27 | bouwmarkt avontuur

457 16 23
                                    

"Schatje! Kom nou," roept Matthy als hij al klaar zit voor de camera. Hij schudt er even met zijn hoofd naartoe, aangezien hij hem aan heeft staan. Dit komt 100% in het intro. "Ja! Ik kom al!" "Duurt ook altijd zo lang met haar," zegt hij lachend. "Wat zeg jij over mij, meneer ijdeltuit? Hm?" Hij kijkt verschrikt op en lacht als ze zijn kraag vast grijpt. "Meneer is altijd als laatste klaar maar omdat jij alles klaar zet ben je een keer als eerste," zegt ze. "Genade," vraagt hij lief en steekt zijn handen in de lucht. "Vooruit dan," zucht ze en laat zijn kraag los. Hij glimlacht sullig als ze een kus op zijn voorhoofd drukt. Ze neemt plaats naast hem en kijkt dan op het beeldscherm. "Oh, je was ookal aan het filmen! Hallo mensen," zegt ze en zwaait naar de camera.

"Goed, welkom allemaal bij een nieuwe video Zoals jullie wel hebben gezien op Instagram, hebben wij een huis gekocht!" "We gaan samenwonen," zegt Nova enthousiast en Matthy glimlacht. "Inderdaad. En Nova kwam op het idee om een verhuis/verbouw serie te maken op mijn kanaal. Dus ik dacht, waarom ook niet. Daarom kunnen jullie ook de komende weken veel van dit soort video's verwachten." "In principe tot het huis eigenlijk helemaal af is," zegt Nova en Matthy knikt. "Wat zit jij ver weg trouwens," zegt hij en pakt de onderkant van haar bureaustoel vast. Hij rolt haar dichterbij en ze schiet in de lach. "Weeee," zegt ze. "Je doet net alsof je in een achtbaan zit," lacht hij en ze grinnikt. "Zat ik dat niet dan," vraagt ze en hij grijnst. "Ja." "Nou dan."

"Maar, we gaan jullie helemaal meenemen in dit avontuur. Voor ons is dit een, enorme stap," zegt hij als hij naar Nova kijkt. Ze heeft een glimlach op haar gezicht staan, waardoor hij lichtjes bloost. "Goed, uh, waar was ik," vraagt hij verward, compleet afgeleid. "We nemen jullie mee, van de kleuren die we op de muren willen hebben. Tot de meubels die we in de woonkamer willen hebben. Elk detail zullen jullie zien, meerdere timelapses gaan er in komen, grappige stukjes, uitleg stukjes, bouwmarkt avonturen, klus avonturen, alles gaan we met jullie delen," legt Nova uit. "Trouw met me," zegt Matthy en ze duwt lachend zijn hoofd weg, waardoor hij in een giechel bui beland. "Goed, bedankt voor het uh, kijken," lacht hij en ze grinnikt. "Tot de volgende video! Wat onze eerste aflevering wordt van, buurman en buurman gaan verhuizen! Tot dan!" Matthy zet, nog giechelend, zijn opnames uit. Ook zijn camera klikt hij uit. "Wat een sukkel ben je ook," lacht Nova voordat ze een kus op zijn lippen drukt en weg loopt uit zijn studio.

Zodra Matthy de video heeft geëdit en heeft ingepland voor die middag om 5 uur, loopt hij richting de woonkamer met zijn camera aan. "Ga je mee naar het nieuwe huis," vraagt Matthy en ze kijkt op. "Ja," zegt ze met een kleine glimlach. "Oke, jij rijdt," zegt hij en gooit zijn auto sleutels naar haar hoofd. "Woah! Dat is goed," zegt ze. Ze lopen samen de deur uit terwijl Matthy tegen de camera aan praat. "Welkom bij de officiële eerste aflevering van buurman en buurman gaan verhuizen! Wij gaan nu onderweg naar onze nieuwe woning om een soort, gameplan te maken. Kijken wat we waar willen hebben. Overleggen welke ruimtes we als eerste willen opknappen. We willen er allebei eigenlijk zo snel mogelijk in, dus ik denk dat we moeten beginnen met de keuken en woonkamer. Want meubels moeten daarvoor besteld worden, muren moeten worden geverfd. In de tussentijd van de leveringen, kunnen we mooi de slaapkamer doen. Bedden kan je halen bij Ikea, of ergens anders, dat moeten we nog even zien," zegt hij.

De hele weg naar het nieuwe huis is hij aan het praten tegen de camera terwijl Nova erheen rijdt. Ze parkeert de auto op de oprit en zet de auto uit. "Als ik ze een rondleiding geef, bedenk jij je vast hoe je de woonkamer en keuken wilt hebben? Dan kunnen we daarna kijken wat ik er zelf van vind. Je kan inspiratie foto's opzoeken als je wilt," zegt hij en ze fronst. "Wat," vraagt hij lief. "Ik wil met jou bedenken hoe we het willen hebben. Niet hoe ik het wil hebben en jij stemt in of niet. We bespreken het samen," zegt ze en hij glimlacht klein. "Oke, doen we dat," zegt hij en wrijft met zijn hand over haar been. Ze knikt met een kleine glimlach.

"Oke dus, hier komt de keuken," vraagt Matthy en Nova knikt. "Dat lijkt me wel het handigst. Want dat gedeelte is overduidelijk aanbouw, dus als we daar de woonkamer van maken. Dit is allemaal open, dus dan kunnen we hier de keuken doen en daar de woonkamer. Want anders heb je een grotere woonkamer dan keuken. En dat overleven we niet met spelletjes avonden," zegt ze en hij schiet in de lach. "Fair enough," grinnikt hij. "Zullen we zo even naar de bouwmarkt? Dan kunnen we verf halen voor alle muren, want we moeten dit sowieso een keer overschilderen," zegt Matthy en ze knikt. "Ja, dat is goed."

"Zijn we daaaaann," zegt hij als hij de auto parkeert. Ze stappen uit de auto en Matthy pakt een platte kar. "Wat fijn dat je een stoel voor me pakt," zegt ze en gaat erop zitten. Matthy schiet in de lach en duwt haar naar binnen. Een paar medewerkers glimlachen als het stel voorbij hun loopt. Matthy loopt helemaal naar achteren, en laat haar aan het begin van het gangpad staan. "Mag ik mijn camera lieverd," vraagt hij en ze rijkt hem aan. "Oh, ik weet wat je gaat doen," lacht ze. Hij stapelt 2 dozen op elkaar en zet daar de camera op, voordat hij hem aan zet. Hij loopt terug naar Nova en gaat achter de kar staan. Hij pakt de hendels vast en begint vervolgens met rennen. "MATT," gilt ze lachend. Hij springt achter op het karretje en ze rijden met een flinke snelheid door het gangpad. "Ho, ho, ho, ho, ho," giechelt Matthy als ze afslaan naar links en bijna tegen een van de schappen aan knallen. Hij springt van het karretje af en remt ze hard af, waardoor Nova er bijna vanaf rolt. "Noof!" Hij grijpt haar lachend vast en trekt haar naar achteren.

"Ben je wel lekker in je hoofd," vraagt ze en hij schiet in de lach. "Sorry schatje," lacht hij. "Meneer wil me zo het schap in duwen. Moet toch niet gekker worden." Matthy kan alleen maar giechelen en staat voorover gebogen van het lachen. "Huil je nou," vraagt ze lachend als ze zijn rode hoofd ziet. "Ja," giechelt hij en veegt een paar tranen weg. "Schatje," lacht ze en wrijft over zijn been. "Kan ik nu blijven zitten of ga je nog een moord aanslag plegen," vraagt ze en hij grinnikt. "Nee, nee, ik zal niet nog een moord aanslag op je plegen," zegt hij lachend. "Mooi," grinnikt ze. Met een grijns rent hij richting de camera en buigt ervoor. "Hashtag gaat fout," zegt hij en drukt dan de camera uit.

Ze maken meerdere rondjes door de bouwmarkt terwijl ze lopen te kutten met zijn tweeën. Er staan al meerdere potten met witte verf op hun karretje en ze besluiten om uiteindelijk maar naar de kassa te gaan. "Dat was hem?" De twee knikken en Matthy haalt zijn pinpas tevoorschijn. "Fijn weekend!" "Hetzelfde!" Beide lopen ze met twee emmers verf richting de auto. "Dit is me toch een partij zwaar," zegt Nova als ze halverwege zijn. "Vind je?" "Nou, niet zo lopen doen, je hebt er zelf ook moeite mee," lacht ze en hij grinnikt. "Dat is wel zo ja," zegt hij met een kleine lach. Ze zetten de potten verf in de auto en met een zucht stapt Nova in de auto. "Alles goed," vraagt hij zacht en ze knikt. "Gewoon heel enthousiast dat het proces begint. En dat ik dit samen met jou mag doen," zegt ze en hij glimlacht. Hij tilt zijn hand op en laat zijn vingers haar haren inglijden. Hij buigt voorover en trekt haar hoofd naar hem toe. Ze sluit haar ogen en voelt al snel zijn lippen op die van haar. Een kleine glimlach komt op haar gezicht. "Ik ben ook blij dat wij dit samen doen Noof. Ik hou zoveel van jou." "Ik hou ook van jou."

---

HUH?! Lang leve de liefde op een woensdag?!

Ja mensen, ik ben jarig vandaag dus geniet bij deze van een nieuw hoofdstuk die ik jullie geef als cadeautje. 


Kusjeeesssss

Lang leve de liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu