De harde muziek van de club dreunt door mijn oren heen, terwijl ik met Rachel op de dansvloer sta te dansen. Rachel heeft al een jongen aan de haak geslagen, waardoor zijn sullige vriend om mij heen hangt.
Ik had niet verwacht dat we met jongens zouden dansen aangezien we allebei bezet zijn. Niet dat we iets raars doen, tenminste ik niet. Rachel is wel heel intiem aan het dansen.
Het is momenteel 2 uur en ik voel de alcohol al zijn werk doen. Alles worden een beetje wazig en mijn acties lijken weinig consequenties te hebben.
"Ies, ik moet naar de wc." Hoor ik Rachel in mijn oor schreeuwen. "Oke lets go." Schreeuw ik terug, waarna we hand in hand richting de toilet lopen. De dansvloer staat helaas aardig vol.
De jongens blijven door dansen en lijken ons vertrek niet echt op te merken. Gelukkig maar, hopelijk kunnen we ze ditchen.
De muziek van de club klinkt als ruis zodra de deur van het toilet dichtvalt. Tot ons geluk is er helemaal niemand, waardoor we ongestoord met elkaar kunnen kletsen.
"Ies, wat vind je van die jongen waarmee ik net aan het dansen was?" Vraagt Rachel vanuit haar wchokje, terwijl ik voor de spiegel mijn haar en makeup goed doe.
"Hij is wel oké hoezo?"
"Ik ga misschien met hem mee naar huis zo." Antwoord ze giechelend.
"En Peter dan?" Vraag ik verbaasd. Hoezo gaat ze met jongens mee als ze een vriend thuis heeft zitten.
"We hebben een open relatie." Antwoord ze simpel, maar ik voel hoe mijn maag zich voor haar omdraait.
"Jullie hebben nog geen eens een jaar. Is dat niet meestal iets wat je doet als er geen spanning meer is?"
"Peter geloofd niet in monogamie." Ik kan de teleurstelling in haar stem horen. Ik snap niet waarom ze hierin meegaat. We hebben het er zo vaak gehad over dat we iemand willen om samen oud mee te worden.
"Maar jij wel toch?"
"Ja, maar ik vind hem zo leuk. Misschien dat een open relatie wel heel goed voor ons werkt. Misschien wordt ik ook wel polygaam." Zegt ze optimistisch. Ze trek de wc door en ik zie haar in de spiegel naar buiten komen.
"Rach hoor jezelf, dit wordt nooit wat. Dit soort dingen zijn dealbreakers." Zeg ik vol ongeloof. Ik merk dat mijn filter door de alcohol weg is en eigenlijk moet ik op mijn woorden letten.
"Misschien wordt hij wel jaloers als ik met een andere jongen naar bed ga." Rachel wast haar handen en ontwijkt mijn blik.
Hoe durft ze zoveel commentaar te hebben op wat Matthy en ik hebben als ze zelf zo keihard gebruikt wordt. Ik voel de woedde langzaam opborrelen.
"Je gaat me niet zeggen dat hij de enige is die met andere gaat."
"Na vanavond niet meer."
"Waarom de fuck heb je je huur opgezegd en ben je bij hem gaan wonen? Hij gebruikt je." Mijn woorden komen er botter uit dan dat ik gepland heb. Maar ze is ook facking dom.
Het liefst ga ik nu naar Peter toe en geef ik hem een harde klap in zijn gezicht.
"Je bent gewoon jaloers, omdat jij je niet durft te hechten aan jongens." Zegt Rachel ook fel, waardoor ik boos haar kant opkijk. Ik voel hoe mijn bloed begint te koken.
"Jaloers op wat? Een relatie die niet langer dan een paar maanden stand gaat houden?"
"Je moet echt niet beginnen, jij kiest altijd dezelfde jongens uit. Die als een blok voor je vallen en de grond onder je voeten zouden kussen."
JE LEEST
Droomvrouw [Matthy]
FanfictionDe 22 jarige Isabella is een van de meest populaire youtubers van Nederland. Ze staat bekend om haar looks, humor en succes. Maar wat als ze door een andere populaire youtuber zijn 'droomvrouw' genoemd wordt? Wat als dit uiteindelijk leidt tot een u...