"Cakap apa?".Ucap Haiyan selamba.Afly yang mendengar itu tersenyum sinis."Tapi cerita ni panjang."Gumam afly.
"Pendekkan".Jawap nya selamba. "Oke, begini waktu kau jaga Luthfia dekat hospital tu, Abah ada bagitau dengan aku yang kita akan berkerjasama dengan kumpulan BlackWhite.".
Haiyan yang mendengar itu langsung mengangkat kening nya. "Asal pula?".Soal Haiyan kepada Afly. Afly yang mendengar mengeluh. "Banyak tanya lah kau ni bebal".
Haiyan yang mendengar langsung menjeling.
"Mana lah aku tau, itu kau kena tanya Abah".Usai kata begitu Afly membuka langkah dan meninggalkan abangnya."Afly tunggu!".Jerit Haiyan kepada Afly, Afly yang mendengar itu langsung memusingkan badannya. "bila?".Soal Haiyan. Afly yang mendengar langsung mengangkat bahu.
Haiyan mula berfikir sejenak. "Abah ada bagi tau aku, Anik pula ada bagitau aku yang, ketua Lw perempuan... BlackWhite? LW?".Fikir Haiyan macam dektektif itu.
[🌹]
Luthfia yang sampai di rumah itu langsung menuju kebilik untuk mandi.Usai sehabis mandi. Dia terus turun kebawah.
Kini anak mata semua tertuju kepada figura yang menurun tangga itu. "Kenapa semua pandang Ara?".Soalnya, dia merasa ada yang ingin di bincang kan.
"Luthfia, mari sini duduk dengan kitaorang". Ajak ibu kepada Luthfia. Luthfia yang mendengar itu turut sahaja.
"Luthfia pergi mana?".Kini ayahnya mula menyoal dirinya. Dia yang mendengar suara dingin ayahnya itu langsung menelan air liur pahit.
Dia mengumpul kan seluruh tenaganya dan mula bercerita. Lebih baik dia ceritakan sendiri. Ibu dan Aafiyah yang melihat Luthfia pucat lesu itu menahan ketawa.
"Begini ayah, ibu dan kak wiyah. Waktu Ara kena tahan dekat hospital, Ara nak jalan-jalan dekat hospital, Tapi Haiyan larang, tapi Ara degil. Ara tetap nak jalan, jadi Haiyan pun mengalah lah... kami duduk di cafe, tak beli apa apa pun cuma nak ambil angin, and then... datang lah satu kumpulan ni, Nama kumpulan ni The Dark. The Dark juga merupakan salah satu musuh kepada Black's. Jadi dorang serang lah Haiyan. Haiyan larang Luthfia jangan buat apa-apa duduk diam-diam. Tapi Ara degil, Ara still nak bantu Haiyan. Time tu pula hanya ada Haiyan dan Luthfia je, nasib lah tak ada orang time Diorang tu datang. Jadi Ara pun, bantu lah Haiyan... lepas Ara bantu, terus, ada satu orang ni dia nak tembak Haiyan. Tapi Haiyan sibuk lawan dengan anak buah TD. Jadi Luthfia terus lari lah, halang... and then kena dekat diri sendiri pulak. Itu yang pertama. Yang kedua pula, ada kan tadi yang time Ara baca masej tu, Itu pulak ketua kumpulan The Dark. Faris tu kawannya, yang dah mati akibat tertembak diri sendiri itu. Ara geram lah, dia boleh cop Ara ni sebagai calon isterinya, Ara tak nak, lepastu dia ugut Ara, ibu dan ayah dengar sendiri kan? jadi Ara carilah tempat diorang. Lepas Ara jumpa tewaslah mereka. Ara, hans, khyri dan alfius". Terang Luthfia kepada keluarganya itu.
Mereka yang mendengar itu hanya diam mendengar apa yang di sampai kan oleh luthfia. "Tapi kenapa kau tak bagitau aku?".Soal Aafiyah pula.
"Macam mana aku nak bagitau kau kalau, aku sendiri lupa". Gumamnya dengan nada selamba. Kini Tengku Kharfin mula bersuara.
"Ayah nak tanya kamu ni". Ujarnya serius. "Tanya apa tu ayah?". "Kamu suka Haiyan". psttt!!, air yang Luthfia minum itu turut tersembur.
Aafiyah dan ibu yang melihat tingkah laku Luthfia itu hanya ketawa kecik. "Kenapa ayah tanya?".Soalnya balik kepada ayahnya.
Jujur di katakan jantung nya sekarang bagai sedang berpesta. "Saja, nak tanya kenapa tak boleh?" .Kata Tengku Syafie seperti merajuk.
Luthfia yang mendengar suara ayahnya itu langsung menjawap. "Entahlah ayah, Luthfia pun tak tau dengan perasaan Luthfia sendiri, Luthfia bingung, Luthfia takut kalau, Luthfia buka hati nanti akan dia sia-sia kan".Gumam nya sambil pandang lantai.
Aafiyah yang mendengar itu langsung menyahut. "Mulut kau memang boleh tipu, tapi tidak dengan hatimu dek, listen, tak semua orang sama. Jadi cubalah buka pintu hatimu tu untuk orang lain. Tak semua orang akan sakitkan hati kau". Luthfia yang mendengar kakaknya itu langsung mengangkat kepalanya.
"Takpa, kalau Luthfia masih rasa bingung dengan perasaan Luthfia sendiri, Carilah jawapan. Sendiri". Kata ibu, Luthfia yang mendengar semua itu memandang pelik.
"Kenapa semua cakap macam ni?".Soalnya pelik. "Nothing adikku sayang puteri kayangan".Jawap Aafiyah selamba.
Tengku Kharfin yang melihat telatah anaknya itu menjawap . "Takpa, ayah faham dengan perasaan kamu... maybe suatu hari nanti".Jawap ayah dengan selamba.
Luthfia yang mendengar itu langsung memasang muka blur "asal semua ni? macam ada yang tak bethol je? aku baru duduk hospital satu hari, ni dah banyak soalan ni... apa lah nasib".Gumam Luthfia di dalam hatinya.
Banyak luthfia ketinggalan ni...
aihh, takpa lah kita tengok sama-
sama nanti erk? Tapi kan... ada khabar
ardha dengan farah erk?
YOU ARE READING
Setia Bersamaku!.
NonfiksiSetia Bersamaku. 🌹 Haiyan si lelaki yang dingin,tampan dan tidak pernah menyukai mana-mana perempuan. Ketua Kumpulan Black's. "Ni lagi satu ni, boleh tak jangan buat orang risau? boleh buka mata tu? kau ni kalau tak buat aku risau tak sah kan?"...