"Noof," vraagt Matthy met een trillende stem als hij haar op belt. "Wat is er Matt?" "Ben je druk vandaag?" "Nee, ben al klaar met werk, gaat het goed." "N-nee," mompelt hij. "Waar ben je?" "Kantoor." "Ik zie je zo." De verbinding wordt verbroken en Raoul kijkt hem aan. "En?" "Ze is onderweg hier heen volgens mij," zegt hij en Raoul glimlacht kleintjes. "Matt, je weet dat het oke is als je je een keertje wat minder voelt toch," vraagt Raoul en hij knikt. "Maar ik heb er geen tijd voor om me zo te voelen," zucht hij en Raoul schudt zijn hoofd. "Nee, nee, zo gaan we niet denken. Jouw gezondheid komt vóór werk. Altijd." "Ja maar-" "Matt, zie jij een van de andere jongens nu hier? Nee. Het is half 5, het is tijd om naar huis te gaan. Dat weet jij ook. Ik weet dat je hier rustig tot 12 uur kan zitten, maar een keer is het klaar. We zijn met z'n vijven, er is genoeg werk om te verdelen." "Ja maar dan voel ik me schuldig," zucht hij uit. "Is niet nodig," zegt Raoul en hij knikt voorzichtig.
"Nu we toch op haar wachten, hoe gaat het tussen jullie twee?" "Goed," zegt hij met een sullige grijns. "Ja?" "Mhm, we kennen elkaar nu, 3 maanden ofzo? Richting de 4. En we hebben echt al, 20 dates gehad," zegt hij en Raoul glimlacht breed. "Ik vind jullie zo cute," glimlacht Raoul en Matthy voelt zijn wangen rood worden. "I-ik moet even stoppen met praten," ademt hij dan uit en Raoul knikt begrijpelijk.
De deur zwaait open en een bezorgde Nova komt hun tegemoed. "Matt toch," zegt ze als ze de tranen in zijn ogen ziet. Raoul kijkt ook op en glimlacht zwak naar haar. Ze loopt richting Matthy en knielt voor hem neer. "Wat is er gebeurd," vraagt ze zacht als ze over zijn been wrijft. "Ik denk dat ik een paniek aanval heb gehad," zegt hij en haar gezicht straalt verdriet en bezorgdheid uit. "Wat gebeurde er? Wat voelde je," vraagt ze en pakt een van zijn handen vast, waar ze zacht met haar duim overheen streelt. "Ik kreeg, bijna geen lucht en, er raasden zoveel gedachtes en woorden door mijn hoofd. Ik zag Roel vier keer en zag zwarte vlekken," legt hij uit en ze knikt begrijpend. "Was dat een paniekaanval Noof," vraagt hij voorzichtig en met spijt in haar hart, knikt ze. "Ja Matt," fluistert ze en ze kijkt Raoul aan. "Te veel werk," zegt hij en ze knikt.
"Wil je mee naar huis," vraagt ze en Matthy kan alleen maar knikken. "Matt, ik zie jou MAANDAG weer," zegt Raoul duidelijk. "M-maar, het is donderdag. Dan mis ik morgen," zegt hij. "Nou en? Jij hebt rust nodig maatje," zegt Raoul en Matthy zucht. "Bof jij even dat ik geen lessen heb morgen en vanuit huis kan werken," zegt ze en Matthy kijkt op. "B-blijf je heel het weekend?" "Als jij dat wilt," zegt ze en hij knikt. "Maar- maar wel met Bruno," zegt hij en ze glimlacht. "Gaan we die zo toch eerst ophalen," zegt ze en hij knikt. "Ga je mee," vraagt ze en hij knikt. "Eerst een knuffel," mompelt hij en ze opent meteen haar armen. Hij valt er nog net niet in en lachend probeert ze zichzelf ervan tegen te houden dat ze om valt. Met een glimlach kijkt Raoul naar de twee. Dit meisje is zo goed voor hem.
"Doei Roel," zegt Matthy en Nova zwaait naar hem. "Doei mopjes!" Nova rolt lachend met haar ogen voordat ze met Matthy richting de parkeergarage loopt. "Kan je rijden," vraagt ze en hij schudt zijn hoofd, voordat hij haar de auto sleutels geeft. Ze stappen de auto in en Nova rijdt richting haar huis. "Blijf maar zitten," zegt ze en hij knikt. Ze rent snel bij haar naar binnen. "Hallo snoepje van mij," glimlacht ze als Bruno haar kwispelend tegemoet komt. "Ga je mee," vraagt ze dan en zijn kop gaat schuin. "Matthy," zegt ze dan en hij begint erger te kwispelen. Deze hond houdt zoveel van die jongen. "Kom dan," zegt ze enthousiast voordat ze zijn riem van de muur af grist en terug naar buiten rent.
Ze houdt de deur van de achterkant open, waar de hond zonder moeite in springt. "Hey maatje," zegt Matthy blij en ze glimlacht kleintjes. Ze stapt weer achter het stuur en kijkt even naar de zijkant. Bruno heeft zijn hoofd op de armleuning gelegd en heeft oogcontact met de blonde jongen naast haar, die hem zachtjes over zijn hoofd aait. "Mijn twee favoriete blondies," zegt ze en Matthy kijkt op. Hij glimlacht klein. Bruno is ook zo'n lieve hond. Hoe enthousiast hij ook mag zijn, hij voelt altijd precies aan wat iemand nodig heeft. En voor Matthy is dat nu vooral even rust. "Nee wacht," mompelt Matthy die zijn gordel losmaakt. Ze fronst als hij uit de auto stapt. Hij opent de achterdeur en laat Bruno weer uit de auto. Hij stapt weer in en klopt op zijn schoot, waar Bruno zonder moeite op springt. "Wat gebeurd hier nou," vraagt ze met een kleine glimlach. "Hmm," mompelt hij, terwijl hij zijn neus tegen de vacht van Bruno drukt. "Ga maar lekker knuffelen schatje," zegt ze en hij knikt.
"Wil je thee of koffie," vraagt ze als ze hun schoenen uittrekken. "Thee," zegt hij zacht en ze knikt. Ze kijkt hem even aan en drukt een kus op zijn wang. Een klein glimlachje komt op zijn gezicht, waardoor ze tevreden naar de keuken loopt. Voor beide maakt ze een kop thee, waarna ze hem op de bank aantreft, met Bruno op een deken tussen zijn benen. "Wil je het er over hebben," vraagt ze als ze gaat zitten. Hij knikt voorzichtig. "Vertel," zegt ze en geeft hem zijn kop thee. "Er is gewoon, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen," zegt hij en hij kijkt haar aan met een wanhopige blik. "Schatje toch," fluistert ze en wrijft over zijn been. "Is het druk op werk," vraagt ze en hij knikt hevig. "Het is zo verschrikkelijk druk, en het geeft me zo veel stress," zegt hij en ze knikt.
"We hebben over de afgelopen 4 dagen, 7 video's opgenomen. Normaal nemen we er 8 op in 1 maand," zucht hij. "Dat is dan wel veel," zegt ze en hij knikt. "Al helemaal als je dagen maakt van half 7 wakker, half 10 in de avond weer naar huis. En dan heb je ook nog video's om te controleren, en zelf ook nog dingen te regelen en," ratelt hij. "Matt, shh, anders beland je dadelijk weer in een paniek aanval," zegt ze voorzichtig en hij knikt. "Heb je een planning met deadlines," vraagt ze en hij schudt zijn hoofd. "Zullen we die morgen gaan maken dan? Dat je alle opname dagen in planned, en dan de rest daar omheen planned? En wanneer je iets af wilt hebben, of wanneer je wilt dat anderen iets af hebben," stelt ze voor en zijn wenkbrauwen schieten omhoog. "Dat zou zo fijn zijn," zegt hij eerlijk en ze knikt. "Dan doen we dat toch? Maar vanavond gaan we lekker eten bestellen. En gaan we een film kijken, deal," vraagt ze en hij knikt. "Dank je," fluistert hij. "Je weet toch dat ik alles voor jou over heb," zegt ze en hij glimlacht. "Ik ook voor jou."
JE LEEST
Lang leve de liefde
FanfictionStel, je wordt door je vrienden opgegeven voor een televisie programma, terwijl je zelf daar de sociale vaardigheden niet voor hebt. Dit gebeurde bij Matthyas het Lam, die noodgedwongen naar het lang leve de liefde huis werd gestuurd door zijn lieft...