Hoofdstuk 14; Wedstrijd

1.3K 58 12
                                    

Met een grote glimlach op mijn gezicht zit ik naast Matthy op de tribune. Voor mij op het veld lopen de spelers van Feyenoord en AZ alvast warm. Matthy heeft zijn hand op mijn bovenbeen gevestigd en ik mijn hart maakt elke keer een sprongetje als hij zachtjes in mijn been knijpt.

Ik heb Koen, die naast Matthy zit, al een paar keer er grijnzend naar zien kijken. Het feit dat ik mijn Feyenoord thuis shirt over mijn jurkje aan heb helpt ook niet echt. We hebben ons best gedaan om zo goed mogelijk vermomd te gaan, met een mondkapje en zonnebril. Bijna onze hele gezichten waren bedekt, maar toch waren er nog fans die ons herkende en op de foto wilde.

Ja, Matthy en ik hebben gezegd fuck it, maar deze fuck it voelt wel erg intens. Ik weet nu al dat ik deze foto's morgen op tiktok ga zien.

Was ik maar onbekend.

"Oke, dus jij laat je door je manager adviseren over je privé leven?" Koen kijkt me judgend aan. Ik heb hem zojuist het hele verhaal met Rachel verteld. Ook om wat advies in te winnen vanuit een andere hoek. Matthy blijft er maar op hameren dat ze me manipuleert. 

Vooral dat nadat ik boos op haar ben geworden en ze me toen ging guilt trippen. 

"Het is niet alleen mijn manager ook een vriendin." Zeg ik zuchtend tegen koen. Wie aandachtig naar me luistert. 

"Kijk je moet werk en privé gescheiden houden." 

"Hebben jullie niet letterlijk een bedrijf met jullie beste vrienden?" Zeg ik grijnzend, waardoor Koen en Matthy moeten lachen. 

"Oké maar dat is anders, want we delen door 5. En Rachel is letterlijk afhankelijk van jouw geld." Zegt Matthy. Ik weet dat ze gelijk hebben maar het voelt gruwel om Rachel aan haar lot over te laten. 

"Maar ik voel me gewoon schuldig, als ik nu iemand anders zoek dan gaat ze misschien failliet en dan houd ze mij daarvoor verantwoordelijk." 

"Het is niet jouw schuld als zij geen fucking zaken kan doen. Sorry hoor maar ze heeft letterlijk gezegd dat Matthy niet goed is voor je imago. Dat heeft niks meer te maken met advies geven als vriendin, maar dit is advies geven als manager." De woorden van Koen klinken verhit. Ik snap dat dit misschien geen goed onderwerp is. 

"Je hebt gelijk." Zeg ik zuchtend. Ik haal een hand door mijn haar en leun achterover in het rode plastic stoeltje. 

"Kijk Ies, ik praat nu nog geen eens een maand met je en ik hoor alleen maar slechte dingen over haar. Ook toen ik haar ontmoete, ik weet niet het voelde gewoon niet goed." 

"Dat komt gewoon omdat jij mensenschuw bent Mat." Zegt Koen lachend. "Jij hebt dat met iedereen die je ontmoet." 

Matthy rolt zijn ogen en neemt een grote slok bier. 

"Dus Koen, hoe gaat het bij jou? Ik hoorde dat je weer single bent?" Zeg ik, proberend om van onderwerp te veranderen. 

"Wil je me versieren dan?" Koen kijkt me grijnzend aan. Matthy rolt nogmaals zijn ogen door Koen zijn woorden. 

"Ik heb het momenteel al druk genoeg om deze hier te versieren." Zeg ik glimlachend, terwijl ik mijn hand op Matthy zijn boven been zet. Matthy verslikt zich bijna in zijn biertje door mijn actie. Koen begint gelijk hard te lachen. 

"Ik denk inderdaad dat je daar nog wel even mee bezig bent ja, maar als het nou niks wordt dan weet je me te vinden." Zegt hij grappend. 

Ik wil net antwoorden als aan de linker kant van me een tweetal jongens aan komt gelopen. Tot mijn grote teleurstelling zijn ze van onze leeftijd. Meestal betekend dat dat ze mij kennen. Of in ieder geval de grootste FIFA youtubers van Nederland waar ik bij zit. 

Droomvrouw [Matthy]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu