"Het is goed dat je aangifte hebt gedaan." Verzekerd Matthy me. We staan momenteel op de parkeerplaats van het politie bureau. Zojuist heb ik dus aangifte gedaan voor huisvredebreuk.
Niet dat ik verwacht dat ze er echt iets mee gaan doen, maar stel Rachel flikt in de toekomst nog wat. Dan is dit al bekend bij de politie. Het zou me niet verbazen als ze helemaal doordraait.
Het voelt alsof ik momenteel in een waas zit. De ernst dringt nog niet echt tot me door, alsof het allemaal niet gebeurt is. Ik kan niet geloven dat een vriendin van 6 jaar zoiets zou doen. Al die tijd dat ze me eigenlijk gewoon aan het manipuleren was.
Ik voel me zo ontzettend dom.
Ik vraag me af wat Matthy wel niet van me moet denken. Dat ik het zo ver heb laten komen en zo erg met me heb laten spelen.
Ik had de afgelopen tijd al een naar gevoel bij haar. Ik had gewoon ernaar moeten luisteren dan was dit allemaal nooit gebeurd. Ik voel hoe de woedde weer opborrelt, op mezelf, op haar.
"Ies?" De stem van Matthy haalt me uit mijn gedachten. Een beetje verward kijk ik zijn kant op, terwijl ik voel hoe mijn wangen rood worden.
"Sorry wat zei je?"
"Ik vroeg of het met je gaat." Als antwoord op zijn vraag schud ik mijn hoofd.
"Ik voel me gewoon zo dom, dat ik me zo erg heb laten gebruiken."
"Het is niet jouw schuld. Jij kan er niks aan doen, die vrouw is mentaal niet in orde." Matthy legt geruststellend zijn hand op mijn bovenbeen en ik voel de kriebels in mijn borst.
"Ik voel me alsnog verschrikkelijk." Beken ik. De kater helpt er zeker niet mee. Hij kijkt me onderzoekend aan, waardoor ik het niet kan laten om kort te giechelen. Waarom is hij zo schattig?
"Wat?" Vraag ik glimlachend.
"Zullen we wat leuks doen?" Stelt hij opeens voor, waardoor ik voel dat ik gelijk meer energie krijg.
"Wat wil je doen dan?"
"Nou, ik heb Koen beloofd dat ik vandaag nog een video met hem opneem, maar daarna ben ik vrij. Misschien kunnen we heel de avond Disney films kijken bij mij?" Een glimlach ontstaat gelijk op mijn gezicht.
"Ja, wil je me dan eerst thuis afzetten? Dan ben ik rond een uurtje of 6 bij jou?" Matthy knikt en start zijn polo.
~
Met gezonde zenuwen rij ik de oprit van het bankzitter huis op. Gelukkig staan er maar 2 van de 4 auto's wat er voor zorgt dat ik makkelijk mijn veel te grote auto kan parkeren.
Mijn volgende auto wordt denk ik een mini, met achteruit rij camera. 19 jarige ik had teveel zelfvertrouwen met haar nieuwe rijbewijs. Als ik goed sta zet ik de motor af en trek ik de handrem op.
Ik weet niet waarom ik zo zenuwachtig ben, maar het zal vast een goed teken zijn. Ik bedoel we gaan gewoon film kijken toch? Ik heb voor het geval dat mijn logeer spullen meegenomen en me geschoren.
Maar we gaan gewoon film kijken toch?
Ik laat mijn tas in de auto staan en neem slechts mijn zonnebril en telefoon mee. Als ik aanbel zie ik door het raam Matthy van de trap naar beneden komen lopen. Een grote glimlach ontstaat op zijn gezicht zodra hij mij ziet. Hij opent de deur en ik voel de vlinders gelijk in mijn buik vliegen. "Hey."
"Hey." Begroet hij me terug, waarna hij kort zijn lippen op die van mij drukt. Mijn buik maakt een salto.
"Kom binnen, Koen en ik zijn nog even bezig ik weet niet of je dat erg vind?" Zegt Matthy, terwijl ik hem verder het huis involg.
JE LEEST
Droomvrouw [Matthy]
FanfictionDe 22 jarige Isabella is een van de meest populaire youtubers van Nederland. Ze staat bekend om haar looks, humor en succes. Maar wat als ze door een andere populaire youtuber zijn 'droomvrouw' genoemd wordt? Wat als dit uiteindelijk leidt tot een u...