13 | uitzending

707 24 4
                                    

"Zijn we er klaar voor," vraagt Matthy als ze bij hem binnen stapt. "Tuurlijk niet, niet van die domme vragen stellen," zegt ze en hij sluit lachend de voordeur. Ze drukt een kus op zijn lippen en trekt haar schoenen uit. "Is de rest er al," vraagt ze. "Nog niet iedereen, maar je kent Koen, altijd te laat," zegt hij en ze knikt. Ze loopt richting de woonkamer. "Noof!" "Robbedoes!" Met een glimlach ploft ze naast hem neer. "Zenuwachtig voor wat ze laten zien?" "Oh absoluut, hai," glimlacht ze breed als Matthy naast haar gaat zitten. Zijn hand wrijft over haar been en Robbie kijkt hun met een glimlach aan. "Ik vind het zo leuk dat jullie nu samen zijn, het is jullie echt zo gegund gewoon," glimlacht hij. "Lief," zegt Matthy droog en ze geeft hem een por in zijn zij.

"Ik ben, zo bang," lacht ze en Koen lacht. "Hoezo?" "Hallo! Jullie gaan straks allemaal zien hoe wij hebben lopen tongen!" Koen barst in lachen uit en ze voelt ook Matthy zijn borstkas vibreren. "Ik heb, nu al zin in deze aflevering," lacht Milo. "Ouwe viespeuk," zegt Matthy. "OH! OH! HET BEGINT," roept Robbie die het geluid van de televisie harder zet. "Hij vind dit veels te leuk," zegt ze en Matthy grinnikt terwijl hij even over haar arm wrijft. "Vandaag in lang leve de liefde, hebben we Matthy het Lam. De blonde jongen die je onder anderen kan kennen van de Bankzitters." "God, wat een introductie!" Matthy rolt lachend met zijn ogen. "En hier hebben we Nova Jansen. Onze pittige brunette, die graag voor de klas staat." "Pittig? Ben je chilisaus," vraagt Matthy en ze geeft hem een elleboogje in zijn ribben. "Maak daar maar een hete peper van," kreunt hij. Koen schudt lachend zijn hoofd.

"DAAR ZIJN JULLIE!" Ze kijkt de keuken binnen en ziet een blonde jongen aan een barkruk zitten. "Hallo," zegt ze en hij kijkt op. "Hallo," zegt hij met een kleine glimlach. Zodra haar bosje rozen ook de keuken bereiken, licht zijn gezicht op. Lief. "Heb je die nou gewoon voor mij meegenomen?" "Ja," zegt ze en hij glimlacht. Hij staat op van de barkruk en komt op haar afgelopen. "Ik ga je een knuffel geven, goed," vraagt hij en ze knikt. "Ik ben Matthy," zegt hij als hij zijn armen om haar heen sluit. "Ik ben Nova," zegt ze als ze haar vrije arm om zijn nek gooit. "Leuk je te ontmoeten," zegt hij en ze laten elkaar los. "Mag ik eerlijk met je zijn," vraagt ze en hij knikt. "Ik vind dit dood eng," zegt ze en hij schiet in de lach. "Geen zorgen. Ik vind dit denk ik net zo eng," zegt hij. "Stelt me dan toch weer een beetje gerust," zegt ze en hij knikt.

"Wat een lieve ontmoeting," zegt Raoul en ze knikken. "Weet je hoe fijn het was dat hij het net zo spannend vond als ik? Dat stelde mij zo erg gerust," zegt ze. "Aww," zeggen de jongens in koor. Ze kijkt Matthy even aan, die ook in de lacht schiet. Ze houdt de bos rozen naar hem uit, die hij aan pakt. "Ik heb alleen nog nooit bloemen op de vaas gezet," zegt hij eerlijk. "Dan ga ik je dat straks leren," zegt ze. "Dat is goed," glimlacht hij. "Ik heb ook wat voor jou meegenomen, ik wist niet zo heel goed wat als ik eerlijk ben," zegt hij en ze knikt. "Dus het is een soort van, samengesteld pakketje? Heb het met een van mijn vrienden gedaan," zegt hij. "Wat cute," glimlacht ze. Hij schuift voorzichtig een mandje met spulletjes erin naar haar toe. Ze haalt voorzichtig het doorzichtige folie ervan af en bekijkt alles wat erin zit. "Een nieuwe deken! Oh! Jij bent goed," zegt ze en ze ziet zijn wangen lichtjes rood worden. "Even kijken wat er nog meer in zit hoor. Warme choco zelf maak pakket, dat gaan we vanavond doen. Rituals? Hallo zeg. En chocolaatjes, wat lief," glundert ze als ze naar hem kijkt. Hij glimlacht breed en ze loopt naar hem toe om hem een knuffel te geven.

"Hey! Ik was die vriend," zegt Robbie trots. "Nee echt? Die had ik nou echt niet aan zien komen," zegt ze geschokt. "Nee hè, zo onvoorspelbaar," lacht hij en ze grinnikt. "Ik moet zeggen, ik vind jullie niet ongemakkelijk ofzo," zegt Raoul. "Maar dat komt, omdat het ook niet ongemakkelijk was. Het is nooit ongemakkelijk geweest," zegt Matthy en ze knikt. "Mee eens." "Ik vind jullie vooral heel lief," zegt Lieke en Nova glimlacht. Ze kijken een stukje verder en Nova laat zich iets meer tegen Matthy aan vallen. "Gaat het goed lief," vraagt hij zacht en ze knikt. "Erg sociaal," fluistert hij vragend in haar oor en ze knikt opnieuw. Hij slaat zijn arm rond haar middel en zijn hand glijdt onder haar shirt, zodat hij over haar huid heen kan strelen. "Ik hou van je," fluistert hij. Ze geeft twee tikjes op zijn arm om het terug te zeggen, en al snel voelt ze een kus op haar achterhoofd.

Lang leve de liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu