Hoofdstuk 32; Date night

978 77 28
                                    

Als je dit leest,


Vergeet niet te stemmen ;)

~

"Ies word wakker." Hoor ik de zachte stem van Matthy vaag zeggen.

Voorzichtig open ik mijn ogen. Gelijk zie ik de blauwe ogen van Matthy in de mijne staren. Hij ligt naast me op bed en kijkt me met een brede glimlach aan.

"Heb ik geslapen?" Vraag ik hem verward, terwijl ik mijn ogen wrijf.

"Ja, maar niet lang hoor. Denk ongeveer een half uurtje." Antwoord hij, waardoor mijn blik automatisch naar de klok schiet die 18:10 aangeeft.

Helaas moet ik toegeven dat ik door mijn dutje alleen maar meer moe ben geworden inplaats van dat het me energie heeft gegeven.

Wie had ooit gedacht dat publiekelijk gecanceld worden door een van je beste vriendinnen zo vermoeiend was?

"Oh, sorry." Mompel ik zachtjes tegen de jongen wie naast me op bed ligt. Het ziet er niet naar uit dat hij ook geslapen heeft. Waardoor ik me schuldig begin te voelen, ik ben gewoon letterlijk in slaap gevallen.

"Maakt niet uit, ik was toch nog even bezig." Hij schenkt me zijn bekende geruststellende glimlach. Ik voel de kriebels in mijn borst, terwijl ik bijna automatisch naar hem terug glimlach.

Er valt een comfortabele stilte tussen ons, die ik gebruik om nog eens goed wakker te worden.

"Ze hebben een rectificatie geplaast." Verbreekt Matthy uit het niks de stilte, waardoor ik gelijk wakker ben.

"Wat?" Vraag ik verbaasd, terwijl ik rechtop ga zitten.

"Je story heeft gewerkt, het orginele bericht is verwijderd." Zegt hij, waardoor ik breed begin te glimlachen.

"Echt?" Vraag ik verontwaardigd. Ik had verwacht dat mijn insta story zou werken, maar dat het juice kanaal het zelf ook zou geloven had ik niet verwacht.

"Mhm." Mompelt Matthy. Hij kijkt me met twinkelende ogen aan en lijkt mijn enthousiasme te delen. Ik voel de vlinders in mijn buik bij het aanzicht.

Ik duik bijna op hem en trek hem in een stevige knuffel. "Dankjewel." Zeg ik blij, terwijl ik een kusje op zijn wang druk.

Matthy slaat zijn armen om me heen en ik voel hem glimlachen. "Altijd."

~

"En toch voelt een automaat echt als vals spelen." Zegt Matthy als hij optrekt bij het stoplicht. Het is momenteel dinsdag avond en Matthy heeft me meegenomen voor een verassings date.

De afgelopen twee dagen zijn nogal turbulent verlopen. Ik heb contact moeten zoeken met een advocaat en me jurdisch laten adviseren wat ik het beste kan doen. Dat soort dingen geven veel stress en uitzoekwerk.

En hoe dieper ik in Rachel haar verleden graaf hoe meer ik haar verafschuw. Ik begrijp niet dat ik ooit bevriend met zo'n iemand ben geweest.

Ze is het laatste jaar gewoon zo erg veranderd en ik snap niet hoe.

"Jouw Polo stottert als je start, dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling." Zeg ik grijnzend tegen de blonde jongen naast me. Hij rijdt in mijn auto en ik moet eerlijk zeggen het staat hem sexy, zeker doordat de lichtjes aanstaan en het donker is buiten.

"Ja maak mijn autootje maar belachelijk, tot je de tank kosten ziet, dan praat je wel anders." Matthy knijpt plagend in mijn bovenbeen. Misschien wel het grootste voordeel van een automaat, je hoeft je hand niet constant op de versnellings-poke te hebben. Waardoor zijn hand al de hele weg op mijn bovenbeen rust.

Droomvrouw [Matthy]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu