Tempat Lainnn...
BANG!
BANG!
BANG!
Bunyi tembakan itu memenuhi ruang di setiap sudut. "Preh makin tepat lah kau tembak, tepat dengan sasaran"Ucap Anik.
"Haah lah, ada peningkatan bagus-bagus". Puji Mark kepada Haiyan. Haiyan yang mendengar itu langsung menjawap.
"Baru kau tau?".Jawap nya sinis. Anik dan Mark langsung menjeling Haiyan, Tapi benar sejak kebelakangan ini haiyan banyak peningkatan. Lebih matang dan bagus berbanding sebelum ini.
"Ekhem! aku pun sama juga ya".Ucap Afly yang berada di sebalik pintu itu. Tangannya di masukkan kedalam poket sambil berjalan menuju ke Haiyan, Anik dan Mark.
"Hmm yelah afly yelah".Kata Mark selamba, nanti kalau tak cakap ada yang merajok setahun susah nanti.
"So lepas ni kita nak buat apa?"Soal Afly, "lepasni? buat apa?".Soal Mark balik kepada Afly. Haiyan dan Anik hanya melihat mereka berdua.
"Aih kau tu kalau bodoh, jangan kasih kentara diri tu bodoh terlalu faham ke tidak?".Afly memandang mark itu lalu di jeling. Mark yang mendengar juga turut membalas.
"Yelah, aku tanya kau monyet! Lepas ni? maksud kau apa? kalau nak cakap tu, kasih letak maksud satu kali bebal!".Marah mark.
Afly yang mendengar langsung mengeluh kasar. "maksud aku, yelah... kan dah habis spm sekarang pun tinggal tunggu keputusan je, jadi lepas habis spm korang nak buat apa?".Terang afly panjang lebar.
Mark yang mendengar keterangan afly langsung mangangguk. "Entahlah aku pun tak tau lagi".Ucap mark selamba.
Anik hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu apa yang ingin dia lakukan selepas ini. Kini semua mata yang berada di situ tertuju kepada haiyan.Haiyan yang sedar dia di renung langsung bersuara "asal semua pandang aku?".Soalnya sinis. "eh mana ada kau hari ni nampak handsome kali".Jawap Mark selamba.
Afly dan Anik mengangguk kepala tanda mengiyakan. Kalau tak habis kena makan peluru, dah lah baru habis menembak.
"Entah aku pun tak tau lagi nak buat apa, lagipun keputusan exam belum keluar lagi, so aku fikir nak tenang kan diri dulu".Ucapnya panjang lebar.
"Oh begitu, oke faham".Jawap mereka bertiga serantak. "Aku nak tanya something ni, korang kenal kumpulan LW atau pun BlackWhite?".Soal Mark.
Haiyan yang mendengar nama kumpulan itu langsung menyahut "Aku pernah dengar nama kumpulan tu, tapi tulah kawalan identitinya kuat susah untuk di kenal pasti".Gumam Haiyan dingin.
Ayahnya pernah memberitahu dia. Bahawa kumpulan itu juga cukup terkenal. Cuma identiti mereka sangat susah di kenal pasti akibat sistem kawalan yang ketat.
"Dan aku dapat tahu ketua-ketua kumpulan itu memang pakar menembak, mengodam, dan mempertahankan diri dan banyak musuh yang gagal mahu mengambil data-data penting milik mereka".Sambung anik.
"Apa maksud kau ketua-ketua?".Soal Afly dengan nada yang serius."Mereka ada dan mempunyai dua ketua."Jawap anik.
Afly dan mark memasang muka blur. "tak mungkin lah mereka ada kumpulan ada dua ketua mustahil-mustahil".Gumam mark pula. Afly yang mendengar mengangguk tanda mengiyakan.
"Dari mana kau tau?". Soal Haiyan sinis. "Aku tau waktu aku try' je, yelah dari dulu tak ada siapa pun yang dapat identiti kumpulan tu, jadi aku cuba-cubalah try nasib and then aku berjaya".
Terang Anik panjang lebar. Anik merupakan hacker dalam kumpulan ini, jadi jika apa-apa yang berlaku kepada data-data penting dalam kumpulan mereka hanya anik yang boleh mendapat kan kembali.
"Oh macam tu".Jawap Afly. Seketika di antara mereka berempat senyap. Seperti biasa Afly mana selesa kalau senyap ajaa.
"Kita jalan-jalan jom?".Ajak afly dengan nada yang teruja. Anik dan Mark senyum tanda mengiyakan. Dan mata mereka bertiga tertuju kepada haiyan.
"Hmm, korang spend". Ucapnya lalu bangun dan tinggalkan mereka bertiga di situ. "kedekut gila, duit belambak-lambak tapi nak kita yang spend dasar kawan kedekut basi".Gumam Mark geram.
"Tulah, aih... siapa lah yang jadi bininya nanti pasti menyesal, dah lah kedekut beku dingin sok cool lagi!". Kata Afly dengan nada yang sedikit kesal. Dengan kawan dan adik sendiri pun berkira.
Anik yang mendengar bebelan kawannya itu hanya mampu berdiam diri, dia bukan tidak tau yang pistol tadi yang di gunakan oleh haiyan setia bersamanya. Dan tanpa membuang masa...
BANG!!
BANG!!
Dua tembakan di lepaskan oleh haiyan. Nasib sahaja tembakan itu tidak terkena dengan afly dan mark. "Jangan ingat aku tak dengar apa yang kau dan kau cakap belakang aku".Katanya sinis dan dia pun terus berjalan menuju ke kereta.
Anik yang akan tahu dengan tindakan haiyan itu langsung tersenyum sinis. Bahu kawannya itu di pukul manja, "tulah korang, kalau nak mengumpat sekali pun kena tengok keadaan sekeliling ye, jangan main nak melepas je".Tegur anik kepada rakannya lalu pergi meninggalkan rakannya itu.
"Aih tulah kau, main lepas je nasib kita tak mati lagi... dahlah aku ni belum khawin lagi".Ucap afly kepada mark. Mark yang mendengar langsung membalas.
"Eh aku pulak, kau pun tu sama dengan aku dua kali lima, habsitu kau fikir aku ni dah khawin?, aku pun nak ada keterunan juga!".Jawap mark.
"Oi babun dua ekor tu!, nak ikut ke tak?!", Jerit anik kepada afly dan mark. Mereka yang mendengar langsung berlari pecut menuju ke kereta. "Habislah harimau dah menunggu!".Jerit mereka serantak.
hshshs apalah afly dengan mark tu, dah tau' si haiyan tu dengar, nasib tak mati lagi. Agak" si luthfia dah habis makan? erk? , ntahlah harap' best.
YOU ARE READING
Setia Bersamaku!.
Non-FictionSetia Bersamaku. 🌹 Haiyan si lelaki yang dingin,tampan dan tidak pernah menyukai mana-mana perempuan. Ketua Kumpulan Black's. "Ni lagi satu ni, boleh tak jangan buat orang risau? boleh buka mata tu? kau ni kalau tak buat aku risau tak sah kan?"...