[𝟐 | 𝐒𝟏] 𝐭𝐞𝐦𝐚𝐧 𝐛𝐚𝐫𝐮?

761 87 0
                                    

•┈┈┈••✦ ♡ ✦••┈┈┈•

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

•┈┈┈••✦ ♡ ✦••┈┈┈•

"Tok Aba! Tok Aba? Hm, mana pulak tok Aba ni" ujar boboiboy kebingungan yang tak melihat kehadiran sang atok tercintanya.

Boboiboy pun mengelilingi sekitar rumah untuk mencari keberadaan tok Aba, tapi nihil. Boboiboy pun pasrah, tapi ia pun melihat sebuah catatan kecil yang tertempel pada kulkas dengan magnet. Ia pun mengambil kertas tersebut yang bertulisan 'jumpa di kedai tok aba'.

Boboiboy keluar rumah dan mengunci pintu seperti arahan yang berada di catatan tersebut.

"Ok, kunci pintu.. Dah! Sekarang, cakap Hai kat yaya.. Rupa dia macam ni?" Gumam boboiboy yang melihat sebuah gambar pada kertas tersebut.

"Hai, boboiboy!" Tiba-tiba saja muncul seorang perempuan didepan muka boboiboy yang tentu saja membuat sang bocah topi dino tersebut tersentak kaget, ia teriak dan mengibaskan kedua tangannya.

Perempuan tersebut adalah yaya, ia menatap cengo boboiboy yang telah berteriak.

"Ish kau ni! Longgar jantung aku!" Ujar boboiboy yang rada kesal. Yaya yang mendengar itu hanya terkekeh pelan.

Boboiboy yang baru sadar sesuatu pun bertanya pada yaya "eh, mane kau tau namaku?" Tanya boboiboy.

"Oh, tok Aba yang bagi tau" jawab yaya

"Kecoh lah tok Aba nih" ujar boboiboy malas, lalu ia pun lanjut membaca catatan tersebut.
"Oh, em, tok Aba suruh cakap, terimakasih bagi biskuit semalam"

"Sama-sama!" Ucap yaya dengan bahagia. "Tok Aba MESTI suka biskuit tu, kan? Kan?" Tanya yaya.

"Entah, mungkin kot" ucap boboiboy yang agak ragu. "Okelah yaya, aku kena pergi ke kedai atok ni" lanjut boboiboy.

"Kedai tok aba?" Tanya ulang yaya "ha'ah" jawab boboiboy

"Alah, senang je. Kau belok kanan lepastu-" kalimat yaya terpotong oleh boboiboy "eh, takpe-takpe. Tok Aba dah tulis dah kat kertas ni" ujar boboiboy sambil menunjukkan kertas kuning yang ia pegang.

"Jumpa lagi!" Pamit boboiboy, ia melambaikan tangannya dan bergegas pergi.
"Uh, jumpa lagi..?" Ujar yaya yang rada kebingungan.

Setelah 1 jam perjalanan, boboiboy telah sampai ke tempat tujuannya.. Yaitu kedai tok aba yang 'sangat amat' jauh.

"Hah dah sampai pun!" Ujar tok Aba yang melihat boboiboy dari jauh.

Boboiboy pun duduk di salah satu bangku yang ada di kedai tok aba lalu mengeluh "hah, penatlah!"

𝐜𝐡𝐞𝐫𝐢𝐬𝐡𝐞𝐝 𝐦𝐨𝐦𝐞𝐧𝐭𝐬 | boboiboy x reader | 𝐟𝐥𝐨𝐨𝐫𝐚𝐛𝐞𝐥𝐥𝐚Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang