|bab 31|

8 2 0
                                    

Afly dan Aafiyah yang pergi beli aiscream itu hanya diam. Tidak ada satu suara pun yang kedengaran di antara mereka.

Sehinggalah, Afly perasan yang mereka sedang di ekori beberapa orang yang berpakaian serba hitam tambah dengan badan yang sado-sado.

"Shit!".Carut afly kecil, namun tetap di dengar oleh aafiyah. Aafiyah yang sedar dengan orang yang mengekori mereka itu langsung jalan kearah yang kurang orang lalu lalang.

Afly yang terkejut dengan tindakan aafiyah itu langsung bertanya. "Eh, ni bukan pergi ke kedai beli aiscream, ni jalan mati". Jawap afly selamba. Dia tau semua tentang jalan ini.

"Aafiyah tau, sekarang ada orang yang ikut kan?".Soalnya sinis. Afly yang mendengar langsung mengangguk. "Ta-".Ayatnya tergantung apa bila...

BANG!

BANG!

BANG!

Beberapa tembakan di lepaskan oleh orang itu. Afly dan Aafiyah yang mendengar langsung bersembunyi.

"Aih, time-time aku nak beli aiscream juga lah korang muncul".Jawap aafiyah geram sambil mengeluarkan sarung tangannya. Afly yang mendengar langsung menggerut kan dahi.

"Apa ya-".Ayatnya tersangkut akibat tembakan yang hampir lagi terkena dia. Aafiyah yang melihat itu langsung menjawap.

"Nanti aku cerita. Kita selesai kan dulu hal ni!".Gumam Aafiyah dan terus menyerang orang yang mengekori mereka tadi.

Afly pula masih terkaku melihat apa yang di depan matanya ini. Aafiyah yang melihat afly itu langsung menjerit. "Afly!".Afly yang mendengar namanya di jerit itu langsung membantu aafiyah.

Aafiyah dan afly berkerjasama untuk mentumpaskan orang yang mengikut mereka tadi. Dan akhirnya orang yang mengikuti mereka tadi tewas di tangan afly dan aafiyah.

Kini mereka di ikut oleh afly. Keadaan mereka di sana gelap. Jadi senang sikit, orang pun tidak nampak apa yang telah terjadi.

"Sekarang ni aku mau tau siapa yang hantar korang ?!".Jerit Aafiyah dengan orang itu.Afly pula hanya melihat.

"Dengar ke tidak?!".Kata Aafiyah dengan senyuman sinisnya. Mereka yang melihat senyuman sinis itu turut menelan air liur pahit.

Tanpa membuang masa Aafiyah mengeluarkan pisau kesayangannya. Dan mula memusingkan lalu meletakkan di leher salah satu yang mengikut mereka.

"Bukannya susah pun kan? kalau buka mulut?".Aafiyah masih boleh sabar dengan orang yang di depan matanya ini.

Afly pula yang melihat itu mengeluh kasar. Lalu dia menyepak perut lelaki itu. Lelaki yang di sepaknya terus mengeluarkan darah.

"S-snakeDragon y-yang hantar k-kami". Ucap salah satu lelaki itu. Aafiyah yang mendengar itu langsung memandang sinis.

Afly pula hanya memandang mereka itu. "Apa kita nak buat dengan diorang ni?"Soal afly kepada aafiyah. Aafiyah yang melihat itu berfikir sejenak.

"Lepaskan diorang".Cakapnya dengan ringkas. Afly yang mendengar hanya mengikuti dia percaya apa yang aafiyah buat.

Dan mereka pun terus berlarimeninggalkan afly dan aafiyah. Aafiyah yang membuka sarung tangan nya itu di pandang oleh afly.

Aafiyah yang perasaan dia sedang di pandang oleh afly itu menelan liur pahit.Aafiyah yang perasan di tengoklah oleg afly mula bersuara.

"Apa tengok-tengok? ada hutang? bayar lah".Kata aafiyah dengan menadahkan tangan. Afly yang melihat mengabai kan.

Matanya tajam melihat aafiyah. Aafiyah yang melihat afly begitu mengeluh berat. "Jangan lah tengok aafiyah begitu".Gumam kata Aafiyah.

Afly mengsilang kan tangan nya. Dan mengangkat kening nya. Aafiyah yang melihat terkaku seketika. "Prehh ex-crush aku handsome nyaaaaaaa arghhhhhhh".Aafiyah yang angau seketika itu langsung menggelengkan kepalanya.

Afly hanya diam. Tidak ada mood berkata. Lalu dia pergi meninggalkan. Aafiyah yang masih tercegat di situ. "aih, dah kenapa pula afly ni, bukannya aku ada buat salah pun kan?."Gumam nya sendiri.

Dia yang melihat afly sudah jauh itu langsung di kejar. "Afly! tunggu lah Aafiyah!".Jerit Aafiyah kepada afly. Dan afly hanya menhiraukan.

[🌹]

Di wad luthfiaa...

Usai, T.Jasliya dan T.Hananiya keluar, mereka berdua kembali seperti biasa. "Kenapa ibu suruh Haiyan, panggil ibu ibu?".Soalnya pelik.

Haiyan yang mendengar langsung menyahut."Mana lah aku tau, pergi lah tanya ibu".Ucap Haiyan dengan nada yang di tekan kan bahagia 'ibu'.

Luthfia yang mendengar itu. Berfikir, "Ke ibu dah tak sayang Luthfia?".Haiyan yang mendengar itu langsung menjawap "maybe".

Luthfia yang mendengar itu langsung menayang muka sedih. "Haiyan".Kata Luthfia ringkas. Haiyan yang mendengar langsung menjawap.

"Ya, Tengku Luthfia Hyarawiyah Binti Tengku Kharifin Micheal".Ucapnya dengan nama full."Sah!".Jerit Luthfia yang mendengar.

"Eh apa pula yang sah sah kau ni?".Tanya Haiyan dengan blur. "Asal Haiyan sebut nama penuh Luthfia? tu namanya... sesiapa yang menyebut nama Luthfia yang dengan penuh dia jadi suami luthfia HAHAHAHA".Terang Luthfia.

Haiyan yang mendengar itu langsung mengangkat kening. "Emang bolehh?".Soal Haiyan. "iya Haiyan bolehh".Jawap Luthfia selamba. Sekarang ni dia bosan. Kalau dia bosan mulut tu tiada kata tapis. Langsung keluar.

"Haiyan, Luthfia nak keluar".Ucap Luthfia, jujur dia sekarang terlalu bosan dekat hospital ni. "dah lewat Luthfia".Jawap nya ringkas.

"Eish!, boleh lah... takpa lah biar Luthfia pergi sendiri, Haiyan tunggu sini eh tidur ok?, takpa Luthfia boleh pergi sendiri."Terang Luthfia kepada Haiyan.

Haiyan yang mendengar. Langsung pandang Luthfia. "Eh eh leh, pandai mengatur pula budak kecil ni, kalau aku humban dekat tingkat bawa ni prehh".Gumam hatinya.

"Oi, boleh ke tidak?".Soal Luthfia dengan Haiyan. haiyan hanya mengangguk tanda mengizinkan. "Yeay! bolehhh! wow!".Jerit Luthfia girang.

Luthfia langsung turun dari katil nya. Dari start dia mula kena tahan hospital. Dia Memakai tudung main masuk yang berwarna hitam. Kakaknya langsung tukar ketika di kereta haiyan. Supaya senang jika sesuatu apa yang berlaku.

Dia membuka langkah untuk keluar dari bilik Vvip itu. Dengan ceria sekali. Rasanya bagai bertahun-tahun di hospital.

Oke boleh lah, maaf lah kalau x best
maklumlah hsraa baru belajar,
Tapi afly dah tau jadi macam mana lah tu?
😭

Setia Bersamaku!.Where stories live. Discover now