı.

Arya: aslında biz sadece senin partide Rana'ya eşlik etmen için senden ricada bulunduğumda konuşmuştuk. pek tanışmıyoruz ve sadece iyi olduğunu bilmek istedik.

Bora'nın öfkeli bakışlarını fark etmem uzun sürmedi. Başını olumsuz anlamda salladığında bakışlarımı ondan ayırdım. Daha fazla vicdan yapmama izin vermesine seyirci kalamazdım.

Aras: iyiyim ama hatırlayamadığım anılar canımı sıkıyor.

Arya: hatırlamak için acele etmemelisin.

Aras: çok mu kötü şeyler yaşadım?

Gülümsediğinde midemdeki tüm kelebekler etrafa uçuştu. Her şeyi unutmuş olması bir yana hala böyle güzel gülümsediği için tüm acılarımı yok sayabiliyordum. Ona bizi hatırlatmak istediysem de bu isteğim uzun sürmedi. Belki de her şeyi unutmuş olması onun için en iyi olandı. Beni ne kadar hatırlamak isterdi ki?

Arya: bilemiyorum. belki de sadece hatırlamak istediğin anılarına ulaşmalısın.

Rana: sanırım Arya yaşadığın son olaylardan bahsediyor çünkü onun haricinde oldukça çekici bir hayatın olduğuna eminim.

Aras: Arya mı?

Adımı duyduğunda yüzünde oluşan belli belirsiz ifade ile sevinmem mi gerektiğini bilemedim. Hatırlıyorsa bile kesinlikle şu an susması gerekiyordu.

Bora: onu hatırlıyor musun Aras?

Aras: bilmiyorum, garip şekilde adını duyduğumda zihnimde bir hareketlenme oldu.

Bora: herhangi bir kare belirdi mi?

Aras: ah, tam olarak ulaşamıyorum.

Arya: sanırım artık çıksak iyi olacak.

Telaşla kapıya yöneldim. Kendimi dışarı attığımda korkudan titriyordum.

Rana: hey, neler oluyor?

Arya: sorun yok sadece çıkmak istedim.

Rana: seni hatırlamasına neden izin vermedin?

Arya: hatırlayamaz çünkü beni tanımıyor bile.

Rana: emin misin?

Arya: öyle olmadığını mı düşünüyorsun?

Rana: bilmiyorum sanki bir şeylerden kaçıyor gibisin.

Arya: ne? hayır, saçmalıyorsun.

Rana: pekala, ben biraz hava alsam iyi olacak.

Çıkışa yöneldiğinde ardından gitmek için bir kaç adım attığımda duraksadım. Bir şeyleri ondan saklamaya çalıştıkça aslından ondan uzaklaştığımı fark ettim. İlk defa her şeyin farkında gibi görünüyordu. Sahiden öyle miydi?

Odanın kapısı aralandığında öfkeli bakışlarımı üzerine çevirdim.

Arya: sen ne yaptığını sanıyorsun?

Bora: asıl sen hala ne yapıyorsun Arya?

Arya: Rana'nın karşısında her şeyi olduğu gibi anlatmayı mı planlıyordun?

Bora: bunu ona ne zaman anlatmayı düşünüyorsun?

Arya: bak Bora, Rana'ya biri bir şey anlatacaksa o sen değilsin. bir başkası da değil. sadece ben anladın mı? tüm bu onu kaybetmeme neden olacak şeyleri birinden duyması gerekiyorsa bu sadece ben olmalıyım.

Bora: üzgünüm, hatırladığını söylediğinde umutlanmıştım.

Arya: biliyorum ama ona biraz zaman vermemiz gerekiyor.

Başını salladığında kollarını omuzuma doladı.

Bora: Rana nerede?

Arya: sanırım onu kendimden uzaklaştırıyorum.

Bora: sadece biraz dinlenmeye ihtiyacınız var. eve gitmeye ne dersiniz? ben burada olacağım.

Arya: bir gelişme olursa haber ver olur mu?

Bora: şüphen olmasın güzellik.

BİZİM İÇİN #2Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin