Met dozen in haar armen loopt Nova richting de verhuiswagen. Matthy, zijzelf en de verhuizers zijn met z'n allen op en neer aan het lopen om Matthy zijn huis leeg te ruimen en in de verhuis bus in te laden. "Ik ga het hier wel missen," bekend hij eerlijk. "Dat snap ik lieverd," zegt ze en slaat een arm rond zijn middel. "Maar je moet ook maar weer denken, iemand anders gaat heel gelukkig zijn met dit huis," zegt ze en hij knikt. "Dat is ook wel weer zo," zegt hij en ze glimlacht. "Het is wel normaal om het te missen hè? Ik mis m'n appartementje soms ook nog," zegt ze en hij glimlacht klein. Hij drukt een kus op haar voorhoofd en slaat zijn armen stevig om haar heen. "Het wordt gewoon even wennen," zegt ze zacht, haar hand wrijvend over zijn rug. "Oh ja, daar kan ik ook zo goed tegen," zegt hij met een klein lachje. "Nou, niet zo gaan doen. Anders blijf jij maar lekker hier wonen, en ga ik wel daar wonen," zegt ze. "Nee, nee, nee, niet mij hier achterlaten," smeekt hij en ze schiet in de lach.
"Nou, dat was hem dan," zegt de verhuizer als ze alles hebben ingepakt. "Wij zien jullie bij jullie huis." De twee knikken en de verhuismannen rijden weg. Matthy kijkt richting zijn huis en zucht even. "Zoveel goede herinneringen in al die tijd," zegt hij. "Ja, maar dat had je ook bij Casa del Huts. Mis je dat nog?" "Oh god nee," zegt hij en ze schiet in de lach. "Onze eerste date was ook hier, dus het blijft toch wel speciaal," zegt hij en ze glimlacht klein. "Maar ja, het is niet alsof hier onbekende mensen gaan wonen, we blijven hier terug komen," zegt hij en ze fronst. "Hoe bedoel je?" "Ik ga hem verkopen aan Ezra, voor een redelijke prijs. Dan heeft hij gewoon zijn eigen woning, hoeft hij niet meer in dat vieze appartement te wonen met zijn vieze huisgenoten. En hoef ik niet officieel afscheid te nemen," zegt hij en een brede glimlach komt op haar gezicht. "Wat ben jij toch ook een lieverd," zegt ze en hij glimlacht kleintjes. "Kan mijn liefste broertje toch niet in deze huizenmarkt laten zwerven als hij de mijne over kan kopen." "Zo lief."
De twee komen haast tegelijk aan met de verhuizers. "Nou, laten we de boel dan maar weer gaan uitpakken," zegt Matthy en ze knikt. "Wat nou als, ik de dozen naar je studio breng, dan kan jij daar beginnen met alles neerzetten waar je het wilt hebben. Ondertussen sleep jij dingen naar de woonkamer en keuken. En als ik klaar ben met mijn dozen ga jij gewoon lekker in je studio bezig," stelt Nova voor. Met een bedenkelijk gezicht knikt Matthy. "Ja, dat kan wel," zegt hij en ze glimlacht. Het tweetal gaat te werk en binnen no time zit Matthy in zijn studio dingen uit te pakken, terwijl Nova de laatste dozen met de verhuizers uit de wagen tilt. "Bedankt," zegt Nova voordat ze de verhuizers uitzwaait.
Nova begint in de keuken en pakt alle spullen uit op het aanrecht. Ze sorteert verschillende groepen op het keukeneiland. Borden, schoteltjes, koffiemokken, theeglazen, kommetjes. Alles wat je in de kastjes gooit. Zodra ze dat gedaan heeft, zet ze de kasten open. Alle spullen beweegt ze soepel van het eiland, zo het kastje in. "Schatje!" "Ja?!" "Wil je even komen?!" "Ja!" Nova loopt naar boven en schiet in de lach als ze haar lieftallige vriendje ziet zitten. Op de grond, omringt door kabels. "Ik dacht dat dit verstandig was, uiteindelijk was dat niet zo. Kan je helpen?" Lachend knikt ze. "Tuurlijk lieverd," lacht ze. Samen beginnen ze de kabels uit elkaar te halen. "Mijn god zeg," ademt hij uit en laat zich achterover vallen. "Dat was me toch een workout," zegt hij en glimlachend rolt ze haar ogen. "Kom eens bij me liggen," zegt hij en opent een arm. Ze laat zich op de grond zakken en kruipt tegen hem aan. "Zo, even knuffelen," zegt hij vastberaden als hij zijn armen om haar heen sluit. "Ja, had je dat nodig?" "Ik heb jouw knuffels altijd nodig." "Lief."
Na een tijdje was Nova weer naar beneden gegaan om verder te gaan met het uit- en inpakken van de spullen. Ze was al een aardig eind gekomen en heeft bijna de hele keuken al ingepakt. "Hoe gaat het hier?" "Keuken is bijna klaar, dus eigenlijk bijna alle dozen voor hier." "Mijn god, bijna alles is gewoon over. Ik heb al alle kleding in de kasten gehangen en gelegd, ook die van jou. Dit zijn letterlijk de laatste dozen en dan zijn we klaar," zegt Matthy en Nova haar mond valt open. "Ik vind het bizar," zegt ze en hij knikt. "Ja, ik ook, het is niet normaal hoe snel dit allemaal is gegaan," zegt hij. "En het is ook, een nieuw hoofdstuk," zegt Nova en hij knikt. "Maar wel een heel leuk nieuw hoofdstuk," zegt hij en ze knikt. "Ja, dat wel," zegt ze met een kleine glimlach. "Ik ben echt gelukkig met jou Noof," zegt hij en ze glimlacht kleintjes. "Ik ook met jou Matt."
"We zijn gewoon klaar!" De twee kijken elkaar vol ongeloof aan. "Zelfs nu dat alle staat, alles super mooi is geworden en alles echt af is, kan ik het eigenlijk nog steeds niet geloven," zegt ze en hij glimlacht. "Ik snap je wel," zegt hij. Hij steekt zijn hand uit, die ze aanpakt. In een soepele beweging trekt hij haar naar zich toe en vouwt hij zijn armen rond zijn middel. "Kan je nagaan hoeveel herinneringen we hier gaan maken," zegt hij zacht. "Veel, heel veel herinneringen," zegt ze en hij knikt. "Kinderen, slaapfeestjes, vrienden, samen oud worden," somt ze op. "Klinkt geweldig," zegt hij en ze knikt met een glimlach. "Ik hou van je Matthyas." "Ik hou ook van jou Nova."
novajansen and matthy
novajansen
and they were roommatesrobbievdgraaf: laat die housewarming maar komen!
russonl: omg, they were roommates
koen: <3
roxy.dekkerr: we komen snel langs
novajansen replied: dat is je geraden ookjamiedekker_: JAAA!!!!!
lieke_schreurs: m'n moppies
novajansen replied: love you
JE LEEST
Lang leve de liefde
Fiksi PenggemarStel, je wordt door je vrienden opgegeven voor een televisie programma, terwijl je zelf daar de sociale vaardigheden niet voor hebt. Dit gebeurde bij Matthyas het Lam, die noodgedwongen naar het lang leve de liefde huis werd gestuurd door zijn lieft...