Nova zit samen met Matthy op de bank. Haar benen liggen over die van hem heen, waar hij zacht overheen kriebelt terwijl zijn ogen gefocust zijn op de televisie. Nova is de reacties aan het lezen van de bingo video die ze hadden opgenomen. De hoeveelheid reacties dat er staan dat iedereen iemand verdient zoals Nova, die letterlijk klappen opvangt voor iemand, vind ze best schattig. Na een tijdje switched ze naar TikTok omdat ze eigenlijk wel klaar is met de reacties lezen. Ze scrolt een tijdje door tot ze een glimp opvangt van haarzelf. Snel scrolt ze terug en zet ze haar geluid iets harder. Het is een edit. Mensen hebben een edit van haar gemaakt? Het is dat momentje dat ze die klap opving voor Matthy. Met het liedje Don't Blame Me van Taylor Swift eronder. Ze grinnikt kort. "Leuk filmpje," vraagt Matthy. "Iemand heeft een fan edit van me gemaakt," zegt ze lachend en hij haalt zijn wenkbrauwen omhoog. "Ik wil zien," zegt hij enthousiast en ze lacht zachtjes voordat ze haar telefoon omdraait. "They say, she's gone too far this time. Don't blame me, love made me crazy. If it doesn't you ain't doing it right. Oh lord save me, my drug is my baby. I'll be using for the rest of my life." "OH!! Wat een lijpe edit," zegt hij en ze knikt. "Ook precies bij die drop van don't blame me dat jij me weg duwt en geslagen wordt. En dan bij dat lord save me gebeuren dat je op de grond zit met een doek onder je neus. Echt goed geëdit, zelfs voor een fan," zegt hij en ze lacht. "Gekke analyse hier," zegt ze en hij knikt met een grijns.
"Heb je ooit eerder een fan edit van jou gezien," vraagt hij en ze schudt haar hoofd. "Wacht even, jij wel," vraagt ze verbaasd en hij knikt. "Laat zien," zegt ze. Ze komt overeind en kruipt tegen hem aan terwijl hij zijn telefoon erbij pakt. "Ik heb ze ook opgeslagen in een mapje op tiktok," zegt hij en haar wenkbrauwen gaan omhoog. "Oh?" "Ja, hallo, weet je hoe knap jij bent," zegt hij en ze bloost. "Nou," mompelt ze en hij giechelt zacht. "Kijk," zegt hij. Het zijn vooral veel edits van de korte momentjes dat ze in zijn video's zit. "Wat schattig dit allemaal," zegt ze en hij knikt.
"Hey Matt," zegt ze voorzichtig als ze haar lege bord op de tafel zet. Matthy heeft net gekookt en het gerecht dat hij had gemaakt was echt, super lekker. "Niet zeggen dat ik vaker voor je moet koken. Nog steeds kan ik vrij weinig," zegt hij en ze schiet in de lach. "Nee, dat is niet waar ik het over wilde hebben," zegt ze en hij kijkt op. Hij fronst als hij haar bange gezicht ziet. "Wat is er Noof," vraagt hij. "Nou, ik wilde het ergens over hebben," zegt ze en hij knikt. Hij zet zijn bord weg en de tv op pauze. "Ben je oke," vraagt hij en ze knikt. "Vind het gewoon spannend," zegt ze, waardoor hij nog meer verward raakt.
"We zijn nu bijna, anderhalf jaar samen," zegt ze en hij knikt. "En ik ben of continu bij jou, of jij bent mij. En het wordt me soms te veel om elke keer Bruno mee te nemen helemaal hierheen, omdat hij dan onrustig wordt en alles bij elkaar blaft of in mijn interieur van de auto hapt," zegt ze en hij knikt. "En ik dacht zo van, misschien kunnen we naar een huis zoeken, samen," zegt ze en zijn gezicht licht op. "Je wilt met me samenwonen," vraagt hij en ze knikt. "Mhm. En ik hoop niet dat je het vervelend vind dat ik niet, in dit huis wil wonen," zegt ze en kijkt om haar heen. "Dit huis is ook te klein als we eventueel, weet je wel," zegt hij. "Een gezin starten?" "Ja dat," zegt hij met rode wangen. Ze glimlacht kleintjes. "Maar zie je dat zitten," vraagt ze dan, aangezien hij nog niet had gereageerd op haar vraag. "God ja," zegt hij en ze glimlacht breed. "Zie je het al voor je? Buurman en buurman die samen gaan klussen," zegt hij en ze schiet in de lach. "En of ik dat voor me zie," zegt ze en hij lacht zachtjes.
"Klaar om te gaan," vraagt hij en ze knikt. Ze gaan vanavond wat drinken met Milo en Charlotte, in Utrecht. Matthy pakt zijn autosleutels en samen lopen ze richting zijn auto. "Ik heb er echt zin in," zegt Nova en Matthy knikt met een kleine glimlach. "Ik ook," zegt hij. De rit naar Utrecht is niet erg spraakzaam. En ze vindt het niet erg. Ze houdt van de stilte die ze soms hebben. Gewoon aan het genieten van elkaars gezelschap. Zonder iets te zeggen. Ze vindt het fijn dat ze dat kunnen. Ze kijkt op als zijn hand over haar been glijdt en hij hem daar comfortabel laat liggen. Vlinders fladderen rond in haar buik en ze glimlacht kleintjes. De manier hoe hij haar elke dag laat voelen, had ze 2 jaar geleden nooit verwacht toen ze het lang leve de liefde huis instapte. Maar ze kan niet meer dankbaar zijn dan dat. Dat ze hem heeft ontmoet, heeft haar zo goed gezet in het leven. Veel nieuwe, lieve vrienden erbij. Veel socialer geworden, zekerder van zichzelf geworden. En dat allemaal door één jongen.
Matthy parkeert de auto voor de deur van Milo, waarna ze uitstappen. "Noof," zegt Matthy en ze kijkt op. "Ja?" "Ik hou van je," zegt hij en ze glimlacht. "Ik hou ook van jou." "Ja, moest het gewoon even zeggen. Ik zeg dat eigenlijk echt te weinig." "Je hoeft het niet altijd te zeggen hè? Ik kan het toch merken," zegt ze en hij knikt. "Dat is ook wel weer zo," zegt hij en ze glimlacht. Matthy drukt op de bel van Milo en niet veel later gaat de deur open. "Lieverds," zegt hij bij en Nova schiet in de lach. "Hai Miel," glimlacht ze voordat ze naar binnen lopen. "Hoe is het met jullie?" "Goed, heel goed," zegt Matthy blij. "Ja? Geen trouble in paradise," vraagt hij als ze de woonkamer inlopen. "Hey Char," zegt Nova enthousiast en trekt haar in een knuffel. "Nee man, we hebben juist heel leuk nieuws," zegt Matthy. "Oh? Vertel." "We gaan samenwonen," zegt hij en Milo zijn mond valt open. "Echt?! Wat leuk! Aww! Dat vind ik echt heel leuk! Kom knuffelen," zegt Milo en ze schieten in de lach.
Met een glimlacht kijkt Nova naar de mensen om haar heen. Ja, met hun is ze echt gelukkig.
---
Lieve mensen,
Ik zit momenteel lekker met m'n reet in Rome.
Hou van jullie.Kusjes
JE LEEST
Lang leve de liefde
FanficStel, je wordt door je vrienden opgegeven voor een televisie programma, terwijl je zelf daar de sociale vaardigheden niet voor hebt. Dit gebeurde bij Matthyas het Lam, die noodgedwongen naar het lang leve de liefde huis werd gestuurd door zijn lieft...