Hoofdstuk 2; Casa del Huts

1.7K 46 13
                                    

"Jij kent ze toch wel een beetje." Ik kijk Marije Zuurveld ietwat gespannen aan. We staan momenteel op het punt om het feestje van de bankzitters te betreden. De oprit staat vol met auto's en ik kan de muziek vanaf buiten al horen.

"Ja komt goed." Marije haakt haar arm in de mijne en we lopen richting de deur. We bellen aan en de zenuwen gieren door mijn lijf. Normaal heb ik dit niet, maar het feit dat ze een inside joke over mij hebben en vervolgens mij uitnodigen voor hun feestje zegt wel genoeg.

Ik ben allang blij dat Marije met me mee wilde zodat ik niet alleen ben.

"Hey jullie hebben het gehaald." De deur wordt opgegooid door Koen. We begroeten hem terug en geven hem allebei kort een knuffel.

"Gefeliciteerd met de half miljoen op bankzitters." Feliciteer ik hem. We hebben wat voor je meegenomen. Ik overhandig hem het cadeau tasje waar een fles Moët Champagne in zit.

"Thanks, kom binnen de andere jongens zijn ook ergens." We volgen Koen de villa in. De woonkamer is helemaal vol en door de boxen klinkt Sterrenstof. Zoals gebruikelijk met dit nummer schreeuwt iedereen hard mee.

We wurmen ons door de mensen massa en komen aan in de keuken, waar Milo al staat vergezeld met een drankvoorraad waar je u tegen zegt.

"Heeyy Isa en Marije jullie zijn er." Milo wankelt bijna naar ons toe en je hoeft geen detective te zijn om te zien dat hij al aardig wat op heeft.

"Gefeliciteerd met de mijlpaal." Zeg ik, terwijl hij ons een voor een een knuffel geeft.

"Dankje dankje. Wat kan ik voor jullie inschenken dames?" Hij pakt twee bekertjes en zet deze vast op het kookeiland neer.

"Doe maar wat sterks." Antwoord Marije. Koen heeft ondertussen de fles met het tasje en al in de koelkast gezet en heeft zich weer tussen de menigte mensen gemengd.

Ik kan het niet laten om te kijken of ik Matthy ook ergens zie. Zou het ongemakkelijk zijn als ik hem spreek?

"Baco?" Vraagt Milo, hij heeft de fles Bacardi al in zijn hand.

"Baco is perfect. Hebben jullie ook cola zero?" Door mijn vraag opent Milo de koelkast weer.

"Ja we hebben cola zero. Jij ook Zero Marije?"

"Nee doe mij maar lekker gewoon." Antwoord ze. Milo gaat gelijk aan de slag en beweegt zijn hoofd op het ritme van de muziek.

Ik leun tegen het kookeiland aan, terwijl ik kijk hoe Milo onze drankjes maak. Hij doet er bijna voor de helft aan Bacardi in. Ik weet nu al hoe deze avond gaat eindigen.

"Dus jij bent de barman vanavond." Zeg ik tegen hem in een poging een beetje small talk op gang te krijgen.

"Alleen voor knappe dames." Hij probeert ons een knipoog te geven, maar het ziet er niet uit. Marije lacht kort door Milo zijn actie en voor ik het doorheb krijg ik het glas baco in mijn hand gedrukt.

Ik neem een slokje en zoals verwacht is het aan de sterke kant. "Zo je bent niet zuinig geweest met de Bacardi." Merkt Marije ook op.

"Wat kan ik zeggen. Deze avond is maar 1x, maar alcohol komt altijd." Zegt -nee- schreeuwt Milo. Ik kan het niet laten om te giechelen om zijn domme quote.

"En dat mijn vriend zijn eens wijze uitspraken." Met die woorden komt Raoul ook de keuken ingelopen. Hij klopt Milo hard op zijn rug, waarna hij ons op merkt.

"Oh hey, wat leuk dat jullie er zijn." Begroet hij ons.

"Gefeliciteerd met de half miljoen subs." Feliciteer ik hem. Hij heft zijn lege glas naar ons en richt zich dan weer naar Milo.

Droomvrouw [Matthy]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu