Matthy loopt zenuwachtig door de woonkamer van Milo. Vandaag is er een optreden van hen. En vandaag komt Nova voor de eerste keer kijken. En dat maakt hem heel zenuwachtig. "MATTHY!" Matthy schrikt op. "Jezus man, ik heb je naam al 5 keer gezegd, gaat alles wel goed?" "Ik ben zenuwachtig," zegt hij eerlijk. "Wat, voor het optreden? Dit hebben we toch al, 100 keer gedaan?" "Ja, dat weet ik, maar Nova komt kijken. En Russo wilt Supernova in de set gooien," zegt hij. "Naww, dat is echt lief," zegt Milo. "Ja, weet ik, zo is Rut, maar ik vind het dood eng," zegt hij en Milo glimlacht klein. "Je weet dat je je nergens zorgen om hoeft te maken toch? Ze gaat het toch wel leuk vinden," zegt Milo en Matthy zucht. "Ja dat weet ik, maar dat veranderd de zaak niet voor mij. De zenuwen zullen blijven," zegt hij en Milo klopt hem op de schouder. "Komt goed maatje." "Weet ik," zucht hij.
Nova glimlacht als ze Jamie en Lieke binnen laat. "Zin in vanavond," vraagt Lieke en ze knikt. "Ik ben vooral heel benieuwd," zegt ze. "Snap ik, jij hebt de jongens nog nooit op zien treden of wel?" Nova schudt haar hoofd. "Nee, wel via filmpjes en alles. Maar nooit in het echt," zegt ze en de meiden knikken. "Oprecht, in het echt is het veel leuker om te zien." "Dat kan ik begrijpen ja," zegt ze. "Willen jullie iets drinken?" "Doe maar water," zegt Lieke. "Geen thee?" "Oeh, jawel," zegt ze en Nova schiet in de lach. "Jaim, wil jij ook thee?" "Ja doe maar!" "Erg hè Bruno? Al die aandacht," lacht ze als Bruno tussen de twee meiden in ligt. "Ja vind hij zo erg," lacht Jamie.
Nova zet de theeglazen neer voor de meiden en gaat dan ook zelf op de bank zitten. "Hoe is het nou eigenlijk tussen jou en Matt," vraagt Lieke. "Ja goed, echt heel goed. Over twee weken zijn we alweer een half jaar officieel samen. Dus het is bijna 10 maanden geleden sinds lang leve de liefde," zegt ze. "Oh wauw! Zo lang alweer. Tijd gaat echt snel," zegt Lieke en ze knikt. "Ik ben wel blij dat jij bij hem in het huis kwam," zegt Jamie en ze glimlacht iets. "Ja oprecht! Anders hadden wij jou ook nooit gekend. Dus, hartstikke blij dat jij het was," zegt Lieke. Nova glimlacht verlegen. "AAWW!" Lieke vliegt haar om de nek waardoor ze in de lach schiet. "Ik hou van jullie." "Wij houden ook van jou."
"Ik had ook echt niet willen weten hoe het met Matthy was gegaan als het iemand anders was geweest in het huis. Ik denk dat hij amper iets had durven zeggen." "Dat had ik echt heel sneu gevonden," zegt Lieke en Jamie knikt. "Ja ik ook, maar goed, even blij zijn dat dat niet gebeurd is," lacht ze. "Precies," zegt Nova die haar handen om haar thee mok vouwt. "Ik ben blij dat het zo goed gaat tussen jou en Matt," glimlacht Jamie. "Ik ook." "Hebben jullie überhaupt al wel eens ruzie gehad," vraagt Lieke en ze schudt haar hoofd. "Je verwacht toch niet dat twee mensen die allebei niet van conflicten houden ruzie maken," vraagt ze lachend en Lieke grinnikt. "Nee oke. Maar wel onenigheden gehad?" "Oh ja hoor. Vaak genoeg dat de een even boos was. Maar dan gaan we gewoon even zitten en praten we erover en dan is het sorry en dan kusje en een knuffel en het is goed," zegt ze en Lieke schiet in de lach. "Wel beter dan hoe Raoul en ik het doen," lacht Lieke. "Want?" "Ja dat is soms echt een heftige discussie hoor. Maar vaak komt het ook niet voor," zegt ze. "Rob en ik maken ook bijna nooit ruzie," zegt Jamie. "Ik vind ook niet dat als je vaak ruzie maakt, dat je dan een gezonde relatie hebt," zegt Nova. "Mee eens."
"Zijn we er klaar voor mannen," vraagt Rutger als ze het gebouw inlopen. "Zeker! Wanneer zijn de meiden hier," vraagt Milo. "Die zullen er zo meteen wel zijn," zegt Raoul. "Kreeg een appje van Jamie dat ze al wel onderweg waren. Een uur geleden, dus dan zullen ze er zo zijn," zegt Robbie en Milo knikt. Met het moment dat Robbie die woorden uitspreekt, gaat de telefoon van Matthy over. "Ey, Noof belt mij," zegt hij. "Hai schatje," zegt hij als hij opneemt. "Hai lieffie. Ik weet niet waar we heen moeten." "Waar ben je?" "Geparkeerd naast jullie bus." "Ik kom jullie ophalen!" "Oke, dankjewel schatje!" "Joe!"
