29 | laatste loodjes

307 18 9
                                    

"Ik kan niet geloven dat het gewoon bijna af is," zegt Nova en Matthy knikt, armen om haar middel vouwend. "Ik weet het lieverd, het is echt, niet te geloven." Het oorspronkelijke plan was dat ze zouden intrekken als de keuken klaar was, de woonkamer en de slaapkamer. Nu zijn de woonkamer en slaapkamer al vrij lang klaar, maar duurde het 5 maanden voordat het keukeneiland werd geleverd. Dus hebben ze meteen maar alle kamers aangepakt. Ze hebben een studio voor Matthy gemaakt, een kantoortje voor Nova en een washok. Voor de rest hebben ze nu nog niets nodig. Er zijn nog genoeg lege kamers in het huis, maar dat is natuurlijk voor later. Voor eventuele kinderen.

"Ik kan niet wachten tot we dit aan iedereen kunnen laten zien," zegt hij en ze glimlacht. "Wij hebben werk geleverd joh, niet normaal. En tuurlijk, ze kunnen het zien op jouw youtube kanaal, maar dit is toch anders in het echt," zegt ze en hij knikt. "Klopt, klopt heel erg," zegt hij en wrijft over haar heup. Ze maakt even een enthousiast geluid voordat ze naar de tuin loopt, waar Bruno is. Met een glimlach kijkt hij haar na. Ze zijn nu iets meer dan 2 jaar samen en hij is nog steeds smoorverliefd op haar, vooral omdat ze niets erg vindt. Soms nog enthousiaster is over zijn youtube kanaal dan hijzelf. Elke dag laat ze weer zien dat ze van hem houdt en dat heeft hij nog nooit meegemaakt.

"Schatje, ik ga nog even naar de bouwmarkt en de blokker," zegt Matthy als hij zijn hoofd om de hoek steekt. "Ik ga wel even mee," zegt ze en hij knikt. "Zal ik eerst even een boodschappenlijstje maken? Anders lopen we daar weer zo rond als een kip zonder kop," zegt Nova als ze haar telefoon erbij pakt. "Ja, goed idee," antwoordt hij. "Oké, bouwmarkt eerst. Waarvoor hebben we nog iets nodig?" "Voor in de tuin eventueel nog leuke verlichting als we vrienden uitnodigen? Dan voelt het wat gezelliger aan," zegt hij en ze knikt instemmend. "Ja, dat is een goede." "Oh, we kunnen eventueel ook nog langs de Intratuin voor een paar mooie planten? En dan in van die plantenbakken," stelt Nova voor. "Ja, dat kan wel ja," glimlacht hij.

Terwijl ze de lijst aanvullen, kan Matthy niet anders dan denken aan hoe gelukkig hij is. Dit huis, dat zo lang een droom was, begint nu echt hun thuis te worden. Het idee dat ze hier samen kunnen groeien, met of zonder kinderen, maakt hem blij. "Kom, laten we snel gaan, voordat we nog meer willen en het te druk wordt," zegt hij met een vlugge knipoog. Speels rolt Nova met haar ogen voordat ze opstaat en ze samen onderweg gaan richting de bouwmarkt.

Onderweg naar de bouwmarkt, legt Matthy een hand op haar been. "Ik kan echt niet wachten Noof. Stel je nou eens voor. Ons, volgend jaar in de zomer. Een barbecue met vrienden. Een grote tafel op het terras, lichtjes in de bomen, lekkere hapjes, drankjes, alles erop en eraan." Nova glimlacht als ze de schittering in zijn ogen ziet. "Daar kan ik alleen nog maar op naaruit kijken," zegt ze en hij knijpt even in haar been. "Ik weet dat ik het al vaak genoeg heb gezegd, maar ik ben wederom zo enthousiast dat wij oprecht gaan samenwonen," zegt hij en ze knikt. "Volgende week wordt het keukeneiland geleverd en dan kunnen we eindelijk jouw huis verkopen," zegt ze en hij knikt. "Inderdaad, eindelijk," zegt hij. Ondanks dat hij zijn huis in Ameide vreselijk gaat missen, of ja, Ameide gaat missen. Had hij niets liever gewild dan samenwonen in Utrecht met haar.

"Oh kijk nou Matt," zegt Nova als de installateurs net weg zijn. Hun keuken is af, hun woonkamer is af, hun tuin is af, hun slaapkamer is af, alles is af. Hun huis is af. "Het is gewoon af," zegt ze met tranen in haar ogen. "En of dat het is," zegt hij met een glimlach. "Zullen we het laatste outro opnemen voor onze verhuis serie," vraagt hij en ze knikt. "Ja, dat gaan we doen." Matthy zet zijn camera op het keuken eiland, boven op het koffiezetapparaat. "Mensen, zoals jullie gezien hebben, alles is af. Het is gewoon helemaal af. Wat nu aan de orde komt, is dat we mijn huis moeten gaan inpakken, wat er nog staat en dat hier naartoe moeten over verhuizen. En dan gaan we hem verkopen! En dan wonen we officieel hier, met z'n tweetjes," zegt Matthy. "Drietjes," corrigeert Nova hem meteen. Fronsend kijkt hij haar aan, voordat ze naar achteren wijst. Bruno kijkt Matthy aan met een schuine kop, alsof het hem zojuist pijn heeft gedaan. "Oh sorry Bruuntje," zegt hij dramatisch terwijl hij op de hond af rent. Hij zakt neer en heeft hem meteen in een geknuffelde houdgreep. "Met z'n drietjes, excuses."

"We willen jullie allemaal heel erg bedanken voor alle positieve reacties die we hierop hebben gekregen. Iedereen heeft er net zo van genoten als wij dat hebben gedaan. Lieverd, kom eens hier," zegt ze lachend. "Wat? Oh sorry," lacht hij. "Nu gaan mensen weer edits maken omdat je me lieverd noemde," zegt hij lachend en ze rolt met haar ogen. "En nu nog meer," zegt hij en ze fronst. Hij drukt een snelle kus op haar voorhoofd en ze glimlacht kleintjes, wangen rood wordend. "Maar goed, bedankt voor het kijken naar onze mini serie. Wij zien, of ik zie jullie vanzelf weer bij een nieuwe video. Wanneer die komt, dat zien jullie dan wel. Ik denk dat ik hier eerst even ga genieten met Noof en de jongens. Buurman en buurman out." 

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.


Lang leve de liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu