"Oh Nova," zingt Matthy. Nova kijkt op van haar knuffelsessie met Bruno. "Ja?" "Jij, ik, vanavond, uiteten," zegt hij en ze haalt haar wenkbrauwen op. "Oh?" "Dresscode, wil je die weten?" "Oh absoluut." "Enige wat ik zeg is, ik ga in pak," zegt hij met een kleine grijns, voordat hij weg loopt. "Ik ga naar Milo! Tot vanavond!" "Ook doei!" Verward kijkt ze hem na en als ze de voordeur dicht hoor slaan, pakt ze haar telefoon erbij. Dit moet Lieke weten. "Met Lieke!" "Hey, Noof hier," zegt ze. "Hey Noof! Wat is er?" "Matthy vroeg me een soort van mee op date. Of ja, hij zei het gewoon. En de dresscode tip die hij gaf was dat hij in pak ging," zegt ze. "Ik kom eraan." Nova grinnikt als de telefoon de welbekende piep laat horen dat iemand heeft opgehangen.
Nova staat op als haar deurbel meerdere keren achter elkaar ingedrukt wordt. "Lieke jonge," lacht ze als ze de deur opent. "Ja, jij doet me er veel te lang over." "Door jou raakt Bruno dadelijk over de zijk," lacht ze. "Waar is m'n kind," vraagt ze als ze langs haar heen loopt. "Op de bank!" "Bruuntje!" Nova schudt lachend haar hoofd, voordat ze de voordeur dicht doet en richting de woonkamer loopt. "Oke goed, hoe ging het vanochtend," vraagt Lieke. "Het was letterlijk. Jij, ik, vanavond, uiteten. Dresscode, of ik die wilde weten. Dus ik zeg oh absoluut. Want ik moet toch weten wat ik aan doe," legt ze uit en Lieke knikt. "Enige wat ik zeg, ik ga in pak. Dat zei hij. En vervolgens. Ik ga naar Milo, tot vanavond. Loopt zo de deur uit," zegt ze en Lieke haar mond valt open. "Niet eens een vaarwel kus?" "Niet eens een vaarwel kus!" "Schandalig," snuift Lieke en Nova glimlacht klein.
"Heb je enig idee wat je aan gaat trekken?" "Waarom denk je dat ik jou heb gebeld," zegt ze met opgetrokken wenkbrauwen. "Fair enough," zegt ze en Nova schiet in de lach. "Heb je elegante jurken," vraagt Lieke. "Volgens mij wel. Maar zeker zijn, dat doe ik niet," zegt ze "Hm, oke, dan gaan we per direct je kledingkast doorzoeken. Mocht er wel eentje liggen, hoeven we niet nog Utrecht in," zegt ze en Nova knikt. "Sorry Bruno, ik kom straks weer knuffelen," zegt Lieke en Nova grinnikt, voordat ze samen richting haar kledingkast lopen. "Is Lynn niet thuis," vraagt Lieke. Nova's glimlach valt weg. "Wat? Wat is er?" "Um, ze woont niet meer hier," zegt Nova zacht. "Wat? Hoezo niet?" "Ze zocht ruzie met mij over mijn vriendschap met jullie. En toen dacht ik. Als een echte vriendin was je blij geweest als ik andere mensen leerde kennen. En niet zodat ik alleen bevriend zou zijn met jou en Luuk," zegt ze en Lieke fronst. "Wat de fuck?" "Ja, ik weet het ook niet," zucht ze. "Ik heb haar al een paar weken niet meer gezien," zegt ze en Lieke opent haar armen. "Weet Matthy dit wel?" "Ja, die heb ik het uitgelegd." "Goed zo."
"Oke, conclusie, er ligt niks in je kast," zegt Lieke als ze de kamer bekijkt, bedolven door kleding. "Hm, niet?" De twee kijken elkaar aan en schieten in de lach. "Goed, eerst gaan we richting Utrecht om op zoek te gaan voor een jurk voor jou. Dit ruimen we later wel op. Beter tijd over hebben om dit op te ruimen, dan dat we geen jurk kunnen vinden," zegt Lieke en Nova knikt. "Is goed, ik um, pak m'n spullen," zegt ze en Lieke knikt. Nova loopt naar de woonkamer en grijpt haar tas en portemonnee. "Bruno, ik kom straks terug oke? Hou van jou," zegt ze en drukt een kus op zijn hoofd. "Liek! Ik ben ready!" "Ik sta al bij de deur!"
"Goed, waar zijn we naar op zoek," vraagt Lieke. "Geen idee. Een jurk. En hij moet wel, elegant zijn, maar ook, sexy?" "Tuurlijk moet hij sexy zijn," zegt Lieke en Nova glimlacht. "Welke kleur staat je goed?" "Geen idee. Wat past bij bruin haar?" "Rood, we gaan op zoek naar rood. Die kleur valt altijd goed bij mannen," zegt ze en Nova knikt. "Oke, is goed," zegt ze. "Ik volg jou wel gewoon," vervolgt ze dan en Lieke knikt. "Dat is goed lieverd," glimlacht ze. Winkel in, winkel uit. Dat is hoe ze de komende 2 uur spenderen. "Hoezo heeft geen enkele winkel een mooie jurk," zegt Lieke boos. "Laten we alleen deze nog proberen," zegt Nova en wijst naar een klein winkeltje. "Prima, anders gaan we bij jou mixen en matchen," zegt ze en Nova knikt.
"Goedemiddag dames, kan ik jullie ergens mee helpen," vraagt de medewerker. "Um ja, ik heb een date vanavond. En mijn vriend gaat in pak. Voor de rest weet ik niks. Dus ik heb een jurk nodig," zegt ze met een kleine glimlach. "Op zoek naar een specifieke kleur?" "Rood," zegt Lieke meteen. De man glimlacht. "Ik heb wel een paar exemplaren liggen, wilt u hulp of wilt u zelf even kijken?" "Oh nee help ons alstublieft," zegt Lieke hopeloos, waardoor Nova in de lach schiet. "Hoe lang zijn jullie al op zoek?" "Twee en een half uur," zegt ze en zijn mond valt open. "Oke kom, ik laat jullie een paar jurken zien," zegt hij. Lieke en Nova lopen achter de man aan, tot ze bij een vrij, rode sectie aankomen. "Wil je, een bepaalde stof?" "Ik heb hier, geen verstand van. Normaal haal ik mijn jurken bij de H&M of de Primark," bekent Nova. De man laat een giechel vrij en knikt. "Ik weet genoeg. Ik hou ze omhoog, jij hoeft alleen maar ja of nee te zeggen," zegt hij en ze knikt.
JE LEEST
Lang leve de liefde
ФанфикStel, je wordt door je vrienden opgegeven voor een televisie programma, terwijl je zelf daar de sociale vaardigheden niet voor hebt. Dit gebeurde bij Matthyas het Lam, die noodgedwongen naar het lang leve de liefde huis werd gestuurd door zijn lieft...