Hoofdstuk 31; Stalker

1.2K 122 29
                                    

Op het scherm staat niet zomaar een foto, de foto. Ik voel hoe mijn maag zich omkeert, terwijl ik staar naar de beruchte foto die is gemaakt op het feestje van de Bankzitters. Matthy en ik zoenend, mijn handen in zijn haar en zijn handen op mijn heupen.

Rachel was degene die deze foto heeft doorgestuurd?

De foto waardoor iedereen dacht dat Matthy en ik een relatie hadden...

Het voelt alsof de wereld om mij heen stopt, terwijl ik maar naar de foto blijf staren. Ik kan het me niet voorstellen dat Rachel op hun feestje heeft ingebroken, die foto gemaakt en toen weer weg is gegaan. Ze wist niet dat ik daar was of überhaupt dat er iets zou gebeuren waarvan ze een foto zou kunnen maken.

Het is gewoon niet logisch.

Rachel zou toch niet echt zo gek zijn om naar een feestje toe te gaan om mij te kunnen stalken. Iemand kan gewoon deze foto naar haar toe hebben gestuurd, maar waarom zou iemand zo'n foto naar mijn manager sturen? Dat slaat nergens op.

Ik voel hoe de steen in mijn maag steeds zwaarder wordt. De huilkriebel komt weer terug in mijn keel, terwijl ik bijna hopeloos naar de foto blijf staren. Het schaamte gevoel tegenover Matthy wordt ook steeds groter. Rachel heeft hem ook keihard gebruikt voor haar spelletjes tegen mij.

"Denk je dat ze hem zelf heeft gemaakt?" De stem van Matthy haalt me uit mijn gedachten. Hij heeft zijn arm stevig om mijn middel heen en ondanks alles voel ik nog steeds de kriebels in mijn borst elke keer als hij een beetje beweegt.

"Ik weet het niet." Antwoord ik eerlijk, terwijl ik mijn telefoon van het bureau afpak. Rachel was degene die tegen me verteld had dat er een foto was uitgelekt. Ik was te brak om haar berichtjes goed tot me door te laten komen. Ik voel hoe Matthy van over mijn schouder meekijkt naar wat ik op mijn telefoon doe.

Ik open het gesprek met Rachel en scrol omhoog tot die beruchte avond. Als ik de berichtjes doorlees krijg ik een bevestiging van mijn vermoedens.

~R a c h e l m a n a g e m e n t~ (De dag na het 500k feestje bankzitters)


Waar ben je? 00:10

Waarom heb je me niet gezegd dat je op een feestje bent vanavond? 00:50

Isa ik wordt bericht door allemaal juice accounts. Er is schijnbaar iets uitgelekt. 10:30

Heb je met Matthy van de bankzitters gezoend? 10:40

Isa wil je even je telefoon opnemen? 11:30

Isabella? 12:30

Ben je thuisgekomen? 12:31

Zeg me niet dat je bij hem bent blijven slapen! 12:31

~~~

Destijds had ik er niet veel van gedacht. Ik had knallende koppijn en Rachel stuurde wel eens meer bezorgde berichtjes, maar met de kennis van nu... "Wat een gestoord wijf." Zegt Matthy boos vanachter mij. Ik knik instemmend.

"Ze wist dat ik op dat feestje was en ...-" Mijn oog valt weer op de foto, in de instagram DM, op mijn computerscherm, maar nu specifiek naar de tijd wanneer deze gestuurd is. 1:27, Half 2 snachts dus. "Hoelaat hebben we gezoend?" Vraag ik de blonde jongen die achter mij zit. Ik voel hoe hij zijn schouders ophaalt. "Uhm, ik heb geen idee. Het was denk ik rond ee...-    Wacht.    Jij werd gebeld bijna direct nadat de foto gemaakt was." Onderbreekt hij zichzelf.

Droomvrouw [Matthy]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu