19 | strand

647 21 8
                                    

"Oooohhh schatje!" Nova kijkt op van haar laptop als Matthy vrolijk komt aangelopen. "Ja," vraagt ze. "Ga je mee naar het strand vanavond? Ik ga met de jongens, en hun nemen ook iedereen mee. Lieke komt, Char, Jamie, maar, Roxy komt ook! Kunnen jullie kennis maken," zegt hij. "Wijntjes drinken op het strand? Daar zeg ik geen nee tegen," zegt ze en hij glimlacht breed. "Mooi!" "Hoe laat gaan we?" "Zal ik even aan de rest vragen hoe laat de andere meiden hier zijn," vraagt hij en ze knikt. Hij loopt fluitend weg en ze schudt lachend haar hoofd.

Ze was meegegaan naar kantoor vandaag. Zelf was ze vrij, maar wilde wel nog wat werken. Dus ze zit boven in hun opnamekamer te werken. Matthy komt om de zoveel tijd even checken hoe het met haar gaat en ze vindt het vrij lief. "Ben ik weer!" Ze schrikt op uit haar gedachten. "De rest is al onderweg, dus ik denk dat we binnen nu en een half uurtje gaan," zegt hij en ze knikt. "Ruim ik zo mijn spullen op," zegt ze en hij knikt. In plaats van weg te lopen, helpt hij haar. "Dat hoeft niet hoor Matt," zegt ze. "Ik stop niks in je tas, ik weet hoe structureel je bent. Ik leg het alleen voor je klaar," zegt hij en ze glimlacht. "Dankje," glimlacht ze en hij schenkt haar een knipoog.

"Daar is ze hoor! Weg uit het donkere hol," lacht Robbie als ze naar beneden lopen. Ze rolt glimlachend met haar ogen en gooit een propje richting zijn hoofd. Hij ontwijkt hem nog maar net en kijkt haar met open mond aan. "Hoe durf je?!" Ze rolt lachend met haar ogen. "Hallo! Hallo!" Iedereen kijkt op als de deur opengaat. "Jaim!" "Noofje!" "Is blijer om haar te zien, dan om mij te zien," pruilt Robbie en Jamie steekt lachend haar tong uit. De twee meiden omarmen elkaar, waardoor Matthy naar Robbie loopt. "Kom maar Robje, ik knuffel wel met je," zegt Matthy en Robbie grinnikt voordat hij de jongen in zijn armen springt. Letterlijk.

Robbie slaat zijn benen rond Matthy zijn middel, waardoor Matthy bijna voorover valt. "Ho!" Snel slaat hij zijn armen onder zijn benen en tilt hij hem verder omhoog. "Kijk dit dan," lacht Nova, waardoor Jamie opkijkt. "Zeg meneer van de Graaf, ik kan ook gewoon weer weg gaan hoor." "Nee! Nee! Niet doen schatje. Matthy zet me neer," zegt Robbie. "Absoluut niet, wij gaan nu neuken, kom," zegt hij als hij weg loopt. Nova schiet in de lach en schudt met haar hoofd. "Het zijn ook echt een stel kleuters hè, die mannen van ons," vraagt ze aan Jamie. "Daar sluit ik me volledig bij aan." Ze kijkt richting de deur als ze de stem van Charlotte hoort. "Wat heb ik nou weer gedaan," vraagt Milo onschuldig.

"Roxy!" Koen staat blij op en loopt richting Roxy die net binnen komt lopen. "Hai allemaal!" Nova kijkt op van haar gesprek met Matthy. Roxy kijkt even rond kantoor, voordat hun ogen kruisen. "Jou ken ik nog niet," zegt ze met een brede glimlach. Roxy loopt op haar af en ze glimlacht kleintjes. "Hai, ik ben Roxy," glimlacht ze breed. "Hai, Nova," glimlacht ze als ze haar hand schudt. "Leuk je eindelijk te ontmoeten!" "Eindelijk? Koen van Heest, roddel je over mij?" "Altijd, dat weet je toch," zegt hij en ze schiet in de lach.

"Let's go!" Milo huppelt enthousiast voor de groep uit en ze schudden lachend hun hoofd. "Het is me er ook eentje," lacht Lieke. Matthy slaat een arm over Nova haar schouders, waardoor ze op kijkt. "Robbie en Jamie slapen bij ons. Robbie rijdt," zegt hij en ze knikt. "Komt u maar," zegt Jamie als ze de auto deur opent voor Nova. "Och, dankuwel mevrouw," lacht ze, voordat ze achterin instapt. Ze ziet Jamie nog glimlachen voordat ze de autodeur weer dicht duwt. "Zin in," vraagt Robbie. "Een dagje uitwaaien op het strand is altijd leuk toch," zegt ze en hij knikt instemmend.

Tijdens de rit wordt niet veel gezegd. De comfortabele stilte, zorgt ervoor dat Nova wegdommelt in slaap. "Matt," zegt Robbie als hij het ziet via de spiegel. "Hm?" "Nova slaapt," zegt hij en Matthy kijkt richting het meisje naast zich. "Zo uitgeput van vandaag," glimlacht hij en veegt een pluk haar achter haar oor. "Heeft ze veel gedaan?" "Oh ja absoluut. Ze was bezig met een verslag schrijven van een beoordeling van een student. Toen ik haar de eerste mok koffie kwam brengen zat ze op 3 pagina's. Toen ik haar ophaalde zat ze op 10 pagina's," zegt hij. "Jeetje, 7 volle pagina's in, hoeveel uur?" "3 uur," zegt hij. "Mijn hemel. Ik zou daar de hele dag over doen," zegt Robbie en Matthy knikt instemmend. "Als ze in haar hyperfocus zit, is het heel lastig haar eruit te krijgen," zegt hij en Robbie knikt. "Dat kan ik begrijpen ja."

Lang leve de liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu