Hari majlis itu tiba Aynaa dan Ayden melangkah masuk ke aula. Semua orang melihat ke arah mereka berdua dan musik mula dimainkan.
"Kau ingat apa yang kau belajar kan?" Soal Ayden
"Tentu! Saya akan tunjukkan hasilnya hari ni pada awak!" Balas Aynaa. Ayden terus menghulurkan tangannya kearah Aynaa.
"Are you ready?Mein Dame Aynaa?" Tanya Ayden. Aynaa terus menyambut huluran tangan Ayden. "Yes."
Ayden terus mencium belakang tapak tangan Aynaa.
"!!" Wajah Aynaa merona kemerahan.
Mereka berdua menari dan Aynaa mengikuti semua yang telah Ayden ajarkan kepadanya. Sehinggalah lagu tamat dan secara tiba-tiba sepasang suami isteri menegur mereka berdua dari belakang. Suami isteri itu ialah abang dan kakak ipar Ayden.
"Ayden! Dah lama abang tak jumpa kau!" Tegur Hadrian.
"Ehh... Ni Aynaa? Comelnya!! Ayden! Kakak tak tahu pulak kau ada isteri secomel ni!! Hai Aynaa. Saya Veronica dan saya ialah kakak ipar Ayden. Selamat berkenalan. Huh... Akhirnya dia kahwin jugak... Sebenarnya kami berdua risau sebab dia tak kahwin-kahwin lagi pada waktu terakhir kami jumpa. Tapi nasib baiklah dia ada isteri comel macam awak!" Puji Veronica.
"Kamu berdua hentikan. Aynaa dah jadi tak selesa." Marah Ayden.
"Kau ni Ayden selalu macam ni dengan abang! Cuba senyum je sekali! Smile!!" Kata Hadrian sambil berusaha untuk membuat adiknya senyum.
"Terima kasih sajalah."
"Kakak Aynaa!" Tegur Ian.
"Ian!" Aynaa terus mendukung Ian.
"Ian... Tahu tak betapa rindunya kakak.... Budak comel ni..." Kata Aynaa sambil mencubit pipi Ian.
"Maaf kakak. Tapi nanti Mama dengan papa cakap nak duduk sini kejap sebelum balik Jerman! Jadi kita boleh main lagi!" Balas Ian.
"Sungguh?! Nanti kakak belanja ais krim ye? Kalau tak cukup nanti kita rembat?"
"Duit kakak Ivy!" Sambung Ian. Sementara Ivy dirumah, "Hacchu! Ada orang cakap pasal aku ke?"
Berbalik kepada majlis tadi.
"Aynaa? Tak sangka pulak kau ada kat sini... Dan... Kenapa kau pakai gaun macam ni? Warna hitam tak sesuailah dengan kau." Kata Fiona.
"Kenapa kau nak nasihat dekat aku pulak? Macamlah kau ni mak aku. Tapi... Fiona gaun putih tu tak sesusai lah dengan warna kulit kaulah..." Balas Aynaa.
"Apanya yang tak sesuai? Kau tu yang tak sesuai.... Kau patut tukar gaun lah Aynaa malu Ayden." Veronica terus melangkah ke arah Fiona lalu secara sengaja menumpahkan wine kepada gaun Fiona.
"Eh? Maaf Fiona. Sekarang kau patut tukar gaun kau tu. Sebab gaun kau yang memang tak sesuai makin jadi tak sesuai dengan kau..." Kata Veronica. Veronica terus berbisik kepada Aynaa. "Pijak gaun dia tu cepat." Aynaa terus memijak gaun Fiona. Fiona yang baru saja ingin melangkah pergi, gaunnya terus terkoyak pada bahagian bawah.
"Ahhhh!!!!" Fiona terus menjerit.
Ayden terus mendekati Aynaa. "Bagi aku, gaun Aynaa ni memang sesuai dengan dia. Right? Schatz?"
"Abang Lyloyd?! Mana kau?! Cepat tolong aku lah abang tak guna!" Fiona terus berlari pergi sambil menahan malu.
Akhirnya dia pergi jugak... Sekarang aku perlu duduk sebab tumit aku dah sakit...
"Hey. Cepat naik atas belakang aku." Kata Ayden.
"Eh? Kenapa pulak?" Hairan Aynaa.
"Tumit kau sakit kan? Tengok kaki kau je tahu merah pada bahagian tumit." Balas Ayden.
"Haha. Ayden risaukan saya ye?" Tawa Aynaa.
"Ehem. Cepat sebelum aku tukar fikiran."
"Terima kasih."
YOU ARE READING
Contract Marriage: Meine Liebe
RomanceSeorang lelaki kaya yang mempunyai sebuah rahsia yang tidak boleh diketahui oleh sesiapa pun. Ayden, seorang CEO yang memegang perkerjaan rahsia sebagai kongsi gelap (mafia) bertemu dengan seorang doktor pakar kanak-kanak yang merupakan seorang wan...