"Ik loop wel even mee," zegt Raoul en Matthy knikt. Met zijn tweeën lopen ze het gebouw door, onderweg naar hun lieftallige vriendinnetjes. Roxy en Charlotte hadden zich er ook nog aan toegevoegd. "Moppie!" Nova kijkt op van haar gesprek met Roxy en glimlacht breed als Matthy met open armen op haar af komt lopen. "Hai schatje," glimlacht ze als hij zijn armen om haar heen slaat. "Houdini ik verdwijn, poef," zegt ze en Roxy schiet in de lach. Nova begraaft haar neus in Matthy zijn shirt. "Je ruikt lekker," mompelt ze. "Dankjewel," glimlacht hij. "Mij hart smelt," zegt Raoul en ze laat Matthy los. Ze zet haar hand in haar zij waardoor hij onschuldig zijn handen de lucht in steekt. "Sorry?" Ze grinnikt voordat ze met z'n allen naar binnen lopen.
Ze staan met z'n allen backstage. Roxy en Charlotte staan aan de ene kant van het podium te kijken, en de andere drie vanaf de andere kant. "MAAK JULLIE KLAAR VOOR DE BANKZITTERS!" De stem van Rutger galmt door de microfoon heen en de mensen in het publiek beginnen te gillen. Ze voelt een hand op haar heup waardoor ze omkijkt. Matthy drukt een kus op haar lippen voordat hij achter de andere jongens aan het podium op rent. Met een kleine glimlach kijkt ze toe hoe ze beginnen met je blik richting mij. "Dit is echt, zo cute eigenlijk," zegt ze en Lieke slaat een arm om haar heen. "Want?" "Ja gewoon, dat publiek dat mee zingt, het is echt lief," zegt ze en Lieke glimlacht breed.
Ze weet niet eens welk nummer er nu draait. Maar ze staat met Jamie tussen haar armen mee te dansen. "We worden gefilmd," lacht Jamie in haar oor. "Och, gezellig, door de professional zeker," zegt ze en ze voelt Jamie knikken. Na het nummer laat ze Jamie weer los. "Mensen, hebben we het nog een beetje leuk?!" Wederom klinkt er veel gegil vanuit het publiek. "Matt," zegt Rutger en Matthy draait zich om naar hem. "Heb jij vandaag niet iemand bij je?" "Ja!" "Is het toevallig, jouw super Nova?" Nova rolt lachend met haar ogen. "Noof, wil jij hem aanzetten," vraagt Rutger en ze kijkt Jamie even twijfelend aan, voordat Jamie haar het podium op duwt. Het publiek begint te schreeuwen en ze kijkt Matthy even aan, met een kleine angst in haar ogen.
Rutger steekt zijn hand naar haar uit, die ze aan pakt. "Deze," zegt hij en wijst naar een van de vele knopjes die op het paneel zitten. Ze drukt het knopje in en muziek blaast door de boxen heen. De intro van supernova. "Jij blijft hier staan oke? Ik ga met Matthy zingen," zegt Rutger voordat hij de microfoon voor zijn mond houdt en naar het voren van het podium loopt. Met een beetje paniek kijkt ze Milo aan, die al snel richting haar loopt. "Gewoon een beetje dansen," zegt hij tegen haar en ze rolt met haar ogen.
"Jij bent mijn supernova," zingt Matthy. Maar, van akelig dichtbij. Milo wijst lachend richting haar rechterkant, waar Matthy staat. "Ik schrok," zegt ze tegen hem en hij grijnst. "Van de aarde tot de maan, en van Saturnus tot aan Jupiter," zingt hij terwijl hij een arm om haar heen slaat. "Cute," zegt Milo door de microfoon. Matthy maakt zijn weg richting Rutger als hij begint met zingen. Ze pakt haar telefoon erbij en als Matthy weer richting haar draait, maar met Milo loopt te lachen, maakt ze een paar foto's.
"Mag ik nu weer weg," vraagt ze aan Rutger als supernova voorbij is. "Absoluut," lacht hij voordat ze richting Lieke en Jamie rent. "Motherfuckers dat het zijn," lacht ze. "Wist je dat niet," vraagt Lieke en ze schudt haar hoofd. Ze schrikt op als Matthy aan komt gerend. Hij drukt een kus op haar lippen, glimlacht naar haar, voordat hij terug rent naar de jongens. "De liefde die hij voor jou heeft is echt van zijn gezicht af te lezen en dat doet mijn hart echt goed," glimlacht Lieke.
novajansen
novajansen
Trots op jou <3matthy: zomaar maak jij foto's van mij
matthy: hou van jou<3
raouljoshua: nieuwe carrière misschien?
mreegen: ik stond naast jou
robbievdgraaf: cute
koen: waar ben ik
JE LEEST
Lang leve de liefde
FanficStel, je wordt door je vrienden opgegeven voor een televisie programma, terwijl je zelf daar de sociale vaardigheden niet voor hebt. Dit gebeurde bij Matthyas het Lam, die noodgedwongen naar het lang leve de liefde huis werd gestuurd door zijn lieft...