16 | creators fc

724 20 12
                                    

"Heb je alles?" Nova kijkt Matthy vragend aan, die knikt. Ze gaat vandaag mee kijken bij een voetbalwedstrijd van hem, bij creators fc. Samen met Lieke. "Ja, ik heb alles in mijn tas zitten. Klaar om richting het verzamelpunt te vertrekken," vraagt hij en ze knikt. Ze vertrekken vanuit Utrecht, richting het stadion van PSV, aangezien ze daar mogen voetballen vandaag. Robbie staat al bij de voordeur. Die is gisteren vanuit kantoor meegegaan naar hier. Aangezien het voor hem onzin was om eerst naar Eindhoven te rijden, vervolgens de volgende ochtend naar Utrecht, om dan alsnog terug te gaan naar Eindhoven. "Bruno, let jij op het huis," vraagt Matthy aan de viervoeter die hem blij aankijkt met een kwispelende staart. "Tuurlijk doe jij dat, nou, tot straks!" Hij aait hem nog snel over zijn bol, voordat hij richting Robbie loopt. "Tot straks poepje," glimlacht ze, drukt een kus op zijn neus, en loopt dan richting de jongens.

"Ah, Matthy! Aanhang meegenomen?" Matthy kijkt glimlachend naast zich en knikt. "Tuurlijk! Mijn grootste aanwinst," zegt hij trots tegen zijn coach. Nova voelt haar wangen rood worden en port hem in zijn zij. "Hey," giechelt hij. Roy kijkt met een grote glimlach naar het stel. "NOVA!" "LIEKE!" Met een grote glimlach rent het andere meisje Nova in de armen. "Wat heb ik jou gemist zeg!" "Je hebt me 4 dagen geleden nog gezien." "Ja, dus?" Nova grinnikt, voordat ze ook Raoul een knuffel geeft. "Hai Roelie," glimlacht ze. "Hai Noof," glimlacht hij en hij kijkt even naar haar wang. "Je snee is wel heel mooi geheeld," zegt hij en ze knikt. "Wat hechtingen wel niet kunnen doen, wauw," zegt ze en hij grinnikt. "Nou, kom op! De bus in met z'n allen!"

"Mijn god," mompelt ze als het zoveelste liedje gezongen wordt. Ze zit naast Lieke, maar heeft eigenlijk veel behoefte aan Matthy zijn armen. Maar die zit naast Robbie. Lieke wrijft even over haar arm en ze glimlacht zwak. Lieke tikt Matthy op zijn hoofd, waardoor hij zich omdraait. "Hm?" Lieke seint richting Nova en hij laat zijn ogen die kant op glijden. "Robbie, ga eens aan de kant," zegt Matthy, terwijl hij al over hem probeert heen te klimmen. Lieke gaat snel naast Raoul zitten en Matthy ploft naast zijn meisje neer. "Lief," zegt hij zacht. "Ik word hier zo moe van," zucht ze en hij grinnikt kort, voordat hij haar in zijn armen trekt. "Hm," mompelt ze, hoofd leunend op zijn schouder. "Beter zo," vraagt hij en ze knikt met haar hoofd. "Absoluut," mompelt ze.

"Oh mijn hemel," zegt ze als ze de bus uit kijkt. Fans hebben zich langs de dranghekken gevormd. "Wij lopen met zijn tweeën gewoon achter de jongens aan, goed," zegt Lieke en Nova knikt. "Ja, dat vind ik een deal," zegt ze en Lieke glimlacht. Robbie loopt als eerste van hun groepje de bus uit en meteen hoort ze al gegil. Matthy kijkt even achterom en steekt zijn hand uit, die ze al te graag aan pakt. Lieke pakt haar andere hand vast, waar in geknepen wordt. Ze schenkt een glimlach naar Lieke, voordat ze achter Raoul en Matthy de bus uit stappen. "OH MIJN GOD! NOVA EN LIEKE! KIJK DAN!" "Ik vind hun zo mooi hè!" Nova kijkt achterom richting Lieke die naar haar knipoogt. Matthy trekt haar aandacht. "Loop jij vast verder, ga ik nog even hoi zeggen tegen een paar fans," zegt hij en ze knikt. Hij drukt een kus op haar voorhoofd en ze krijgt een schaapachtige glimlach op haar gezicht, terwijl haar wangen warmer aanvoelen. "AWW!"

Lieke en Nova lopen snel door, richting de ingang waar ze naar binnen lopen. "Eerste keer echt in de drukte," vraagt Frank aan haar en ze kijkt op. "Uh, ja, naast vorige week dat terrasje wel ja," zegt ze en hij knikt. "Eng?" "Behoorlijk," lacht ze voorzichtig. "Kan ik wel begrijpen. Hey, ik wil nog even sorry zeggen over afgelopen week. Ik had behoorlijk wat op," zegt hij en ze glimlacht. "Dat is oke," lacht ze en hij knikt opgelucht. "Ja, wil toch geen slechte indruk maken op de vriendin van een van mijn beste maatjes," zegt hij en ze grinnikt. Als ze opeens een arm om haar schouder voelt, kijkt ze op. "Hai," glimlacht ze naar Matthy. "Lieke, Nova! Jullie mogen vandaag wel vanuit de dug-out kijken. We hebben niet zo veel wissels, dus jullie kunnen daar wel bij zitten," zegt Roy en ze knikken. "Helemaal goed, zullen wij daar vast heen gaan? Kunnen de jongens zich rustig omkleden en dan kunnen wij, zitten," zegt Lieke en Nova knikt. "Ja, dat is goed," zegt ze.

Lang leve de liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu