Haiyan yang sedang melihat wajah Luthfia itu di soal. "Kau kenapa? asal macam muka kau ni risau?".Soalnya kepada luthfia.
Luthfia yang mendengar itu langsung bersuara. "Aafiyah tadi pergi beli makanan, tapi tak sampai-sampai lagi, entah beli makanan atau pun buat makanan".Gumamnya dengan nada sedih.
Sudah lama Aafiyah pergi beli makanan tapi masih belum kelihatan. "Haiyan tunggu sini, Luthfia nak pergi cari kejap".Usai berkata begitu dia terus bangun dari tempat duduknya.
Haiyan memandang Luthfia dan langsung bersuara "Aku ikut". Luthfia langsung mengangguk. Dan mereka pun terus mencari Aafiyah. Luthfia merasakan ada yang sesuatu terjadi kepada kakaknya.
[🌹]
Aafiyah yang sedang membawa plastik yang berisi makanan itu tersenyum. Banyak makanan yang ia beli. Walaupun adiknya berkata tidak mahu apa-apa tapi dia tetap beli.
"hai Aafiyah".Gumam seorang lelaki itu. Aafiyah yang sedang berjalan itu langsung berhenti dan menyahut ."Hai juga".Ucapnya keko.
"Banyak nya makanan untuk saya ke tu?.Ucap lelaki itu dengan gediknya."Eh taklah, ni untuk adik saya".Jawapnya selamba.
Lelaki yang mendengar itu hanya mengangguk. Malulah tu HAHAHAHA. "Nak pergi mana?".Soal lelaki itu pulak.
"Nak ke tempat adik saya".Kata Aafiyah sambil membuka langkah besar. Lelaki yang bernama Is itu turut mengejar.
"Janganlah jalan laju sangat tak lari pun adik awak tu".Ucapnya. Aafiyah yang mendengar itu langsung membalas. "Suka hati saya lah! yang awak ni ikut saya dari tadi apa hal?!".Dia rimas dengan lelaki ini, dari tadi sibuk nak tanya bagai.
Is yang mendengar suara Aafiyah itu mula menaikkan suara ia langsung menggenggam kuat tangan Aafiyah. Aafiyah yang perasan itu langsung mengaduh kesakitan.
"Sakitlah! gila ke kau ni apa huh?!".Jerit Aafiyah kepada Is itu. Is yang mendengar hanya beriak biasa. "Aku cakap baik-baik dengan kau!, kau balas macam ni? huh?!".Katanya seperti orang gila.
"Ya! memang aku gila Aafiyah! memang aku gila! aku gila dekat kau!".Aafiyah merontan-ronta agar tangannya dapat d lepaskan.
"Tapi aku tak suka kau lah! faham ke tidak?!".Jawap Aafiyah kepada is. Is menyukai Aafiyah, tapi Aafiyah menolaknya kerana entahlah.
"Arghhh kau diam Aafiyah. Sekarang ni kau ikut aku!".Jerit nya. Aafiyah yang mendengar itu melawan. "Aku tak nak lah! lepaslah!".Jeritnya.
"Kau jeritlah macam mana sekali pun takkan ada orang nak tolong kau". Ujarnya sinis. Aafiyah yang mendengar itu menggengam penumbuk kosong. Dia boleh sebenarnya nak lawan. Cuma entalah.
Afly yang sedang berjalan-jalan itu terkejut mendengar satu suara yang cukup ia kenal. Dan tanpa membuang masa dia terus kearah itu.
Dia tidak percaya apa yang dilihatnya sendiri. "Oi! apa kau buat tu huh?! lepaskan dia lah monyet!".Jerit nya kepada Is.
Is yang mendengar suara itu langsung memusingkan badannya. "Wow super hero kau dah sampai lah afiyah". Katanya dengan nada sinis.
"Kau lepaskan dia!".Jerit afly, Aafiyah yang melihat itu hanya mampu diam. Tangannya sekarang ini sangat sakit akibat di genggam kuat oleh ls.
Is yang mendengar itu langsung menjerit nama seseorang "Ardha!".Kini Ardha yang ajaib itu tiba-tiba berada di situ.
"Kau pegang perempuan ni kejap, aku nak selesai kan pengacau ni".Gumamnya kepada Ardha.
Ardha yang melihat Aafiyah seperti itu langsung di tarik ke siring. "Aku pinjam dia kejap!".Jeritnya kepada ls. ls yang mendengar itu langsung mengangguk.
"Kau jangan sentuh dia Ardha!".Jerit Afly kepada Ardha. Ardha yang mendengar itu langsung menjawap. "No! dia dah rampas you daripada l ! you lebih penting kan dia daripada l!,".
Afly yang mendengar itu langsung membalas "Mulai hari ni kau bukan siapa-siapa aku lagi!".Kata Afly kepada Ardha. Ardha yang mendengar itu langsung amarahnya naik.
"Kau tengok tu perempuan! gara-gara kau! Afly putus kan aku! ARGHHH!!!! kau memang patut mati".Usai begitu dia terus menampar Aafiyah.
"Ardha jangan!". Jerit Afly kepada Ardha. "Kau lawan aku dulu baru kau halang dia HAHAHAH".Ucap Is dengan sinisnya.
Afly yang mendengar itu langsung menggenggam penumbuk kosong dan mula pergaduhan.
Luthfiaaa....
Luthfia dan Haiyan yang sedang mencari Aafiyah dan Afly itu di merata tempat tapi tidak jumpa.
Sehinggalah mereka mendengar satu jeritan yang tidak jauh daripada mereka. "Tu macam-macam suara Afly".Gumam Luthfia kepada Haiyan. Haiyan juga turut mendengar suara itu.
Dan mereka terus berlari kearah suara itu. Dan mereka terkejut melihat Aafiyah dan Afly itu sedang bergaduh.
Luthfia yang melihat kakaknya di tamparr itu langsung menahan amarahnya. Matanya kini bertukar warna menjadi hitam pekat.
"Berhenti Ardha!".Ujarnya dingin. Ardha yang melihat itu langsung berhenti menampar Aafiyah. "Wow, adik dah datang lah".Katanya sambil menepuk tangannya.
"Luthfia". Kata Aafiyah kepada Luthfia kini tenangnya semakin berkurang akibat tamparan dairpada Ardha.
Ardha yang mendengar itu langsung menendang Aafiyah. Aafiyah yang di tendang itu telah pengsan. Ardha pula sudah tersenyum puas.
Kini amarahnya Luthfia sudah meletup. Dia tidak sanggup melihat kakaknya di situ. Dan tanpa membuang masa dia terus menumbuk Ardha dengan kuat. Sehingga terkeluar darah dari mulut Ardha.
wow ada pergaduhan.
sorry gak best harap maklumlah.😭🌹
YOU ARE READING
Setia Bersamaku!.
Документальная прозаSetia Bersamaku. 🌹 Haiyan si lelaki yang dingin,tampan dan tidak pernah menyukai mana-mana perempuan. Ketua Kumpulan Black's. "Ni lagi satu ni, boleh tak jangan buat orang risau? boleh buka mata tu? kau ni kalau tak buat aku risau tak sah kan?"...