Met goede moed stapt het koppel in de auto. Ze gaan naar de notaris om te tekenen voor het huis en om de sleutels in ontvangst te nemen. En dit keer is Nova niet nerveus. Want het is al zeker dat het van hun is. Vanaf hier wordt het alleen maar beter. Matthy start de auto en Nova voert de navigatie in. Hij rijdt weg en geeft nog snel zijn telefoon aan haar. "Hm?" "Kan je muziek opzetten," zegt hij en ze glimlacht kleintjes voordat ze door zijn afspeellijsten scrolt. Ze klikt er eentje aan en zodra ze zijn glimlach ziet, weet ze dat ze een goede heeft aangezet. Hij glijdt zijn hand in die van haar en legt dat vervolgens op de versnellingspook. "Ja moet ik helpen schakelen," vraagt ze lachend en hij knikt. "Kan het niet meer alleen," zegt hij en ze grinnikt.
Matthy knijpt even in haar hand. Hij houdt zoveel van dit meisje. Nooit had hij gedacht dat hij ooit nog zo'n succesvolle relatie zou hebben. En toch heeft hij die. Als zij niet in zijn leven was gekomen, had hij niet geweten waar hij nu stond. Hij is weer zichzelf. Hoe hij zichzelf eerder weg moest stoppen. Zijn gekke uitbarstingen van energie die hij in moest houden. Zijn affectie dat minder moest zijn. Hoe hij amper zijn vrienden mocht zien omdat hij bij haar moest zijn. Nova laat hem zichzelf zijn. Doet mee met zijn hypere aanvallen. Gaat graag naar zijn familie. Voetbalt met alle liefde met zijn neefje omdat niemand anders wilt. Kookt samen met zijn moeder, gaat graag op de thee bij zijn oma's. Heeft hem opnieuw geleerd hoe het is om verliefd te worden. Heeft hem opnieuw geleerd hoe mooi de wereld eigenlijk is. En hoe mooi de vriendschappen om hem heen zijn. Zij is zijn alles.
"Nova, Matthy, welkom." Ze lopen het kantoortje binnen en nemen plaats op de stoelen. "Ik zal even uitleggen wat we hier allemaal gaan doen vandaag. Het is eigenlijk niet heel bijzonder." De notaris begint te vertellen en eigenlijk stopt Nova vrijwel meteen met luisteren. Een heel verhaal over hoe je uiteindelijk 3 krabbels moet zetten. En dan is het klaar. Matthy knijpt even in haar been en ze kan het enthousiasme van zijn gezicht af lezen. Wat een schatje is het ook. "Klaar om te tekenen?" Beide knikken. De notaris schuift een document naar voren en Matthy pakt de pen aan. Hij zet het eerste krabbeltje, waarna hij de pen overhandigt aan Nova. Met een grote glimlach op haar gezicht zet ze het krabbeltje onderaan de pagina.
Nadat ze beide de rest van de krabbels hebben gezet, schuiven ze het document terug naar de notaris. "Nova Jansen, Matthyas het Lam, bij deze hebben jullie officieel een huis gekocht!" Met een glimlach kijken de twee elkaar aan. Matthy drukt uit enthousiasme een kus op haar lippen. Met rode wangen kijkt ze terug richting de notaris. "Lief jullie, erg verdiend. Hierbij overhandig ik jullie de sleutels. En dan wens ik jullie er veel plezier mee." Ze pakken de sleutels aan, voordat ze hem bedanken en het kantoor uitlopen. Ze lopen het gebouw uit en als ze bij de auto staan kan Nova het niet laten om even een klein dansje te doen. "We hebben gewoon een huis," glimlacht ze breed en Matthy knikt.
"En nu," vraagt Matthy. "Oeh, als je wil kunnen we hier een youtube serie van maken. Buurman en buurman gaan verhuizen," zegt ze en zijn mond valt open. "Dat ik hier zelf niet op gekomen ben. Tuurlijk maakte Milo er een grap over dat we buurman en buurman waren. Maar hier had ik nog niet aan gedacht," zegt hij eerlijk en ze grinnikt. "Wat we kunnen doen is, we rijden nu even naar het huis, maken even een leuke foto zodat we die op insta kunnen gooien. En dan beginnen we thuis wel de eerste video dat we vertellen dat we samen een huis hebben gekocht en dat ze verhuis en verbouw video's kunnen verwachten," zegt ze en hij knikt. "Wat moet ik toch zonder jou," zegt hij. "En misschien krijg je dan eindelijk een miljoen abonnees," zegt ze. "Laten we het hopen," zegt hij lachend.
"Jij mag het doen," zegt hij tegen Nova. "Zeker?" Hij knikt. Ze steekt haar sleutel in het slot en draait hem om. Zodra ze de deur opent, haalt ze de sleutel uit het slot. Wauw, dit is gewoon hun plekje vanaf nu. "Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven," zegt ze als ze naar binnen lopen. Matthy slaat vanaf achter zijn armen om haar middel. "Ik ook niet, zie je het al voor je? Wij die hier wonen," zegt hij en ze glimlacht. "Eigenlijk zie ik dat wel voor me," zegt ze. "Mooi," zegt hij en ze glimlacht klein. "Waar wil je de foto maken? En hoe," vraagt hij. "Um, ga daar zitten, voor dat raam," zegt ze. "Op de grond?" "Nee op de bank die er staat," zegt ze sarcastisch. Hij lacht kort voordat hij doet wat ze zegt. Ze zet haar telefoon neer op de grond, leunend tegen haar tasje aan, zodat hij blijft staan. Ze zet een timer voor 10 seconden, voordat ze erop klikt en richting Matthy rent. Ze gaat naast hem zitten en pakt met haar hand zijn kin vast. Ze drukt een kus op zijn wang en houdt die positie vast tot ze hoort dat de foto gemaakt is. "Nou, ben heel benieuwd," zegt Matthy. Ze staat weer op en loopt richting haar telefoon. "Perfect!" "Ja? Laat zien!"
Ze loopt terug naar Matthy en gaat weer naast hem zitten. Ze laat de foto zien en hij knikt glimlachend. "Goede foto." "Ja toch?" Hij knikt en ze kijkt hem vragend aan als hij haar telefoon uit haar handen pakt en hij hem in zijn broekzak stopt. Dan pakt hij haar kin voorzichtig vast voordat hij zijn lippen op die van haar drukt. Ze maakt een verrast geluid voordat ze een hand zijn haren in laat glijden. "Ik kon het niet laten," fluistert hij tegen haar lippen aan. "Hou je mond," fluistert ze voordat ze hun lippen weer verbind met elkaar.
matthy and novajansen
matthy
buurman en buurman gaan verhuizenraouljoshua: power koppel
koen: zo verdiend
robbievdgraaf: nu al zin in de housewarming
matthy replied: mogen we eerst verbouwen maat
robbievdgraaf replied: nee manmreegen: wauwie wauwie wauwie
mreegen: een koppel dat het ook oprecht verdiend<3
russonl: love<3
JE LEEST
Lang leve de liefde
FanficStel, je wordt door je vrienden opgegeven voor een televisie programma, terwijl je zelf daar de sociale vaardigheden niet voor hebt. Dit gebeurde bij Matthyas het Lam, die noodgedwongen naar het lang leve de liefde huis werd gestuurd door zijn lieft...