32 | winter tijden

180 11 3
                                    

Met een warme kop thee tussen haar handen kijkt Nova uit het raam. De oranje blaadjes die langzaam van de bomen naar beneden dwarrelen. Bruno die vrolijk er doorheen aan het rollen is. Ze kijkt op als ze een arm rond haar middel voelt glijden. Een kleine glimlach verschijnt op haar gezicht als Matthy zijn hoofd op haar schouder leunt. "Hai," glimlacht ze. "Hai," mompelt hij in haar nek. "Je bent lekker warm," mompelt hij. "Ja, en jij bent koud," lacht ze. "Sorry," grinnikt hij. "Nee, dat is oké. Jij mag je aan me opwarmen." "Dat had je nou niet moeten zeggen." Voordat ze het weet, zitten zijn handen onder haar warme trui, tegen haar blote huid aan. "Hm," piept ze. "Wat, koud?" "Nee hoor!" Met een kus op haar wang haalt hij zijn handen er weer onder vandaan. "Hou van jou." "Hmm, ik ook van jou." Ze voelt zijn warmte verdwijnen en een seconde later ziet ze hem naar buiten lopen, naar Bruno.

Ze laat een van haar handen rond haar middel glijden en glimlacht klein. De jongen die haar aan het begin vertelde dat hij niets met honden had. Is nu rondjes aan het rennen met haar, nou eigenlijk, hun hond. De winter tijden kwamen eraan. Vroeg donker, koude dagen, kerst komt eraan, net zoals oud en nieuw. Nova vond het altijd de meest gezellige tijd van het jaar. Ze kan ook niet wachten tot ze de kerstboom op gaan zetten en lampjes in huis op gaan hangen. Alles voelt dan meteen zoveel warmer aan. De gezellige avonden met vrienden, familie. De cadeautjes die worden uitgedeeld met kerst. Het nieuwe jaar dat met elkaar wordt gevierd. Alles maakt haar gelukkig op dat moment.

"Schatje, doen we samen de piek," vraagt Matthy. "Hoe in de wereld wil je dat doen," vraagt ze verward. "Nou, jij gaat bij mij op de nek," zegt hij. "En dat gaat goed?" "Ja joh, en anders vangt Bruno je wel op, doet hij met alle liefde," zegt hij met een kleine grijns. Ze rolt even met haar ogen voordat ze naar de camera draait. 'Help me! S.O.S.' gebaard ze er naartoe. "Wat doe je?" "Niks?" Matthy vernauwd zijn ogen en ze glimlacht liefjes. "Ik doe oprecht niks!" "Mhhmm," zegt hij en ze grinnikt. "Nou kom!"

Matthy knielt neer en Nova gaat op de bank staan. Voorzichtig kruipt ze op zijn nek en pakt hij stevig haar benen vast. Hij komt overeind en ze klemt de piek stevig tussen haar handen. "Je kan het," zegt hij en ze schiet in de lach. "Bedankt voor de bemoedigende woorden schatje," zegt ze en hij grinnikt. "Geen probleem lieverd." Voorzichtig leunt ze voorover en pakt ze het topje van de kerstboom vast. Behendig manoeuvreert ze de piek erop en laat ze hem los. Het topje zwaait even heen en weer tot hij stil blijft hangen, met de piek erop. "JA," juicht ze. Voorzichtig zet Matthy haar weer op de grond en slaat hij zijn armen om haar heen. Als twee trotse ouders kijken ze de woonkamer door. "We hebben het echt goed gedaan," zegt hij en ze knikt. "En of we het goed gedaan hebben."

"Kom, kom, kom, kom," zegt Ezra enthousiast. "Ja, ja, ik kom al," lacht Nova. Het broertje van Matthy is over de vloer. Hij wilde oh zo graag een kerstfilm kijken, maar niemand antwoorde met een ja. En wie is Nova om nee te zeggen. Matthy is deze dag toch bij Milo. En alleen zijn wilde ze ook niet. Ezra houdt de deken open en ze ploft naast hem neer. "Wel of geen Bruno," vraagt ze. "Wel, duh." "Bruuntje! Knuffelen?" De hond komt meteen aangerend en springt boven op Ezra. Daar gaat hij liggen, met zijn kop op haar schoot. "Hai liefje," glimlacht ze, strelend over zijn kop. "Mag de deken ook over hem heen?" "Ik denk dat hij chagrijnig wordt als je het niet doet," zegt ze en Ezra schiet in de lach.

De twee liggen opgerold in de deken naar de aftiteling te kijken. "Ik vond dit echt een leuke film," zegt ze en Ezra knikt. "Niet tegen Matthy vertellen maar ik hou wel van dit soort films," zegt hij. "Wat, dat je vanaf het begin af aan al kan zien wie er samen komen," vraagt ze en hij knikt met een glimlach. "Dat vind ik echt lief," lacht ze. "Dat kon je bij jou en Matt ook zien," zegt hij en haar wangen worden rood. "AWW NOVA!" "EZRA! SH!" Lachend duwt ze zijn hoofd weg. "Denk je dat jullie gaan trouwen ooit," vraagt hij dan. "Ik hoop het wel," zegt ze eerlijk. "Ik hoop het ook," zegt hij eerlijk. "Oh?" "Ik zou niet willen dat jij ooit weg gaat," zegt hij. "Door jou is hij weer zichzelf, en dat is hij nog steeds, na die jaren. Hij mag niet weer zichzelf verliezen," voegt hij toe. "Geen zorgen Ezzie, ik ga nergens heen," zegt ze en slaat een arm om hem heen. "Mooi. Want ik kan ook niet zonder jou," zegt hij en ze wrijft even door zijn haren heen.

"Wat zitten jullie er lief bij," zegt Matthy als hij de woonkamer in loopt. Ezra had zich comfortabel gemaakt in de armen van Nova terwijl ze alweer een nieuwe film aan het kijken zijn. "We zijn ook wel heel lief," zegt Ezra en Matthy schiet in de lach. "Hai lieverd," glimlacht hij voordat hij een kus op Nova haar lippen drukt. "Hai," glimlacht ze. "Jullie vinden het vast niet erg als ik er bij kom zitten," zegt hij en de twee schudden hun hoofd. "Nee hoor!" "Mooi," zegt hij. Nova houdt de deken omhoog en hij kruipt meteen tegen haar aan. Hij woelt door Ezra zijn haren heen die even opkijkt met een glimlach. "Home alone, goede keuze."

Matthy kijkt na een tijdje naar de twee die naast hem zitten. Allebei in slaap gevallen. Met een glimlach trekt hij de deken verder over hun heen. Hij is zo blij dat Nova zo goed met Ezra kan. Ezra blijft toch wel het belangrijkste broertje voor Matthy. En dat komt waarschijnlijk omdat ze qua leeftijd zo erg verschillen. Die andere twee redden zich wel. Maar toch heeft hij altijd nog het gevoel dat hij Ezra moet beschermen. En voor zijn gevoel heeft Nova precies hetzelfde. Ookal liggen de twee dichter bij elkaar met leeftijd. Hij vindt het aandoenlijk hoe de twee met elkaar om gaan.

"Hm," mompelt Nova en voorzichtig strijk Matthy zijn vingers door haar haren. Ze knippert een paar keer voordat ze opkijkt naar Matthy. "Ben ik in slaap gevallen?" "Mhm, en die kleine draak daar ook," zegt hij en Nova kijkt richting Ezra. "Dit is wel een lief beeld man," zegt ze en hij grinnikt zacht. "Ja maar jullie zijn ook heel lief." "Ja?" "Mhm, de liefste." 

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: 5 days ago ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Lang leve de liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu