3 | sjoelen

818 28 5
                                    

"Oh kom op," roept ze gefrustreerd als ze weer tegen het houten tussenstukje aan gooit. "Oh? Ik dacht dat we net nog zo'n grote mond hadden," grijnst Matthy. "Ik moet nog inkomen," zegt ze vastberaden en hij rolt lachend met zijn ogen. "Ja, ja, dat zeggen ze allemaal," lacht hij. "Pas jij maar op meneertje. We doen 5 potjes hè. Dit is pas ronde 1," zegt ze terwijl ze weer een schijf over de bak laat glijden. "Zie! Hoppa!" Met een glimlach kijkt hij toe hoe de schijf in het vakje van de 4 beland. "Zie je nou wel, ik ben hartstikke goed," zegt ze met een grijns op haar gezicht. "We zien wel voor hoe lang nog," zegt hij en haar mond valt open. "Wil je nou gewoon zeggen dat ik niet goed ben?" "Nou dat niet, dat zou gemeen zijn." "Maar je bedoelt het wel." "Oh absoluut." Ze schiet in de lach en schudt met haar hoofd. 

"Maar dus, je maakt video's," zegt ze en hij knikt. "Doe je nog meer dan dat?" "We maken muziek, het is niet heel goed maar, we doen het wel," zegt hij, schouder ophalend. "Echt?! Mag ik het horen," vraagt ze. "Misschien, als je lief bent," zegt hij. "Meneer doet net alsof ik onaardig ben, heel fijn," zegt ze dramatisch en hij schiet in de lach. "Weet je wat ik heel grappig vind? Ik heb een nummer gemaakt met een vriend van mij. En die heet supernova," zegt hij. "Je lult!" "Nee ik meen het," lacht hij. "Wat goed dit," lacht ze. "Je gooit jezelf helemaal vast, wist je dat," zegt hij als hij de schijven verzamerling ziet. "Goh, had ik nog niet gemerkt, even een momentje," zegt ze. Ze pakt 5 schijven, die ze hard richting de andere schijven glijdt. 

"Sow hé! Powervrouw!" "Heb wel een beetje kracht hoor." "Ja ik zie het, met jou durf ik niet om armpje te drukken," zegt hij en ze schiet in de lach. "Wat een bullshit," lacht ze en hij grinnikt. "Je had het er zostraks over, dat je het dood eng vind om op mensen af te stappen," begint hij en ze kijkt even op. "Mhm." "Heeft dat een reden? Of, ja, sorry als het lullig over komt?" "Komt totaal niet lullig over hoor. Dat je hier over na bent blijven denken, vind ik best wel lief," zegt ze en hij glimlacht. "Nee, het komt doordat ik een angststoornis heb," zegt ze en hij fronst.

"Wat ervaar je dan precies," vraagt hij. "Um, ik kan soms paniekaanvallen hebben als er echt te veel mensen zijn. Met mensen praten vind ik eigenlijk echt dood eng, vooral als het een kennismaking is met iets. Solliciteren vond ik verschrikkelijk om te doen bijvoorbeeld. Ging echt met trillende handen naar elk gesprek toe. En ja, dat een beetje," zegt ze en hij knikt. "Wat vervelend," zegt hij en ze knikt. "Ja klopt, maar er is niet zo veel aan te doen, behalve gewoon goed adem blijven halen," zegt ze met een waterige glimlach. "Als je, paniek ervaart hier. Wel vertellen, goed," vraagt hij en ze knikt. "Dat zal ik doen," zegt ze. Haar hart smelt. Deze jongen is zo lief. 

"Oke, na 5 potjes, hoeveel punten heb je," vraagt Matthy. "650," zegt ze en zijn mond valt open. "Wat?" "Ik heb er 651," zegt hij. "NEE," roept ze en hij schiet in de lach. "De sjoel koning blijft de sjoel koning! Absoluut onverslaanbaar!" "Ongelofelijk. Jij de hele tijd maar zeggen dat ik slecht ben. Om maar één punt meer te hebben," zegt ze waardoor hij harder lacht. "Het leven is zo oneerlijk," zegt ze en hij rolt lachend met zijn ogen. "Volgens mij, krijg ik wat van jou," grijnst hij en haar wangen worden rood. "Wang is ook goed hoor," zegt hij. Ze loopt naar hem toe en legt haar hand op zijn wang. Hij houdt zijn hoofd meer naar haar toe, zodat ze een kus op zijn wang kan drukken. Ze draait zijn hoofd naar haar toe en drukt dan een kus op zijn lippen. Zijn ogen worden iets groter en zijn wangen worden rood. "Kusjes op de wang tellen niet als een kusje," zegt ze, voordat ze begint met het opruimen van het spel. "Oh, eh, goed dan," zegt hij en ze glimlacht kleintjes.

"Met Robbie." "Hey Robje," glimlacht Matthy als Robbie de telefoon opneemt. "Matt! Oh mijn god! Hoe is het?! Is ze leuk?" "Het is oprecht, heel gezellig. Ontmoeting was helemaal niet ongemakkelijk. Rob, ik heb rozen gekregen van haar. Ik denk dat ik nog nooit zo snel iemand zo aantrekkelijk heb gevonden," zegt hij en hij hoort Robbie aan de andere kant van de lijn lachen. "Ja? Is ze een beetje knap?" "Oh, absoluut. Mooie lange bruine haren. Is meestal niet het type waar ik op val, maar ze is zo mooi Rob. We hebben ook misschien al. Een klein kusje gedeeld." "Sooowwww! Een echte casanova hoor! Hoe is dat dan tot stand gekomen?" "Ja nou, we gingen sjoelen. Als ik verloor mocht zij de film kiezen van vanavond. Als zij verloor, kreeg ik een kusje." "Sow, zieke flirt moves hoor Matt. Heb je al nagedacht welke film jullie vanavond samen gaan kijken dan?" "Ik laat haar alsnog kiezen hoor," zegt hij en Robbie lacht. "Heel verstandig Matt, heel verstandig. Maar, gaat goed dus, zo te horen?" "Ja, gaat echt heel goed." "Kan je nu al zeggen of je gaat verlengen?" "Ik denk het wel man," zegt hij. "Echt?! Wat goed Matt! Keep me updated!" "Zal ik doen zoveel ik kan!" "Love you Matt!" "Hou ook van jou Rob!"

"Nova! Kom eens," zegt Matthy en Nova kijkt op vanuit de keuken. "Vertel," zegt ze als ze naar hem toe loopt. Ze schrikt even als er opeens muziek uit de boxen komt. "Wat is dit?" "Luister nou maar gewoon." "Je bent m'n supernova." "Oh! Dit is jouw nummer!" Hij knikt en enthousiast gaat ze naast hem zitten. "Dit ben jij," zegt ze als hij begint in het nummer en hij knikt. "Nachtengaaltje hoor," zegt ze en hij schiet in de lach. Als zijn tussenstukje begint, beweegt ze met haar hoofd mee op de muziek. "Eerlijk, het klinkt wel lekker," zegt ze en hij glimlacht even. "Kijk, muziek is niet ons, sterkste vak. Maar zo eens in de zoveel tijd is het best leuk," zegt hij en ze glimlacht. "Het lijkt me zo leuk om te werken met mijn beste vriendinnen," zegt ze. "Kan ik goed begrijpen hoor. Ik zou ook niets liever willen dan wat ik nu doe," zegt hij. 

"Trouwens," zegt hij en ze kijkt op. "Jij kiest alsnog de film vanavond." "Ja maar, ik heb niet gewonnen." "Weet ik. Maar ik kijk liever iets wat jij wel heel leuk vind, en ik misschien iets minder. Dan dat ik wat aan zet wat ik geweldig vind, en jij helemaal niets," zegt hij en ze glimlacht kleintjes. "Jij bent echt een cutie, wist je dat," zegt ze en hij bloost. "Nou," mompelt hij en ze schiet in de lach. "We gaan gewoon, samen de film kiezen, goed?" Hij knikt met een kleine glimlach. "Zullen we zo beginnen met koken," vraagt ze en hij knikt. "Is goed." "Kunnen we daarna de hottub in, want hè. Als we het zelf niet doen, wordt het ons vast en zeker ingefluisterd. En dan kunnen we daarna die film gaan kijken," zegt ze en hij knikt. "Dat lijkt me een uitstekend plan." 

Lang leve de liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu