"Het is toch schattig." Zeg ik twijfelend, als ik zie hoe erg Matthy zich schaamt. Ik weet niet wie van ons twee ik probeer te overtuigen met mijn woorden.
"Ja, het is gewoon schattig hoor Mat." Zegt Milo met een hoog stemmetje.
Ik rol mijn ogen om Milo zijn imitatie, terwijl Matthy nog steeds zijn gezicht in zijn armen heeft liggen.
"Ies kom je even mee naar binnen?" Vraagt hij aan mij. Hij kijkt naar me op en als antwoord knik ik, waarna ik opsta.
Matthy volgt mijn voorbeeld en samen lopen we weg van Milo en Koen die nog steeds helemaal stuk gaan.
Zo grappig was het nou ook weer niet.
Hij leidt ons naar zijn slaapkamer, waar ik nog nooit bent geweest. Het ziet er best leuk uit, maar dat afschuwelijke bloemen behang kan echt niet.
"Sorry van hun, ze weten gewoon niet wanneer ze moeten ophouden." Matthy gaat op zijn bed zitten en ik neem naast hem plaats.
"Daar kan jij toch niks aan doen?" Door mijn vraag haalt hij zuchtend zijn schouders op.
"Dat maakt het niet minder kut."
"De volgende keer als je op me wilt simpen dus je kamer deur opslot doen." Zeg ik giechelend, waardoor Matthy zijn ogen rolt. Hij kijkt me grijnzend aan en nog voor ik het door heb heeft hij zijn lippen op die van mij gedrukt.
Ik voel gelijk de vertrouwde vlinders in mijn buik, terwijl Matthy me langzaam naar achter duwt in het bed en over me heen gaat hangen. Onze zoen wordt intenser ik voel gelijk de kriebels tussen mijn benen. Ik kan het niet laten om tegen zijn lippen aan te glimlachen.
Na een tijdje trekt hij tot mijn teleurstelling terug. Hij hangt nog steeds buiten adem boven me en drukt een kusje om mijn voorhoofd, waarna hij naast me op zijn bed gaat liggen.
We blijven een tijdje naast elkaar in stilte liggen.
"Wat zijn we van elkaar?" Vraagt hij opeens uit het niks, waardoor ik me verbaasd naar hem omdraai.
"Wat?"
"Gewoon wat zijn we van elkaar? We hebben geen relatie, zijn niet exclusief, wat zijn we dan van elkaar?"
"Weet ik niet, vrienden?" Ik kijk hem vragend aan, maar zijn blik blijft strak op het plafond gericht.
"Ik weet niet hoelang ik nog alleen vrienden kan blijven. Ik heb zekerheid nodig."
"Zekerheid op welke manier?"
"Gewoon dat ik weet dat het ergens naar toe leidt uiteindelijk." Bekent hij.
"We hadden toch gezegd dat we kijken waar het ons brengt?"
"Ja, maar wat als we niet samen eindigen? Ik weet niet of ik dat wel aankan, ik vind je zo leuk." Hij draait zijn gezicht naar mij toe en mijn buik maakt een salto door zijn woorden.
"Ik vind jou ook leuk, dat weet je toch."
Matthy zucht diep door mijn woorden en draait weer terug naar het plafond.
"Vertel me dan, waarom je geen relatie met me wilt."
"Ik weet niet..-" Begin ik twijfelend.
"Is er iets mis aan me? Moet ik iets veranderen? Alsjeblieft zeg het gewoon. Ik kan hier niet meer tegen." Zijn toon klinkt smekend en ik voel hoe er een steen in mijn maag valt.
"Er is niks mis met je echt niet." Verzeker ik hem.
"Maar?"
"Maar ik weet het niet. Ik heb gewoon slechte ervaringen gehad met mijn vorige relaties. Ik wil gewoon niet alles wedden op één paard." Zeg ik zuchtend, terwijl ik ook naar het plafond kijk.
"Dus je wilt ook met andere jongens gaan?" Stelt Matthy gelijk en hij gaat fel rechtop zitten.
"Wat nee? Dat zeg ik helemaal niet?" Ik ga ook rechtop zitten en kijk verbaasd naar hem.
"Je kan het ook gewoon zeggen hoor als je me niet leuk genoeg vind. Dat spaart me een hoop gedoe."
"Ik zeg net dat ik je leuk vind. Wat is je fucking probleem."
"Ik wil niet alleen wedden op één paard." Imiteert hij me.
"Dat gaat daar helemaal niet daarover."
"Ik zweer het Ies als je met aan het lijntje houdt dan..."
"Dan wat?" Ik kijk hem fel aan. Hij kan gewoon normaal tegen me praten en vragen wat ik ermee bedoelde in plaats van dit.
"Dan Dan.." Begint hij hopeloos, terwijl zijn ogen over mijn gezicht scannen.
"Fuck Isa, ik weet het ook niet oké. Je maakt me helemaal gek. Elke seconde van de dag denk ik aan je. Alles doet me aan je herinneren en ik ben de hele dag bezig met wanneer ik weer met je kan praten. Elke keer als ik je zie dan voel ik me gewoon zo gelukkig. Ik ben gewoon fucking verliefd op je en ik wordt er helemaal gek van." Matthy zet gefrustreerd zijn handen in zijn haar en laat zich achterover op bed vallen.
Oh
Matthy is verliefd op me?
Gelijk verdwijnt mijn boosheid als sneeuw voor de zon, terwijl ik me over hem heen buig en een knuffel geef.
"Ies, doe nou niet. Je hoeft je niet schuldig te voelen als je niet hetzelfde voelt." Hij probeert me van zich af te duwen, maar ik blijf vasthouden als een koala beer.
"Ik voel wel hetzelfde. En ik wil alleen jou en geen andere jongens beloofd. Ik vind je alleen zo leuk, dat ik bang ben om mezelf te verliezen. Dat ik alleen nog maar oog voor jou heb. Dat bedoelde ik met op één paard wedden." Als antwoord op mijn bekenning slaat Matthy zijn armen strak om me heen, terwijl zijn ogen mijn gezicht scannen. Hij drukt mijn lichaam strak tegen de zijne aan.
"Dus je bent ook verliefd op mij?"
"Ik ben ook verliefd op jou." Bevestig ik, waarna hij zijn lippen op die van mij drukt.
~A/N~
Beste Lezerinnen,
Ahhhhh we hebben de 5k reads al gehaald. En ik zie steeds meer nieuwe lezers 🥹 Hallo allemaal, hopelijk vinden jullie het leuk.
Besef hoe cute Mat en Ies zijn 🥹❤️ Dat kan nooit lang zo blijven 😈 moehahhaha
Omdat we de vorige keer makkelijk de stemmen hadden gehaald. Komt nu de volgende bij de 20 stemmen ❤️
Laat zeker weten wat jullie er tot nu toe van vinden <3 Jullie reacties maken me altijd blij ❤️
-XXX Sal
JE LEEST
Droomvrouw [Matthy]
FanficDe 22 jarige Isabella is een van de meest populaire youtubers van Nederland. Ze staat bekend om haar looks, humor en succes. Maar wat als ze door een andere populaire youtuber zijn 'droomvrouw' genoemd wordt? Wat als dit uiteindelijk leidt tot een u...