Aku ambil keputusan untuk pergi ke Itali supaya Ayden tak dapat lagi jumpa aku dan selamat daripada penipu macam dia.
Semua ni tak sepatutnya berlaku kalau aku tak jumpa dia. Aku tak dapat nak hubungi Noah selepas kejadian sebelum ni jadi sekarang aku dah tak ada sesiapa lagi. Domi dan Raisha tak boleh tahu tentang hal ni sementara Ivy....pengkhianat.
Ivy berlari masuk ke dalam lapangan terbang dan cuba mencari keberadaan Aynaa.
"Aynaa!"
Ivy cuba mencari di seluruh tempat dan cuba memeriksa jadual pelepasan dan nama penumpang.
"Aynaa dah pergi."
Ivy terus menghubungi Ayden dan membuat laporan.
"Tak ada. Dia dah pergi." Ucap Ivy.
"Kau dah cek jadual pelepasan?" Soal Ayden.
"Ye. Aku dah cek jadual. Aynaa dah terbang ke Itali."
"Got it. I will calling Claude. We will gonna go to the Italy. Tonight."
Ayden menamatkan panggilan dan mula memandu.
Kau perlu tahu Aynaa. That you are mine. If you go far away from me i will find you no matter how long it takes because you are mine.
I will find you even thought i should sacrifice my life for you, my love.
I will explain everything for you so, please don't hate me and throw me away my love...
What's mine i will get it no matter what. Because i'm Ayden Ryker Hayes, Aynaa sayang.
I will prove it to you so wait for me.
Ayden mula kembali ke rumah agamnya sementara Lucas sudah menjumpai Fiona dan membawanya ke rumah Ayden.
Lucas menolak Fiona supaya duduk berlutut di hadapan Ivy. Tangan dan kakinya diikat. Tiada apa yang ia boleh lakukan selain berharap supaya nyawanya tidak diancam.
Ivy memandang Fiona dengan padangan yang dingin.
"Jadi, kau yang bagitahu semuanya kan?" Ivy menendang Fiona dengan kuat.
"Aku dah bagitahu kan, jangan datang sini balik. Kau fikir dengan cakap macam tu pada Aynaa kau dapat raih balik perhatian Ayden ke bedebah?" Soal Ivy.
"Tapi perempuan tu dah pergi kan? Jadi tu bermakna perempuan tu dah benci kau Ivy! Terlebih lagi Ayden! Situasi sekarang tak akan berubah!"
Ivy terus menarik dagu Fiona lalu menekan dagu Fiona dengan kukunya.
"Aku tak suruh kau cakap pun kan? Lucas, kurung dia. Nanti arahkan pelayan supaya beri dia makan sekali sehari sepanjang kita pergi."
"Cepat. Claude dah sediakan jet peribadi untuk kita." Ucap Ayden sambil berjalan pergi.
"Anything you said weirdo." Ivy dan Lucas cuma mengikutinya dari belakang dan masuk ke dalam jet peribadi.
"Claude bersedia. Sebab kita akan mendarat di Rome, Italy." Arah Ayden.
YOU ARE READING
Contract Marriage: Meine Liebe
RomanceSeorang lelaki kaya yang mempunyai sebuah rahsia yang tidak boleh diketahui oleh sesiapa pun. Ayden, seorang CEO yang memegang perkerjaan rahsia sebagai kongsi gelap (mafia) bertemu dengan seorang doktor pakar kanak-kanak yang merupakan seorang wan...