Bab 42

78 1 0
                                    

Minuman dituangkan ke dalam gelas. Ayden memandang Ivy dengan sorotan mata yang dingin.

"Aku dah cakap jangan jumpa Aynaa lagi sebab belum masanya lagi! How many times i should told you!" Ucap Ivy dengan membentak meja.

"There's something bad about that guy." Ucap Ayden dengan pandangan kosong. Ivy memetik jarinya dihadapan Ayden dan dia berkelip.

"Ayden! Don't you hear me?!"

"O-oh..aku dengar. Lagipun ada sesuatu yang tak kena dengan lelaki tu. Waktu aku menyamar, aku perasan ada sesuatu yang pelik."

"Mungkin tu cuma perasaan kau Ayden. Kau penat tu. Aku cuma nak kau berehat dulu. Tentang Aynaa aku akan urus sementara kau berehat."

Ivy bangun dari sofa kemudian meninggalkan Ayden. Pintu ditutup rapat, Ayden mula menghela nafas panjang.

Ivy kembali ke biliknya di mana Lucas sudah menyediakan makan malam yang diberikan oleh pihak hotel. "Macam mana dengan dia Cik Ivy?"

"Sama je...degil. Aku dah suruh dia berehat tak tahu la dia dengar ke tak.Oh ya, kau pergi mana tadi?" Soal Ivy.

"Oh saya keluar ke Karnival kejap dan saya ada berjumpa dengan perempuan Itali yang mungkin perangai dia sedikit pelik. Dia terlalu bersemangat selepas saya tolong dia daripada terjatuh."

"Oh jadi kau suka perempuan hyper?"

"Why should i like her if i already have a woman? Saya tahu Cik cemburu kan~?"

"..." Ivy cuma menghiraukan Lucas.

Sementara Aynaa dan Lucian masih lagi berjalan bersama di Karnival.

"Aynaa, i wanna show you something. Let's go." Lucian menarik tangan Aynaa. Mereka berdua semakin menjauh daripada kawasan Karnival dan pergi ke tempat yang lebih tenang.

"Apa yang awak nak tunjuk kat saya?"

"Katanya ada pertunjukan bunga api jadi saya nak tengok bersama awak. Jadi tunggu kejap."

Lucian berjalan pergi meninggalkan Aynaa sendirian. Manakala di hotel tempat Ayden berada, Ayden hanya melihat pemandangan dari tingkat 5 dan sebuah pandangan menarik perhatiannya Aynaa yang berada jauh dari kawasan Karnival.

"Aynaa...apa yang dia buat kat sana sorang-sorang?"

?!

Ayden memerhati bayang Lucian yang berada di sebalik pokok-pokok besar bersama lelaki-lelaki lain yang bertubuh besar.

"Gila!" Ayden terus mengambil pistolnya dan berlari keluar daripada biliknya.

Dia mengeluarkan telefonnya. "Claude! This is emergency! Calls Ivy right now and share this coordinates that i send you now!"

"Baik Tuan Hayes."

Ayden meluru masuk ke dalam keretanya dan memandu sepantas mungkin.

"Take her to my mansion.Kalau dia memberontak, lakukan saja kekerasan aku benarkan." Arah Lucian kepada orang bawahannya.

Orang-orang bawahannya mula mendekati Aynaa dari belakang. Salah seorang daripada mereka mula menutup mulut Aynaa.

Aynaa mula cuba untuk melepaskan diri tetapi dia sudah dipegang erat oleh mereka.

Sehinggalah salah seorang daripada mereka menampar wajah Aynaa.

"Diam!" Ucap orang itu.

Secara tiba-tiba satu peluru menembusi tangan yang menampar wajah Aynaa.

Aargh!!!

"You touch her, you will die this night." Mereka semua berpaling ke arah suara itu dan Aynaa terdiam saat melihat Ayden sudah berada di sana dengan aura yang berbeza dengan yang pernah dia lihat sebelum ini.

"Abang....minta maaf buat isteri abang marah dan lambat jemput isteri abang balik...but i'm coming for you now, meine juwel."

Contract Marriage: Meine LiebeWhere stories live. Discover now