Met een grote glimlach sta ik naast de jongens voor de camera. Ondanks dat het begin met Matthy misschien een beetje stroef verliep ben ik blij dat ik alsnog ben gekomen.
De jongens hebben net een andere video met challenges in de achtbaan opgenomen, waardoor ik in die tijd lekker rustig kon werken. Ik moest nog een aantal dingen voorbereiden voor mijn nieuwe video en voor mijn batch kleding. Ik heb mijn marketing strategie bijna af en ik hoop dat deze net zo goed gaat als de eerste.
"Nou we gaan dus verstoppertje doen in Walibi en Walibi is vrij groot, dus dat wordt heel lastig." Hoor ik de stem van Matthy naast mij zeggen. "Uhm jullie hebben 10 minuutjes."
"Maar wie gaat er zoeken dan?" Vraagt Koen, waarna Matthy zijn vinger opsteekt. "En hoelang ga je aftellen?"
"10 minuten"
"10 minuten?"
"5 minuten"
"Oké 5 minuten."
"Oja jongens dit is Isa en zij doet ook mee." Word ik snel voorgesteld door Matthy, waarna hij de timer aanzet en we allemaal weg lopen.
Ik schenk hem nog een glimlach, waarna ik ook opzoek ga naar een verstop plek.
"Oke, ik zat dus te denken aangezien ik niet de langste ben moet ik eigenlijk ergens hoog verstoppen." Zeg ik tegen de camera die ik voor me hou. Ik kijk achterom en zie dat Milo de enige is die dezelfde richting als ik op ga.
"Milo waar ga jij?" vraag ik aan de jongen die langs mij snelt.
"Ik weet niet ik ga in ieder geval helemaal naar achter." Antwoord hij. "Wat had jij in gedachte?"
"Ik wil eigenlijk in een boom, wil je mij een zetje geven?" Vraag ik hem, als ik een goede boom voor ons spot. De boom is hoog en al vol groene bladeren. Er is een plat gedeelte, waarna aan de zijkanten nog meer takken omhoog gaan.
Ik zou hier nooit zelf in kunnen klimmen, perfect.
"Ja wacht." Zegt Milo, terwijl hij zijn camera goed neerzet zodat deze de zijn actie kan filmen.
Milo geeft me een voetje en ik klim via zijn handen en schouder in de boom, waarna hij mij mijn camera overhandigd.
"Ik ben echt jaloers op jouw plek." Zegt Milo, terwijl hij omhoog kijkt. "Hier gaat hij je nooit vinden."
"Ik ben geen kleine speler." Zeg ik glimlachend tegen hem."Nou succes, ik moet door." Zegt Milo, waarna hij met een versnelde pas door loopt.
Ik zit precies in een plat stukje in de boom, waardoor ik tegen de schors van een tak die omhoog gaat kan leunen. Ik denk niet dat Matthy mij hier ooit gaat vinden.
Ik vraag me af of de andere jongens ook zo fanatiek zijn met verstoppen.
"Ik denk dat ik hier nooit gevonden ga worden, dit is zo'n goede plek." Leg ik uit tegen de camera, waarna ik deze naar de grond richt.
"Dit is zeker 2 meter van de grond af en dan zit ik ook nog in de bladeren. Ik denk als hij hier voorbij loopt dat hij niet eens omhoog kijkt."
"Ik zit hier nu denk ik al een goede 15 minuten in deze boom en ik heb nog niks gezien." Zeg ik zuchtend. "Eigenlijk zou ik me willen verplaatsen, maar ik kom hier niet meer alleen uit." Ik richt lachend de camera op de grond. "Dit is zeker een goede 2-3 meter."Voordat ik het doorheb word ik gefacetimed door Koen. "Heyyy, waar zit jij nou weer." Zegt hij gelijk als ik heb opgenomen.
"Ik zit in een boom." Zeg ik grijnzend, terwijl ik mijn achtergrond film.
"Wajo echt een een zieke plek."
"Waar zit jij?" Vraag ik, waarna Koen ook zijn achtergrond laat zien.
"Ik zit in de bus."
"Heb jij hem al gezien?" Vraag ik, maar nog voor Koen kan antwoorden zie ik hem gestressed om zich heen kijken.
"Hij kom hij komt kut." Zegt hij, waarna hij gelijk ophangt.
Ik richt de camera weer op mijzelf. "Oké dus, als Matthy bij Koen ik dat komt die zo langs mij."
~
Ik zit nu denk ik een dik half uur in deze boom. Ik heb ondertussen al een keer mijn locatie gestuurd en Matthy al 3 keer voorbij zien lopen en zelfs onder de boom zien zoeken.
Volgens mij ben ik de laatste die nog over is, dus ik moest mijn live locatie sturen. Het duurt dan ook niet lang voordat ik iedereen met een hoop kabaal deze kant op hoor komen lopen. Milo weet precies in welke boom ik zit, dus ik hoop dat hij me niet verraadt.
"Ja dag, hier was haar vorige locatie ook." Hoor ik Matthy geïrriteerd zeggen. Ik draai de camera van mijn gezicht naar de jongens onder de boom die druk bezig zijn met zoeken.
"Ze zou toch niet ergens in de bosjes liggen."
"Kijk haar locatie dan." Hoor ik Robbie zeggen.
"Ik heb hier de vorige keer ook al gekeken."
"Niet goed genoeg dus." Hoor ik Milo grijnzend zeggen, terwijl hij naar mij omhoog kijkt. De andere jongens volgen zijn voorbeeld, zelfs Anton met de camera.
Maar Matthy heeft het natuurlijk nog niet door.
"Jij kent haar het beste, misschien houdt ze wel heel erg van klimmen." Zegt Koen subtiel, waardoor Matthy gelijk de lucht inkijkt.
Onze ogen haken zich in elkaar en ik voel hoe mijn hart een sprongetje overslaat.
"Hoe de fuck kom je daarin?" Zegt hij verbaasd waardoor ik het niet kan laten om te lachen.
"Oke dat was de video. Isa heeft gewonnen." Begint Koen met het afsluiten, waarna Anton de camera weer op hem richt.
"Wil je me eruit helpen." Zeg ik smekend tegen Matthy, waardoor hij knikt. Ik geef hem eerst de camera, die hij in zijn zak doet, waarna ik langzaam mijn benen over de rand doe.
Dit is nog wel iets hoger dan gedacht.
"Hoe wil je dit doen?" Vraag ik hem, waardoor hij zijn schouders ophaalt.
"Laat eerst je benen zakken het komt wel goed." Hij gaat met zijn rug naar de boom staan en ik laat me voorzichtig zakken. Matthy pakt voorzichtig mijn benen beet en voordat ik het doorheb zit ik op zijn schouders. Hij houdt mijn benen stevig beet en loopt weer terug naar de rest van de jongens. Die nog de video aan het afsluiten zijn.
Dit was niet de bedoeling. Ik zet mijn handen op zijn hoofd, zodat ik nog mijn evenwicht kan bewaren. Zijn greep om mijn enkels versterkt zich en het voelt alsof mijn hart een looping maakt in de achtbaan.
Pas als Anton de camera heeft weggedaan en iedereen onze kant op kijkt voel ik hoe het bloed naar mijn wangen stijgt.
"Ja ze moest toch uit de boom." Zegt Matthy onverschillig.
~A/N~
Beste Lezerinnen,
Besef we hebben alweer de 7k reads :)
Sorry dat het zo lang duurde. Ik had gewoon echt geen inspiratie voor dit hoofdstuk, vandaar dat het ook zo saai is. Sorry maar volgende hoofdstukken worden wel weer smullen ik heb er zin in :)
Laat weten wat jullie er van vinden?
En wat denken jullie dat de plottwist wordt?
ennnnnnnnnnnnnnnnnn
Vergeet niet dat sterretje oranje te maken <3 (Slechts 9% van de lezers stemt, dat kan meer toch?)
De volgende komt deze keer bij de 30 stemmen ;)
-XXX Sal
JE LEEST
Droomvrouw [Matthy]
Fiksi PenggemarDe 22 jarige Isabella is een van de meest populaire youtubers van Nederland. Ze staat bekend om haar looks, humor en succes. Maar wat als ze door een andere populaire youtuber zijn 'droomvrouw' genoemd wordt? Wat als dit uiteindelijk leidt tot een u...