22 | een jaar samen

711 22 6
                                    

Nova wordt gewekt door haar wekker. Ze rekt zich even uit, voordat ze hem uit drukt. Vandaag is ze een jaar samen met Matthy. En ze is een beetje zenuwachtig om haar cadeautje aan hem te geven. Ze weet niet wat hij er van gaat vinden. Ze heeft een cadeautje voor hem waar ze eigenlijk al het hele jaar mee bezig is. Ze heeft elk favoriete moment van hun bijgehouden in haar notities en dat uiteindelijk uitgeschreven in een boekje die ze gekocht heeft. Heel het boekje staat vol met hun herinneringen. En hoewel ze het zelf heel leuk vind, weet ze niet of hij het waardeert. Waarschijnlijk wel, maar toch is ze een beetje bang. En ze is bang wat hij voor haar heeft. Als hij überhaupt iets voor haar heeft.

Ze slaat de dekens van haar af en maakt haar weg naar de keuken om koffie te zetten. Matthy heeft vandaag iets belangrijks op werk. Dus ze zien elkaar vanavond pas. Nu moet ze een hele dag zien te overleven zonder hem. En daar heeft ze niet zo veel zin in. Ze weet ook niet wat ze zou moeten doen. Ze kan een nieuwe serie beginnen. Ja, dat is opzich nog wel een goed plan. Terwijl het koffieapparaat aan het opwarmen is, pakt ze crackers uit de kast. Ontbijt maken is altijd haar minst favoriete ding om te doen. Ze vind het saai, niet leuk, maar ja, ze moet wel goed eten.

Met haar koffietje en bord in de hand, loopt ze richting de bank. Ze zet haar spullen neer, voordat ze richting de brokken van Bruno loopt. "Bruun! Brokjes?!" Ze hoort een paar trippelende pootjes door het appartement klinken en ze glimlacht. "Goedemorgen meneer, u ook lekker geslapen," vraagt ze als ze zijn bakje vult. Ze aait hem even over zijn bol. "Toe maar," zegt ze en loopt terug richting de bank. Ze ploft neer en pakt de afstandsbediening. Welke serie gaat ze eens kijken? Ze scrolt door de lijst heen en haar ogen vallen op The Rookie. Een politieserie. Dat lijkt haar wel wat. Ze klikt op play en pakt haar bord met crackers erbij. Onderuitgezakt eet ze haar ontbijt op terwijl ze kijkt naar de serie. Na een paar minuten komt Bruno vrolijk aangelopen en gaat hij naast haar liggen. "Zo, even een dagje niksen tot hij komt, of niet," vraagt ze en Bruno kwispelt zachtjes, waardoor ze glimlacht.

Gefrustreerd zit Matthy achter zijn bureau. Hij is nu veel liever met Nova. Ze zijn vandaag een jaar samen, en in plaats van dat hij met haar is. Zit hij hier achter zijn bureau gek te worden van een video idee die hij om de een of andere manier gewoon niet op papier kan uitwerken. Het lukt hem gewoon niet. Zijn hoofd staat er helemaal niet bij. "Matt." Hij kijkt geïrriteerd op, maar zijn blik verzacht als hij Robbie ziet. "Maatje, wat is er aan de hand," vraagt Robbie als hij bij hem neer knielt. "Ik wil hier niet zijn op dit moment," bromt hij. "Wat?" Matthy zucht even als hij Robbie aan kijkt. Een groot vraagteken hangt boven zijn hoofd. "Nova en ik zijn vandaag een jaar samen. Maar Raoul zei dat we vandaag iets belangrijks moesten doen. Nu is het verdomme al 2 uur in de middag en ik heb nog niks gehoord. En nu loop ik maar te kutten met een idee voor een video die ik niet uit kan werken," zucht hij. "Omdat je hoofd bij haar ligt," zegt Robbie en Matthy knikt. "Nou, ga naar haar toe dan. Kom op man, dat is toch veel belangrijker dan dit. En als het écht zo belangrijk was geweest. Dat had Raoul het maar eerder moeten doen. Hij heeft nu gewoon even pech." Matthy glimlacht klein.

"Ik meen het Matt, ga lekker naar haar toe. Wij redden ons hier wel. Die uitwerking doe je na het weekend maar," zegt hij en Matthy knikt. "Ik zeg wel even tegen de andere jongens dat je gaat," zegt hij en hij knikt wederom. "Jongens! Matt gaat naar huis!" "Ja maar we moeten nog-" "Raoul, even luisteren naar mij. Deze jongen hier zit al heel de dag te wachten op jou, terwijl hij vandaag een jaar samen is met Nova. Hij wilt nog net niet zijn toetsenbord uit het raam gooien omdat niks lukt. Hij gaat naar huis. Dan had je dat oh zo belangrijke ding maar eerder moeten doen. Dat doen we of zonder hem, of na het weekend. Punt uit," preekt Robbie en Matthy kan het niet laten om kort te lachen. "Dankje," zegt hij zacht en Robbie knijpt even in zijn schouder. "Altijd maatje, lekker naar huis nu jij," glimlacht hij breed.

Nova kijkt op als ze sleutels in de voordeur hoort. Het is pas kwart over 2. "Waar is mijn meisje?!" Ze glimlacht als ze Matthy zijn stem hoort. "In de woonkamer!" Ze hoort snelle voetstappen richting de woonkamer lopen. "Hai," glimlacht hij breed. "Hai," glimlacht ze. Hij loopt op haar af en laat zich op haar vallen. "Matt," kreunt ze uit pijn en ze hoort hem giechelen. "Wat zit je er lekker bij trouwens," lacht hij als hij zichzelf iets omhoog duwt. Ze kijkt even naar haar eigen outfit. Ze zit nog in haar pyjama en heeft een knot hoog op haar hoofd. "Nou ja, ik had niet echt verwacht dat jij zo vroeg thuis zou zijn, dus ik moet nog douchen alles," zegt ze. "Hm, we kunnen wel samen douchen," zegt hij als hij zijn neus in haar nek drukt. "Kan ja, gaan we dan ook oprecht douchen," vraagt ze met een grinnik als hij kusjes in haar nek drukt. "Hm, misschien eerst seks onder de douche. En dan douchen," zegt hij en ze schiet in de lach. "Klinkt dat als een goed plan," vraagt hij met een kleine grijns. "Mhm," glimlacht ze. "Mooi," zegt hij en tilt haar zonder moeite de lucht in. "Op weg naar de douche!"

Lang leve de liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu