Hoofdstuk 20; Zwart

1.2K 44 9
                                    

"En toen zei ze gewoon dat ze het snapte, maar dat is niet normaal toch?" Zeg ik tegen Matthy, waarna hij zijn hoofd schudt. 

Rachel is momenteel  op en neer naar huis, dus ik heb de perfecte mogelijkheid om even snel Matthy bij te praten wat er allemaal gebeurd is. Mijn telefoon met facetime staat tegen de boxen onder mijn monitoren. 

Sinds dat we onze gevoelens tegen elkaar bekend hebben bellen we eigenlijk alleen nog maar via facetime. Het zijn de kleine dingen die het verschil maken. 

"Ze vroeg niet om verdere uitleg? Ze zei gewoon oké?" Vraagt Matthy nu ook verbaasd. 

"Ja, daarom ik heb er gewoon een naar gevoel bij. Alsof er iets niet klopt ofzo." 

"Kijk ik zou zeggen luister naar je gevoel." 

"Maar dat heb ik al gedaan, ik heb haar letterlijk een soort van ontslagen." Ik haal gefrustreerd een hand door mijn haar. Ik weet niet of ik liever had gehad dat ze met me zou instemmen of boos op was geworden. 

Maar iets voelt gewoon niet juist. 

"Misschien als jullie zomenteen een paar drankjes ophebben voel je je beter?" Oppert hij. 

"Misschien wel. Wat zijn jouw plannen voor vanavond?" 

"Ik ga heerlijk tot diep in de nacht deze video editten." Hij pakt zijn telefoon op en draait deze om, ik zie sony vegas al open staan met zijn nieuwste reactie video. 

"Is dat weer van de rijdende rechter?"

"Mhm, wacht je moet deze edit zien." Ik zie hoe hij naar het begin van de video gaat en deze afspeelt. 

Hij heeft een edit gemaakt van buurman en buurman samen met de 'We are going on a summer holiday' meme. Ik kan het niet laten om te lachen en ik hoor hem ook lachen. 

"Ja die is wel leuk." Zeg ik lachend, waarna hij de camera weer op zichzelf draait. 

"Je wilt me niet weten hoeveel tijd ik daaraan besteed heb." 

"Maar het is het waard, als zelfs ik er al om moet lachen." 

"Jij lacht om letterlijk alles." Zegt hij, waardoor ik hem zogenaamd gekwetst aankijk. 

"Nou weetje...-" Ik wordt onderbroken, door de deur van mijn kantoor die open gegooid wordt. Ik voel hoe adrenaline door mijn lichaam heen pompt van de schrik. 

"Iess, ik ben er weer." Zegt Rachel enthousiast als ze binnen komt gelopen. Ik leg mijn hand op mijn hart. 

"Jeetje waarom kom je zo binnen stormen. Ik schrik me dood." Door mijn woorden grijnst Rachel naar me, terwijl ze verder naar binnen loopt. 

"Oh hey Matthy" Zegt ze als ze Matthy op mijn telefoon scherm opmerkt. 

"Hoi." Zegt hij ongemakkelijk. Ze zwaaien naar elkaar en ik kan het niet laten om te grijnzen. Het is duidelijk dat ze elkaar echt niet mogen. 

"Wij gaan ons klaarmaken dus ik moet hangen." Zeg ik tegen Matthy, terwijl ik mijn telefoon oppak. 

"Veel plezier vanavond, als er iets is kan je me bellen." Door zijn woorden voel ik het vertrouwde kriebeltje in mijn buik. 

"Doe ik, jij veel plezier met edditen." We zeggen nog gedag, waarna ik ophang. Rachel is ondertussen op de stoel in de hoek van de kamer gaan zitten. 

"Heeft hij je geprobeerd om tegen te houden?" Vraagt ze gelijk, waardoor ik haar verbaasd aankijk. 

"Hoe bedoel je?" 

"Om uit te gaan, heeft hij gezegd dat hij het liever niet wilt?"  Verduidelijkt ze. Ik kan het niet laten om mijn ogen te rollen. We hebben het er zojuist over gehad dat ze zich er niet mee moet bemoeien. 

"Nee, hij vond het juist leuk dat we iets gingen doen." Zeg ik, geen zin om deze discussie met haar aan te gaan. Ze kijkt me onderzoekend aan, maar knikt dan. 

~

"Dat zwarte jurkje is zo oud, die heb ik al jaren niet aangehad." Zeg ik zuchtend, terwijl Rachel het jurkje uit mijn kast pakt. 

"Zwart is altijd goed, en hij staat je echt super." 

"Ja als ik met een tijdmachine terug naar 2018 wil, dan staat die me inderdaad super." 

"Komop Ies, doe hem aan. Ik heb een matchend jurkje." Zeurt ze door. 

"Oké dan." Geef ik toe. Zo erg is het jurkje ook weer niet ik overleef het vast wel. Rachel grijnst en hangt het jurkje vast klaar aan mijn kleding rek. 

"Zullen we nog een shotje doen?" Vraagt ze, waardoor ik knik. Ik heb veel alcohol nodig om deze avond te overleven. Ik heb echt zo geen zin om in een volle club te staan met te harde slechte muziek. Ik wil het liefst gewoon met Matthy, in bed film kijken en knuffelen. 

Niet dat we dat ooit gedaan hebben, maar een meisje mag dromen. 

Rachel overhandigd me een shot vodka en ik bereid mezelf mentaal voor. We klinken onze glazen tegen elkaar, waarna we deze tegelijk achterover gooien. 

Ik voel hoe ik me al aardig aangeschoten begin te voelen. We hebben al 2 shotjes op en mijn alcohol tolerantie is laag. 

"Zijn jij en Matthy eigenlijk al samen?" Vraagt Rachel, terwijl ze naast mij aan de kaptafel gaat zitten. 

Als antwoord op haar vraag schud ik mijn hoofd. "Nee, we zijn niet samen." 

"Zeker?" Rachel pakt haar telefoon en gaat naar TikTok toe. Ze tikt wat rond, waarna ze mij een video laat zien. 

Of nog beter gezegd een edit, van mij en Matthy samen. Op de achtergrond klinkt een bewerkte versie van Heat Waves. 

Het is een samenstelling van verschillende momenten van ons samen in de video van vorige week. Als we naar elkaar lachen, Als ik hem aanstaar, als hij mij aanstaart, als we de slappe lach hebben.

Met grote ogen kijk ik naar de video. Ik wist dat dit soort dingen over ons gemaakt werden, maar toch om het zo te zien. 

"Of deze." Rachel swiped naar beneden, waarna er nog een edit video komt. Deze keer hoor ik een bewerkte versie van Snowman van Sia. 

Je ziet de foto, momenten uit de video, maar ook filmpjes die zijn gemaakt toen we samen op date waren. Ons op straat, ons in het restaurant, ons in de bioscoop. De story die Koen heeft gemaakt tijdens het barbecue en zelfs toen we in de Kuip waren zijn er meerdere video's van ons samen gemaakt. 

Ik begin me een beetje ongemakkelijk te voelen. Ik wist niet dat er zoveel beeldmateriaal van ons samen was en dat we overal gefilmd werden. 

"Iedereen denkt van wel." Merkt ze op, ze laat me nog een paar edits zien en het enige wat ik kan doen is er met grote ogen naar staren. 

"We willen het gewoon nog even afwachten en voor nu zijn we exclusief. " Zeg ik uiteindelijk. Rachel kijkt me onderzoekend aan. 

"Hebben jullie al seks gehad?" 

"Nee nog niet." 

"Niet?" Zegt ze verbaasd. "Ik bedoelde het meer retorisch, maar hoe dan?" 

"Gewoon, ik wil het rustig aan doen. Juist omdat de buitenwereld dat niet doet." 

"Weet je zeker dat het geen andere reden heeft?" Rachel kijkt me sceptisch aan. 

"Rachel kappen nu. Ik heb al gezegd bemoei je er niet mee. Ik kan zelf echt wel inzien wat voor bedoelingen hij heeft." Zeg ik geïrriteerd. 

"Daar zou ik niet zo zeker van zijn Ies." 

Droomvrouw [Matthy]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu