Usai mengambil setengah jam untuk sampai ke tempat itu, Akhirnya mereka tiba. Afly, Mark dan Anik yang melihat itu bagai tidak percaya.
Hutan? Rumah Agam? Villa?."Kenapa kita kena pergi sini abah? ni ke tempat yang best tu? and then kenapa dekat hutan? macam tak percayalah, salah jalan kot".Ucap Afly dengan nada guraunya.
Haiyan hanya memasang telinga. Dia sudah agak, pasti abahnya ada menyorokkan sesuatu. Mark dan Anik hanya berdiam diri.
Usai begitu mereka pun telah sampai ke destinasi. "Dah jangan banyak tanya, jom masuk".Tengku Syafie mendahului mereka. Kini mereka masuk kedalam rumah yang bagai istana itu.
"Cantik siak! hitam putih prehh! premium".Ucap Mark selamba, dia tidak dapat kawal mulutnya yang ini dari tadi ingin bercakap tapi ia kawal.
Afly dan Anik hanya mengangguk. Haiyan pula hanya beriak biasa. Macam sama je dengan markas mereka. Tapi boleh tahan cantik juga.
Tengku Syafie yang melihat mereka yang masih berada disitu dia mula mengeluh dan menjerit."Woi! nak tunggu sampai bila?! meh sini!".Jerkah Tengku Syafie kepada mereka.
Kini mereka berempat terus berlari kecil kearah Tengku Syafie. Lift yang digunakan oleh mereka cukup menarik, dalam lift pun boleh muat 15 orang siap ada tv dalam. Gila lah.
Pintu utama lift itu di buka. Ingin terkeluar biji mata mereka melihat komputer yang besar itu dan super canggih. Banyak alat-alat yang canggih di dalam tempat itu. Ada bilik tembak, memanah dan pelbagai lagi.
Dan yang menjadi perhatian mereka ialah, siap ada satu bilik khas yang di dalamnya penuh makanan, semua jenis makanan ringan ada dekat situ. Masakan mentah juga ada, seperti supernarket lah, full tidak ada yang kurang.
Tempat ini ialah, full segala-galanya. Tengku Syafie yang melihat telatah mereka bertiga itu hanya di biarkan.
Sehinggalah seseorang figura yang cukup ia kenal mula mendekatinya. "Eh fie, asal kau berdiri dekat sini? jomlah kita pergi jumpa yang lain".Ujar Tengku Kharifin kepada sahabatnya.
Mereka berempat memandang muka pelik. "Asal ada uncle Arif ni?".Gumam Afly dengan hairan. "Bang kau tau sesuatu?".Haiyan yang mendengar hanya mengangkat bahu.
"Kamu semua mari sini, jangan nak merayau sembarang".Tegur Tengku Syafie kepada mereka semua. Mereka semua tertawa kecil dan mengikut langkah Tengku Syafie.
"Besar juga eh tempat ni". Tengku Kharifin yang mendengar itu hanya senyum. Dan kini sampai lah ke bilik yang sepatutnya.
"Duduklah jangan malu-malu".Ucap Tengku Kharifin dengan senyumannya itu. "Hah, jadi macam mana?".Soal Tengku Syafie pula.
"Oh ya kejap aku pergi panggil".Lalu dia meninggalkan mereka yang berada di situ. "Abah, ni tempat apa ni abah? asal kita kena pergi sini?".Soal Afly berbisik. Takut nanti uncle main terjah je masuk argh, habis tak aku di cop sebagai menantu.
"Kamu diam je dulu".Arah Tengku Syafie kepada Afly. Dan Afly pula mengerutkan dahi. Tanda tidak puas hati. eish.
Dan kini pintu itu di buka olehh. Khyri, Hans dan Alfius. Mereka bertiga yang baru masuk itu terkejut dengan apa yanh ia lihat.
"Maaf menganggu, sebelum tu saya nak memperkenalkan diri. Saya Khyri, di sebelah kanan saya Hans, dan yang di sebelah kiri pula Alfius". Ucapnya selamba lalu duduk berhadapan mereka Afly,Mark dan Anik.
"Argh sudah, sapa pula yang datang ni?".Bisik Afly kepada Mark. Mark hanya menjongket kan bahu tanda tidak tahu."Kita kan sama-sama kat sini so, mana lah aku tau! soalan jenis bangang apa kau ni?".
Khyri,Hans dan alfius yang mendengar percakapan antara dua orang makhluk asing itu di biarkan. Ingat kita orang ni pekak ke?.
Kini pintu itu di buka sekali lagi. Khyri, Hans dan Alfius yang melihat figura yang cukup mereka kenal itu langsung menayangkan senyuman.
Tidak dengan itu mereka semua yang berada di situ turut terkena penyakit jantung. Apakah ini?!.Haiyan, Afly, Mark dan Anik bagai tidak percaya apa yang mereka lihat.
"Assalamualaikum".Ucap figura itu serentak."Ramainyaa orang, eh welcome Luthfia ucapkan kepada kalean dan sudah semestinya hii abahh hehehehe".Ujarnya dengan nada gembira.
Aafiyah pula hanya dingin. Tiada langsung senyuman yang terukir di mukanya. Kini mereka semua sudah full, lengkap. Ketika di bilik itu senyap. Mereka mempunyai aura yang tersendiri.
"Jadi, apa yang harus kita bincangkan?".Soal Luthfia dengan dingin. Kini moodnya berubah menjadi seram. Haiyan ,Afly , Mark dan Anik yang mendengar suara dingin Luthfia itu terkejut. Tidak pernah mereka melihat Luthfia serius ini.
"Ok, memandang kan semua sudah ada dekat sini, biar saya terangkan".Ujar Cris yang merupakan orang baru antara lw and b's
"Seperti yang kita semua tau, yang snakedragon sudah kembali ke malaysia, dan kita tidak tahu apa sebabnya ia kembali kesini. Sudah pasti jika snakedragon kembali ke sini, mesti ada yang dia inginkan. Untuk keselamatan kamu semua, kamu semua hendaklah kerjasama. Untuk tewaskan Sd. Musuh kali ni sangat kuat. Walau bagaimana pun, jangan sesekali memandang rendah terhadap kumpulan itu. Mereka sungguh licik dan cekap".Dan sebagainya Terang Cris itu panjang lebar.
Aafiyah dan Luthfia yang mendengar itu menguap kecil. Mengantuk, mereka paling malas kalau ada yang begini ni ."Bila nak habis ni kak?".Soal Luthfia kepada kakaknya. "Entah lah dek, aku pun nak tidur dah ni".
"Sekian daripada saya, sekian Terima Kasih... kalau ada apa-apa boleh tanya saya terus". Katanya lalu pergi dari situ. Langkah nya terus terhenti apa bila seseorang bersuara.
"Wait, kau nak pergi mana tergesa-gesa ni?".Tanyanya dingin. Kini semua mata memandang kepada suara itu.
"Ha'ah, and kenapa muka kau pucat semacam ni ? ada sesuatu berlaku kah?".Soal Aafiyah kepada cris. Cris yang mendengar itu menelan air liur pahit.
PAM!
Bunyi meja itu di hampas kuat oleh Luthfia. Afly yang mendengar itu langsung melatah "opocot dua tiga".Haiyan yang mendengar itu langsung memandang tajam adiknya. Bising bethol.
"Kau jangan ingat aku tak tau lah bodoh!, yang kau bersubahat dengan Sd!". Jeritnya dari tempat yang ia duduk. Lalu dia dan berjalan kearah lelaki itu.
"Kau nak tau sesuatu?, mesti nak kan? tapi aku tau kau takkan nak dengar punya! tapi aku tetap nak bagitau kau! aku paling benci orang yang tikam belakang!."Jeritnya di hadapan Cris.
Mereka semua yang berada di situ sedikit terkejut, tidak sangka di balik kecomelan, kegilaan dan semua ke ke ke itu.Garang gila.
Kini matanya beralih kearah Khyri dan hans.Mereka berdua yang melihat mata tajam bagai pisau milik Luthfia. Menelan air liur pahit.
"Bawa dia kebilik biasa". Gumamnya dingin. Lalu dia terus duduk kembali kearah tempatnya tadi. Dan Khyril dan Hans terus laju menghantar Cris itu.
wow! mereka dah kerja sama lah, berita baik ke berita buruk? hmmm entahlh, jangan happy sangat.
YOU ARE READING
Setia Bersamaku!.
Non-FictionSetia Bersamaku. 🌹 Haiyan si lelaki yang dingin,tampan dan tidak pernah menyukai mana-mana perempuan. Ketua Kumpulan Black's. "Ni lagi satu ni, boleh tak jangan buat orang risau? boleh buka mata tu? kau ni kalau tak buat aku risau tak sah kan?"...